Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

nieuw gedroom

Gestart door peter put, mei 21, 2006, 16:36:07 PM

peter put

'verse' droom-of aanverwante toestanden;

(bewuste droom)
ik bevond me in een omvangrijke omgeving(wolk,veld,zee,soep...) bestaande uit wit,blauw en roze punten

en banden van 'organisch'(het was voelbaar en had massa) licht. ik zelf was 'vormeloos' oftwel 'zonder

lichaam'. als ik 'me' voortbewoog in deze lichtmaterie bleef de omgeving identiek, omdat het op elk punt

opgebouwd was met dezelfde 3 'kleuren'. om te weten waar ik me, kompasgewijze, bevondt en welke richting

ik hierin uitging, zoemde ik even uit en plaatste een horizontale + verticale lijn aan de uiteinden van

de 'wolk' met 2 oranje pijlen, die langs de axis van de lijnen mee'bewogen'.

(bewuste droom)
deze droomtoestand speelt in 3 momenten waarbij 3 omgevingingen in elkaar verlopen.
1 : de omgeving is schemerig. het is een steeg. ik zie 2 figuren die aan een vertraagd tempo bewegen.
ze zijn gekleed in een donkerblauwe gewaad, met een groene mantel en rode kap. ook hun aangezicht is

verborgen. op de rode kap is een symbool zichtbaar.ik kijk naar de richting waarin ze zich in slomotion

begeven;
2 : de steeg loopt naar een straat(kruispunt). op het einde van de steeg zie ik een persoon.
de schemer breidt zich uit tot een bepaald punt. ik denk wat licht en kan zo de schemer wat doen

verdwijnen.
3 : ik zie (een beetje van bovenaf) een straat met hierin 3 mensen. ze voeren met een enorme(bijna

vooruitgespoelde) snelheid hun bewegingen uit. beneden is er een volwassen man die aan zijn tuin of

garge werkt, in het midden een kleine jongen die op het voetpad speelt, boven is er een bejaarde vrouw

die een beetje heen weer staat te bewegen. dit dan in een versneld tempo allemaal.

(half-bewuste droom)
ik begin met de climax van de droom; deze lijkt me het belangerijkste:
het speelt af aan een stad met zee en strand. ik voel dat er iets gebeuren gaat en ga richting zee.

andere aanwezigen en toeristen leken zich niet bewust van het intense gebeuren dat ik voel komen.
een enorme golfvloed overspoelt alles. ik laat me 'meesurfen' en beweeg samen met het water 'terug'in

'haar' terugtrekkende beweging na de vloed.
hierbij kom ik in een zeer ander lanschap uit. verschillende elementen liggen hier naast elkaar(zee,

bos, steppe, vochtig weiland(groen mos met beekjes tussen als landingspunt...).

wat zich hiervoor afspeelde was dat ik in de stad verschillende musea en kerkgebouwen bezocht. deze

waren gevuld met 'relikwieen' en historische

'overblijfsels'(aardewerk,geschriften,relikwieen,kunstvoorwerpen...).meerder keren kwam de afbeelding of

buste of referentie naar een 'DAme' terug. zoals Maria, maar niet maria...

een ander stuk van de droom betreft een gebeuren na een lezing, waarbij ik niet met de bezoekende partij

terug naar huis reis, maar met de organisators in de auto blijk te zitten en de 'andere richting' op

ga..
(ik heb(in het "echte waakleven" even geleden een 'paranormale' lezing bijgewoond..de personen kwamen

ook in dit stukje terug voor).

ook heb ik een geluidservaring gehad: waarbij een mannelijke(rechts) en vrouwelijke(links) stem in

beideren oren iets zaten te 'zeggen'. het was eerder een 'chant' of mantra achtige herhaling van een

zin. omdat mijn bewustzijn terug wat wakker schoot na het horen van de woorden zijn deze niet meer zo

duidelijk. bij de mannelijke stem kwamen allesinds dingen voor zoals sham, ba, sja, la, bam ...

peter

peter put

eerst in visualisatie gezien waarna dit overging in 'droom'toestand:

een groene driehoek, waarin een figuur staat. deze biedt 'haar' hand aan in uitreiking en uitnodiging om door de driehoek te stappen. (er komen ook figuren uit).bij intrede krijg ik een scherp beeld van het hoofddek van een ruimteschip. ipv van een standaard zicht op sterren ,of raam naar de ruimte is er een constructie zichtbaar van 4 paarsblauwe bollen, met in het midden een kleine groene.

hierna volgde de volgende droom scene:
ik 'zweef' of dobber over een witte zee.
vanuit de lucht(hemel) zie ik 2 vlammen neerdalen. ze verlichten de lucht, daarna het water en komen naar me toe.
ik trek me iets terug en bevindt me in een circelvormige hut(of verblijfplaats) die op de zee dobbert(hierin zichtbaar : een bed (om te dromen) en aantekeningen en notities.
omdat het vuur zo fel brandt hou ik mijn handen voor mijn ogen, wat niet helpt omdat dat de vlammen zich rond mijn handen hebben bevestigd...(sterk en intens element gevoel)

deze laatste scene herrinerde ik me na het zien van een soort muur opgebouwd uit talloze kubussen met kleur en beelden in. 1 vak was leeg en toen ik dit naderde kwam de herrinering terug...

in aanvulling op de 'jungle' en tyranousarus die heb ervaren, ging ook een onderdeel over een mammoet. ik was niet vormeloos, maar ook geen dier of mens...er was een soort contact en geaai en aanvoelen van sterke doch zachtmoedige emoties van dit 'dier'...
(contact)

peter

rosie989

Lieve Peter,

Ik zal mee denken met je interpretatie.

Je geeft aan vormloos te zijn, dat lijkt me te wijzen op het "geestelijke"vlak.
Je ziet kleuren wit ,blauw en roze..je voeld deze kleuren, kleuren zijn naar mijn mening ook voelbaar.

Blauw is kalmte, begrip, geduld, mentale gezondheid, maagdelijkheid, element lucht, vrede, innerlijke rust, inspiratie, kleur van meditatie, rust, kou, jongensachtigheid, maankrachten, meditatieve kleur

roze is romantische liefde, genezing van emoties, vrede, genegenheid, romantiek, zorgzaamheid, gevoelens, vrouwelijkheid, meisjesachtigheid, vriendelijkheid, verzoening, zachtaardigheid, ontvankelijkheid, harmonie, slaap, verzoening, affectie, spirituele liefde, liefde voor jezelf, helende emoties, goede wil, geassocieerde vrouwelijke energie, illusies.

Wit is Bewustzijn, bescherming, verering, onschuld, zuivering, geboorte, reinheid, genezing, waarheid, onschuld,

Een wolk kan symbool staan voor geestelijke goddelijkheid, tenzij het een donkere wolk is dan heeft deze een andere betekenis.

Een oranje pijl heeft ook zijn betekenis een pijl kan jou de richting in wijzen. Ze geeft jou aan "deze kant" op te gaan, ze wijzen als het ware naar de wolk, keer je naar je goddelijkheid. Of Ga naar de "warme"goddelijkheid.

Waarom warme? Omdat ik de oranje kleur met warmte associeer.
Ik denk dat je in je slaap gewoon lekker "even liet gaan" even de "horizon"verkennen..

Citeerbewuste droom)
deze droomtoestand speelt in 3 momenten waarbij 3 omgevingingen in elkaar verlopen.
1 : de omgeving is schemerig. het is een steeg. ik zie 2 figuren die aan een vertraagd tempo bewegen.
ze zijn gekleed in een donkerblauwe gewaad, met een groene mantel en rode kap. ook hun aangezicht is

verborgen. op de rode kap is een symbool zichtbaar.ik kijk naar de richting waarin ze zich in slomotion

begeven;
2 : de steeg loopt naar een straat(kruispunt). op het einde van de steeg zie ik een persoon.
de schemer breidt zich uit tot een bepaald punt. ik denk wat licht en kan zo de schemer wat doen

verdwijnen.
3 : ik zie (een beetje van bovenaf) een straat met hierin 3 mensen. ze voeren met een enorme(bijna

vooruitgespoelde) snelheid hun bewegingen uit. beneden is er een volwassen man die aan zijn tuin of

garge werkt, in het midden een kleine jongen die op het voetpad speelt, boven is er een bejaarde vrouw

die een beetje heen weer staat te bewegen. dit dan in een versneld tempo allemaal.

Van steeg naar straat -van straat naar tuin -van tuin naar voetpad.

Een steeg is meestal donkerder dan een gewone straat, jij liet even wat licht schijnen en de schemer verdween waarbij je inene toch naar de straat neigt,..je kijkt verder en daar zie je een tuin een tuin zie ik symbool als een rustgevende plaats waarbij je tot jezelf kan komen..en dan ga je langzaam naar het voetpad...het pad dat bewandelt dient te worden. maar daar zie je een kind, een jongen die aan het spelen is. Het zou jou innerlijke kind kunnen weerspiegelen..

Ik vind het moeilijk uit te leggen hoe ik dit zie..maar ik krijg het idee alsof je eerst nog een barriere moet doorbreken om de rust te vinden zodat je verder je pad bewandelt, als het onschuldige kind (wat is jouw gevoel hierbij?)

Dit lijkt mij wel een beetje aan elkaar te passen want een ander beeld van het strand en de zee komen hiermee redelijk overeen.

De zee staat symbool voor een emotioneel potentieel. Je laat je mee voeren door een vloedgolf, dit zijn de lagen emoties die je ervaart. (vloedgolven zie ik symbool als overspoeling van emoties)

Ineens verandert weer het landschap ...

In een rustigere omgeving, bos ..Daar ervaarde je "overblijfsels"
Overblijfsels misschien als resten die er nog liggen? Waarbij de emoties nog vastzitten?(zee) Deze zouden relegieus van aard kunnen zijn.??

verder kom je in de droom bij een lezing ( in het waakleven heb je een lezing bij gestaan) En nu droom je dat je met deze mensen in de auto zit. De auto zie ik als een vervoersmiddel op je pad..die jou brengt waar jij wil...je gaat een andere richting op...je eigen wil??je eigen pad??

De woorden die je had sja, bam ....doen mij denken aan chakra meditatie woorden, deze woorden openen je chakra's,,,zoals je al aangaf chant.. deze woorden worden ook uit gesproken zoals je het woord "man" uitspreekt haha... de korte a dus..

Is misschien een opvolging van al je droombeelden, dat je je chakra's echt kan openen als je emoties verwerkt heb?? En misschien is dit zelfs met of tijdens de lezing doorsproken?

Rosie

rosie989

Vervolg,..

Je ziet een driehoek die symbool staat voor bescherming, een vrouw vraagt je in deze driehoek te stappen.( Was het je gids die je zag? Je had toch een gids die eens een groene dolk in je hartstreek stak? was dat dezelfde vrouw?)

Eigenlijk vraagt deze vrouw dus of ze je mag beschermen. Lijkt me iets van een gids.
Vervolgens zie je dan een ruimte schip hierbij moet ik denken aan je eigen ziel.
Misschien dat ze je vraagt beter te beschermen.?

Element vuur:vervoering, laaiende hartstocht, liefde/ Goddelijke wil, begeren, hopen, enthousiasme, levenslust, wil, wils impulsen, bedoeling, stuwkracht, geest, moed en durf.

Bij het element vuur heb ik altijd de neiging te zeggen HANDELEN..

Je ziet dan ook dat je je bevind boven een witte zee. er komen vanuit de lucht 2 vlammen die alles verlichten..
Vuur vertegenwoordigd trouwens ook emoties en gevoelens..

Je trekt je iets wat terug en je merkt op dat je handen bevestigd zijn met het vuur. De emoties hebben je handelen in bedwang misschien??(als jij hier een ander gevoel bij hebt hoor ik dat graag)

Liefs Rosie

rosie989

Hoi ,

Nu ik weet dat dit niet de normale droom toestand is, daar waar ik mij in vergiste :P

Zullen het andere betekenissen misschien hebben, maar hoe dan ook blijven symbolen en kleuren of elementen toch altijd hun eigen betekenissen  behouden? Hier twijfel ik een beetje in..

Ook al bevind je je in hogere lagen.
als voorbeeld zag ik gisteren een bepaalde gids van iemand (geen waarneming met het blote oog, maar op"verre afstand")

Die een groene driehoek in haar hand hield waarvan de punten op 1 punt uit komen en meerdere zijden bevatten..De kleur groen en de driehoek gaven mij een heel sterk gevoel van genezing.. op dat moment kun je communiceren met hetgeen je ziet en kun je dat ontvangen en verwoorden..Ik "hoorde" / ontving letterlijk genezen..en dan twijfel ik niet meer aan de betekenis ervan nu ik hierover nadenk..

Het is dan toch eigenlijk meer het luisteren/ontvangen wat eigenlijk dan zo belangrijk is? Het onvangen van gevoel/trillingen, die zich dan omzetten in woorden?

Op dit plaatje staat het symbool (zelfgemaakt)wat ik zag bij de vrouw in haar handen, mij gaf het een gevoel van genezing. Het lijkt op een bergkristal, maar was hevig van groen licht.

Die dolk Peter die jij ooit zag lijkt deze hierop? (even vraagje tussendoor :P)

Heb een mooi plaatje voor je..
http://i28.photobucket.com/albums/c249/rosie989/vanalles/peter.jpg

De handen die het vuur aanvoelen. Het voelt voor mij als "bescherming" nu ik er anders over nadenk..omdat je je ogen beschermt voor de hitte die je op je af voelt komen.

Bij bescherming worden heel vaak de handen omhoog gestoken als iets nadert... ;) Met name de linkerhand..dus doet het mij denken aan een bepaalde bescherming..met je HANDELEN ;)

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Peter,

Ha, nieuw gedroom. Spannend! Je lijkt vastbesloten geen enkel vermogen onbenut te laten. :) Ik kijk vandaag naar de eerste droom.

Citaat van: peter put op mei 21, 2006, 16:36:07 PMik bevond me in een omvangrijke omgeving(wolk,veld,zee,soep...) bestaande uit wit,blauw en roze punten en banden van 'organisch' (het was voelbaar en had massa) licht. ik zelf was 'vormeloos' oftwel 'zonder lichaam'. als ik 'me' voortbewoog in deze lichtmaterie bleef de omgeving identiek, omdat het op elk punt opgebouwd was met dezelfde 3 'kleuren'. om te weten waar ik me, kompasgewijze, bevondt en welke richting ik hierin uitging, zoemde ik even uit en plaatste een horizontale + verticale lijn aan de uiteinden van de 'wolk' met 2 oranje pijlen, die langs de axis van de lijnen mee'bewogen'.

In deze droom ben je zelf volledig niet-fysiek, lichaamloos en vormloos als 'bewuste lucht'... zuiver bewustzijn. Het ruimtepak dat we lichaam noemen achter je latend en ook niet meer verpakt in een droomlichaam, reis je aan boord van je grotere psyche mee naar een uitgestrekte zee van ervaring. Je bewustzijn beweegt zich door een omvangrijke sfeer of innerlijke dimensie van blauwe, witte en roze puntjes... Het is een bewustzijnsgebied, een innerlijke dimensie die je waarneemt als een schitterende lichtmaterie, de manifestatie van zuivere energie...

Misschien is het je eigen psyche die je waarneemt, misschien een nog hogere energie. Misschien reis je door een eigenschap of kwaliteit van jezelf of van iets groters. Of misschien ben je in het gebied waar de gebeurtenissen worden gevormd... De zee kan echt van alles zijn... De combinatie van de drie kleuren is veelzeggend, maar waarschijnlijk ook heel persoonlijk. Het gaat om de erváring. Eenvoudig en van buitenaf beschouwd lijkt de zee van puntjes een manifestatie van waarheid (blauw), zuiverheid (wit) en liefde (roze). Roze is ook de geboortekleur of -trilling.

Zuivere energie heeft zo'n stuwkracht, zulk een neiging zich te transformeren in vormen of patronen, dat ze altijd optreedt als haar eigen manifestatie. Ze wórdt haar camouflages... Als het roze inderdaad liefde is, zie je geen liefde als zodanig, je ziet roze puntjes. De puntjes zijn géén symbolen. Ze zijn liefde. :)

Het is erg moeilijk om buiten het kader dat je kent om te bekijken hoe je dit alles ervaart. Om te beginnen lijkt er twijfel bij jou over de aggregatietoestand van het gebied: wolk, veld, zee of soep (soep?! ;D) - nevelig, diffuus of vloeibaar... Hoewel die woorden beweeglijkheid suggereren zijn het toch termen uit de fysieke werkelijkheid... Maar je bent a.h.w. een ruimere context binnengegaan en om die reden verlies je ook al snel je oriëntatie.

Ondanks de banden van voelbaar licht... leidraden van licht (ze hebben 'massa' waardoor ze houvast kunnen bieden), heb je toch behoefte om je op een andere manier te oriënteren. Daartoe neem je even afstand (het uitzoomen) en projecteer je als hulpmiddel twee assen op de 'wolk', waarlangs twee oranje pijlen bewegen en jouw positie aangeven. Heel grappig... maar als je het beschouwt als een ruimtelijke (of kompasgewijze) plaatsbepaling, zul je er niet veel mee opschieten. Innerlijke dimensies hebben geen afmetingen en staan ook buiten de tijd... Alles is er in het hier-en-nu. Er is geen verte... Ik begrijp je behoefte aan een objectieve waarneming van de situatie, maar elke waarneming in deze gebieden is subjectief.

Als je de ruimtelijke aspecten en ook de tijd vergeet, kunnen de assen wel iets ánders aangeven... Bijvoorbeeld intensiteit. Oranje is de kleur van het element vuur, van warmte, zonnigheid, gedrevenheid, bezieling. Je kunt je in de wolk oriënteren aan de 'hand' :P van de intensiteit van de ervaring en het plezier en bezieling waarmee je verder wilt gaan.

Het was weer erg leuk voor mij om me in je droom te verplaatsen. Dus bedankt voor het delen van deze droom!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

peter put

fel bedankt Rosie, voor je uitgebreide en aanvoelende
interpretatie.zoals altijd raak je meerdere snaren.
wat ik als een 'grensgebied' beschouw heb ik je gepost, wat je
inmiddels hebt gelezen. ik wil dit best met iedereen delen, maar
enkelen hiervan horen mischien op een ander topic thuis.
leuk dat je nu ook een stapje verder durft interpreteren na mijn 'uitleg'...bij het vuur'droompje' zit je ergens ook juist, maar ook hier is voor mij weer een bepaalde bewustzijnstoestand en
ondeliggende essentie aan verbonden. naast het emotionele aspect is hier het Elementale zeer krachtig. niet uitgedrukt als emomtie ,maar als energie die een eigen bewustzijn bevat(het woord Agni kwam bij me op)
er zijn eigenlijk 3 elementen aanwezig, het water, de hemel en het vuur. het vuur daalt uit de hemel naar het water toe om zich vervolgens aan mijn handen te hechten. het voelde alsof de essentie van vuur nu ook een hanteerbare kracht is geworden(overdag merk ik effecten aan het veld rond mijn handen).
ook wil ik wel weten welke aantekeningen 'ik' daar heb gemaakt.
deze zee is de zee die zich bevindt achter de golf. het is een plaats  waar archetypes in bepaalde vormen voorkomen...(dimensie 5 in droomlandje).
lieve Ricca, ik wil voor mijn part al mijn dromen delen,(ook aan de lezers) maar het neemt ons nu al zoveel in beslag...ik heb sinds mijn 12e levensjaar droom'dag'boeken bijgehouden,dus...
je uitleg brengt dromen weer een stapje verder over het 'grensgebied', dat vind ik altijd wel gezellig. het stuurt me terug naar een bron en daarna weer naar de werkelijkheid, omdat ik inderdaad soms nog 'stoffelijke' hulpmiddelen in mijn ervaringen smijt. dit is een gevolg ook van bewust dromen, waarbij ik tracht te experimenteren met de omgeving en mijn mentale kneedkracht.

alletwee heel glooiend fel bedankt...
peter

peter

peter put

en dankje voor de afbeeldingen,lieve rosie...

peter put

Citaat van: rosie989 op mei 29, 2006, 16:44:52 PM
Vervolg,..

Je ziet een driehoek die symbool staat voor bescherming, een vrouw vraagt je in deze driehoek te stappen.( Was het je gids die je zag? Je had toch een gids die eens een groene dolk in je hartstreek stak? was dat dezelfde vrouw?)

Eigenlijk vraagt deze vrouw dus of ze je mag beschermen. Lijkt me iets van een gids.
Vervolgens zie je dan een ruimte schip hierbij moet ik denken aan je eigen ziel.
Misschien dat ze je vraagt beter te beschermen.?

Element vuur:vervoering, laaiende hartstocht, liefde/ Goddelijke wil, begeren, hopen, enthousiasme, levenslust, wil, wils impulsen, bedoeling, stuwkracht, geest, moed en durf.

Bij het element vuur heb ik altijd de neiging te zeggen HANDELEN..

Je ziet dan ook dat je je bevind boven een witte zee. er komen vanuit de lucht 2 vlammen die alles verlichten..
Vuur vertegenwoordigd trouwens ook emoties en gevoelens..

Je trekt je iets wat terug en je merkt op dat je handen bevestigd zijn met het vuur. De emoties hebben je handelen in bedwang misschien??(als jij hier een ander gevoel bij hebt hoor ik dat graag)

Liefs Rosie

ik denk dat het inderdaad dezelfde Dame is, die me ,wat ik nu gezien heb heb eerder als een groene,lichtovale kristal, toen heeft 'geschonken'.deze heeft met mijn 'kunde' te maken inzake 'het reizen met mijn bewustzijn(s)(punt)'.toen zag ik Haar in een bepaald aspect ,nu in andere.ik kende de term Gids toen nog niet(12 jaar).sindsdien heeft Ze zich in vele vormen getoont; o.a japans,indisch en nu veelal als een indiaanse, met een fonkelende verenpruik als een 'opperhoofd'.(maar dit is mischien een andere topic?).

lekker bedankt allesinds...

Ricca

Citaat van: peter put op mei 26, 2006, 20:00:50 PMin aanvulling op de 'jungle' en tyranousarus die heb ervaren, ging ook een onderdeel over een mammoet. ik was niet vormeloos, maar ook geen dier of mens...er was een soort contact en geaai en aanvoelen van sterke doch zachtmoedige emoties van dit 'dier'... (contact)

Niet vormloos, maar ook geen dier of mens... ::) Misschien een Neanderthaler? Da's weer eens wat anders. ;D 8)    

De mammoet is verwant aan de olifant. De olifant heeft geen natuurlijke vijanden en met zijn grote kracht en dikke huid (beschermlaag) heeft hij niets te vrezen. Hij kan zich altijd veilig voelen en staat daarom voor een soort oervertrouwen in het leven. De rustige zekerheid dat alles goed is. Dit vertrouwen is een enorme kracht die bergen (bomen) kan verzetten, elke hindernis kan opruimen...
De mammoet is veel groter dan de olifant en doet er als oerdier nog een schepje bovenop: oer-oervertrouwen. De olifant is ook een symbool van moederlijkheid (het oudste wijfje leidt de kudde) en het woord mammoet lijkt zelfs op mamma...

Aaien en smoezen met een mammoet... contact met een oerkracht in jezelf... met een zeer oud en sterk vertrouwen.

Omdat je op een zoektocht bent naar de origin of live & reality, sluit ik ook niet uit dat je contact met een werkelijke mammoet hebt gehad. Dit dier is dan wel uitgestorven op aarde, maar bestaat natuurlijk nog steeds in andere gebieden en contact is altijd mogelijk... Het doet niets af aan de symbolische betekenis die de ervaring voor jou ook moet hebben... Het is niet of/of, maar en/en.

In boeken en artikelen gaat het bijna tot vervelens toe altijd weer over de buitenkant van dit dier...  Maar jij voelt zijn emoties. Dat vind ik persoonlijk vele malen interessanter, daar ik zou wel véél meer over willen horen... Het verbaast me niet dat je sterke en zachtmoedige emoties aanvoelt. Hij is net als de olifant een zachtaardig dier (planteneter).

Misschien was het een ontmoeting in het heden, maar het kan ook een herinnering zijn geweest. Een regressie naar de tijd waarin de mammoet leefde. Officieel waren er toen nog geen mensen zoals wij op aarde (hoewel, Atlantis, Lemurië en Yanini waren al lang geweest), dus is dat idee van een Neanderthaler misschien nog helemaal niet zo gek. Deze mensen leefden in de tijd van de mammoet en het kan jouw twijfel over je verschijningsvorm verklaren. Dat moet je zelf maar bekijken. :P En misschien heb je en passant ervaren dat Neanderthalers geestelijk niets van ons verschillen (alleen een iets ander uiterlijk...), alle geestelijke vermogens hadden die wij ook hebben.

Ik heb het even nagekeken en zag dat ik jouw tyranosaurus (óók een uitgestorven oerdier) uitsluitend als symbool heb uitgelegd. Maar ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat je een echte T. rex hebt gezien. :o Ik merk dat ik bij de mammoet eerder geneigd ben het als een ontmoeting te zien dan bij de T. rex...

Het zijn trouwens mooie tegenpolen de T.rex en de mammoet. Oerangst en oervertrouwen...

Ik leef weer
me duizenden seizoenen herinnerend
schikkend en herschikkend
aprils en septembers
in de doorzichtige vaas van mijn geest
en haar plaatsend op de plank
van mijn aandacht -
een miniatuur stilleven.

(Jane Roberts)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

peter put

laat mijn letters van dank voor je beelden, woorden en toegepaste poezie je overdruppelen met het dauw van het gloren van de ochtend. dankuwel, m.a.w

wat ik bedoelde met niet mens of dier was ook niet 'tussenin', ik voelde me kleiner, naakter en vooral werkend met sensaties en telepathie om te kunnen communiceren...als ik me bij je tekening moest plaatsen zag ik eruit als een smal bleek figuurtje met een redelijk groot hoofd en grote ogen...

het contrast tussen de rex en mammoet qua emoties er bij me opkomen boeit me ook wel, ik heb trouwens onlangs bepaalde betekenissen gevonden voor de rex als 'kracht' of 'totem'dier.

doei en vree bedankt
peter

peter put

p.s. ik denk trouwens dat het een 'zij'-mammoet was...

Ricca

Lieve Peter,

O.k. géén Neanderthaler. Vergeef me.  ;D
Zoiets dan?

Je beschrijving van jezelf doet me aan een bepaald soort aliens denken (klein, naakt, bleek, groot hoofd, grote ogen). Als je jezélf als een soort alien ziet, kan dat alleen maar symbolisch zijn. Je bént immers geen alien... Het kan wijzen op een gevoel anders dan anderen te zijn. Of op het besef dat je gaven / talenten van bovenaardse oorsprong zijn.

Het communiceren d.m.v. sensaties en telepathie is wederom het gebruik van de innerlijke zintuigen. Deze zijn niet alleen belangrijk omdat ze je bereik van waarneming vergroten en tot meer begrip leiden, maar vooral omdat ze je je eigen onafhankelijkheid van de fysieke materie onthullen en je je mutidimensionele identiteit laten herkennen. Wij bestaan niet alleen in de fysieke wereld, maar tegelijkertijd in vele andere dimensies en realiteiten. En hoe kan dat mooier uitgebeeld worden dan door jezelf als alien te zien?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

peter put

dat gelijkt er inderdaad al meer op, als ik geweten had dat afbeeldingen mochten, dan had ik de schetsen over mijn zien,dromen en nevenervaringen erbij gepropt...
alsnog wil ik ze we tonen...

de hoeveelheid neusharen die ik bezit en mijn platvoeten wijzen er inderdaad op dat ik geen 'alien' ben...wat je zegt over het multiversum en nevenrealiteiten is echter iets waar ik al heel mijn leven lang 'flitsen' over ontvang. het gaat in een waaier over andere combinaties en mogelijkheden korter bij deze dimensie tot 'verder weg', waarbij grotere verschillen zijn inzake omgeving,evolutie van ons ras en verschillen in tijds en ruimtetrillingen...
(gaande van een andere keuze inzake levensloop tot ander geslacht, naar bvb dimensies waar onze 3 basismoleculen van de materie en levenssoorten van andere aard zijn+dimensies waar dit allemaal niet meer geldig is...)(ding dong, de deurbel gaat en een hoopje psychiatrische verpleegkundigen hebben een mooi nieuw pakje voor me bij...(dit is een poging tot grappen, geen beeld of droom dat ik heb ontvangen, sommige lezers vinden me nu mischien reeds wat 'raar', ik dank je,ricca, echter voor je raken van snaren en totale onbevooroordeeldheid op het gebied van 'verkenning' met het bewustzijn).

ik laat je woorden nog wat nasuizen in die van mijn hersenpannetje en hart...

peter

Ricca

Citaat van: peter put op juni 23, 2006, 20:14:20 PM...als ik geweten had dat afbeeldingen mochten, dan had ik de schetsen over mijn zien,dromen en nevenervaringen erbij gepropt... alsnog wil ik ze wel tonen...

Lieve Peter,

Ik ben heel benieuwd naar die schetsen van je (al zou je dat misschien niet denken vanwege de late reactie, maar dat heeft andere redenen). Als het er véél zijn kun je beter linkjes posten i.p.v. de afbeeldingen zelf - om het forum niet te traag te maken voor mensen met een simpel modempje. Ook heeft Catharina ons ooit gevraagd om uitsluitend afbeeldingen te posten die van een eigen website of blog of photobucket afkomstig zijn - maar dat zal ongetwijfeld het geval zijn als het om je eigen schetsen gaat.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love