kan iemand dze droom verklaren?

Gestart door unborn, mei 16, 2006, 13:40:36 PM

unborn

Vaak heb een stuk of 5 dromen soms onthoud ik ze allemaal en in uiterste gevallen alle 6..
maar droomde vannacht over konijntjes een heel doos kleine baby konijntjes (grijs)en vond het zo schattig en toen veranderde ze in poesjes zwart/wit, en toen later veranderde 1 van hun in een schildpadje ook een baby.Mijn hondje (ook een puppy,franse bull) zat naar ze te kijken wat me verbaasde omdat hij meteen normaal gesproken wild met ze wilde spelen maar hij bleef op een afstand kijken.later legde ik ze terug in de doos en liet de doos staan in het midden van de weg,was bang dat ze in de weg zaten dat iemnad die doos omver schopte of erover heen reed maar toch liet ik het staan en wachte af..
tweede droom was dat ik op een zwart paard reed iemand en probeerde te achtervolgen het was snachts en donker en waarschijnlijk vanuit een  bewoond dorp richting het bos en het verbaasde mij dat ik zo goed deze paard kon berijden, hij galopeerde steeds harder en ik hield controle.
verder droomde ik dat mijn werkgever mij duidelijk maakte dat er in het werkpand meerdere kamers waren en oppeens veranderde de fitnessschool in een soort discotheek, en hij begon opeens aan de drugs en drank en iedereen opeens waarvan ik dacht nou lekkere sportschool...hahah
nou ik hoor het wel, je ziet het al een lekker zooitje daar in die bovenkamer bij mij...hahaha alles transformeert in het ene tot het andere uiterste.

tot horens,
Liefs,d

Ricca

Lieve Donia,

Dat is een hele beestenboel bij jou. :) Je kunt elk dier in de droom zien als een stukje van jouzelf, een bepaalde kant van jouzelf waar je je in de droom bewust van wordt, een eigenschap of een bepaalde houding of bepaalde gevoelens. Het feit dat het babydieren zijn, wijst erop dat deze aspecten of gevoelens veel zorg en aandacht nodig hebben...

De schattige konijntjes vertegenwoordigen dat deel van jouzelf dat zich met die konijntjes kan identificeren, dus bijvoorbeeld een hele lieve en zachte kant van jou. Maar de poesjes zijn natuurlijk óók lief en zacht en super-aaibaar. Om de verandering van konijntjes in poesjes te begrijpen, moet je naar de verschillen tussen de twee kijken.

De konijntjes zijn grijs, wat op een zekere schuchterheid kan wijzen. De kleur grijs (schutkleur) kan ook aangeven dat deze lieve kant van jou onopvallend of enigszins verborgen is. Katjes zijn feller en eigenzinniger dan konijntjes. Ze kunnen sissen, uithalen, krabben... Hun kleur (zwart met wit) is veel uitgesprokener dan het grijs van de konijntjes. Deze felle kant van jou is duidelijker waarneembaar. Eén van de katjes verandert in een babyschildpadje. Het rugpantser is een bescherming van de kwetsbare kant (rug). Dit diertje wijst op terughoudendheid en in je schulp kruipen uit zelfbescherming.

Je hondje (een speels en beetje wild aspect van jezelf) blijft van een afstand waakzaam toekijken, iets wat hij normaal niet zou doen. Ook dit wijst op terughoudendheid. Je houdt jezelf op een of andere manier in...

Je legt de diertjes terug in de doos, waardoor ze in hun vrijheid beperkt worden, en gehinderd om zich te ontplooien. Iets in een doos pakken betekent vaak dat we ons van bepaalde lastige gedachten of gevoelens willen ontdoen omdat we er geen raad mee weten. En je doet de doos inderdaad weg... Je zet de doos midden op de weg (= weg-doen, weg ermee). Dit lijkt erg op het verdringen van gevoelens. Je hoopt dat je ervan af bent - terwijl dit kwetsbare stukje van jezelf juist veel zorg en aandacht nodig heeft, of in ieder geval erkenning... Ergens voel je dat ook wel aan, want je bent wel bezorgd dat dit niet goed voor je is (ze kunnen overreden worden). Toch laat je de doos op de weg staan en wacht af... Zie je dat deze droom laat zien dat je eigenlijk jezelf geweld aandoet, of daartoe bereid bent, door je diepste gevoelens, je kwetsbare essentie te negeren?

In de tweede droom rijd je op een zwart paard door een donker bos. Het zwarte paard staat voor hartstochtelijke energie. Je probeert iemand te achtervolgen (misschien die man die je in het waakleven zo bezighoudt). Maar terwijl je dat doet, en denkt je hartstochten (zwarte paard) helemaal onder controle te hebben, loop je het risico te verdwalen in het nachtelijke bos (het onbewuste) en niet meer in staat te zijn een duidelijke beslissing te nemen. Eigenlijk wijst een bos op een zoektocht naar verborgen kanten van jezelf. Je probeert met je gevoelens in het reine te komen en inzicht in jezelf te krijgen. Een donker bos vraagt om behoedzaamheid, maar jij galoppeert steeds harder omdat je achter die man aanzit. Ik denk dat je je vergaloppeert...

Je droomt ook dat de fitnessschool verandert in een discotheek met drank en drugs. Je hebt je blijkbaar in iets vergist... Iets is niet wat het lijkt... Drank en drugs wijzen op een roes. Je hebt je het hoofd op hol laten brengen. De droom vraagt je om bij jezelf terug te keren.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

unborn

Wow..Ricca...ben even sprakeloos...,
Heb vandaag iets naars meegemaakt en dat is wat mijn droom mij wederom weer vertelde...over die sportschool,ik werk op een sportschool en heb vandaag een gesprek gehad met de leiding en inderdaad ik heb mij enorm vergist in deze sportschool niets is zoals ik dacht dat het was...en ik vind dit zo naar,omdat ik net ben verhuisd en probeer mijn leven op te bouwen hier in Amst.werk er net 3 maanden en als ik hier weg moet heb ik geen inkomen meer,en tegenwoordig is dat zo moeilijk weer te vinden...,Het blijkt dat het bedrijf te kampen heeft met financiele problemen (alleen geven ze dat niet toe, via inside information) maar nu zeggen ze dat ik als persoon niet klik met het bedrijf....wat ik niet geloof, ik ben daar de duurste kracht en ze hebben mij aangenomen om meerwaarde in de earobics te brengen.Maar door hun abonnementsvormen (veel te duur) loopt het steeds meer achteruit (met alle lessen overigens), dus ze zien in dat het geen zin heeft om een duurder kracht en kwalitatief beter in te zetten omdat het ligt aan hun abonnementsvormen.Ze zijn nu van alles aan het veranderen op abonnements gebied ze gaan stukken goedkoper,en ook is er weer een kracht hersteld die langdurig ziek was.Dus mijn conclussie is dat ze in augustus mijn contract niet verlengen en die wat goedkopere kracht gaan inzetten en zo de aboonemetsvormen omlaag doen.....ik voel ook dezelfde sfeer als toen ik in mijn droom had...teleurgesteld en achterdochtig..
Ik heb u ookal verteld over mijn dromen over die jongeman en die conventie (bij rubriek: dromen,:zijn droominetrpretaties...etc.mijn allereerste bericht weet u nog?ik heb er nog wat toegevoegd)Ik vertel u alleen maar mijn ervaringen en dit is precies met wat ik bedoelde dat ik soms dingen droom waarvan ik niet kan geloven dat het dat letterlijk is...maar hoevaak sta ik wel niet voor verassingen en niet altijd leuke....soms hoop ik gewoon dat het weleens stopt,ik bedoel wat heb ik eraan als ik het toch niet kan tegenhouden.Veel mensen vragen weleens voordat ze gaan slapen omiets specifieks te dromen,Ik vraag vaak om mij met rust te laten...maar het doet het gewoon niet.
Ik zit er wel mee..en waarschijnlijk binnenkort ook weer zonder baan...wat moet ik nu?...Ik hoop misschien dat u mij kunt helpen met iets (al zou ik niet weten wat)..

:'( d,