Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de leeuw

Gestart door rosie989, mei 15, 2006, 09:27:24 AM

rosie989

Hoi allemaal ik droomde eergisteren iets over een leeuw.

Het was eigenlijk in een gewoon huis waar ik ook eigenlijk woonde, er zat een grote schuur aan het huis waarin een tijger zat.

Het gekke is dat deze leeuw niet van mij was maar van een oude man die mij wou leren hoe ik met de tijger moest omgaan, hij heeft een eigen karakter.

Hij lag in de schuur en was in begin erg schuw ik durfde niet dichterbij te komen, maar zag dat hij verdriet had, hij lag daar maar met zijn kop naar benee. Ik vond dat zo zielig..en dacht bij mezelf hij moet aansterken.

De man wou dat ik de taak op me nam voor hem te gaan zorgen en leerde me hoe ik ermee om moest gaan. Geleidelijk aan kon ik steeds dichter bij de leeuw komen.

Ik kan me herinneren dat ik hem grote stukken vlees gaf. Deze voeding (wist ik) (rund) bevatten veel vitamines, en daar knap je van op. (bief) Dus zag ik mezelf de stukken vlees aan de leeuw geven en zag hoe hij het opsmulde, wel liep hij wat beter rond als eerst, eerst lag hij daar maar maar nu kwam hij meer tot leven.

Ik heb even bij de interpretatie bij kracht gekeken en als ik naar dat plaatje kijk van Ricca zie ik een duidelijke overeenkomst en er gaat zelfs iets trillen .

Ik heb gisteren besloten om dingen los te willen laten..vandaag voel ik mijn zonnevlecht, een druk op dat plekje oven de navel, er zit iets vast wat eruit moet...(maar dat komt nog wel)

CiteerKracht (8) is in veel opzichten een vervolg op de Zegewagen (7), maar geen logisch vervolg... De logica stopt bij de Zegewagen en heeft voor de rest van de Grote Arcana geen betekenis meer. Kracht is een belangrijk keerpunt in de Grote Arcana en behelst op de eerste plaats een verandering in het gebruik van de wil. In de voorafgaande kaarten was een sterke, krachtige wil belangrijk. Met name het ego (de Zegewagen) meende dat het nodig was om strijdvaardig te zijn en zich met grote wilskracht door alle obstakels heen een weg te banen om te krijgen wat het wilde. Het bewustzijn van het ego is gefocust in het 3e chakra, het centrum van de wil. Vanaf Kracht leren wij onze wil op een zachtere, bekwamere manier te gebruiken. De focus van het bewustzijn verschuift in de richting van het hartchakra en we leren de kracht van liefde, begrip en vertrouwen te gebruiken om dingen gedaan te krijgen. Er hoeft niet meer geforceerd te worden. We zijn in staat om meer liefdevol en geduldig richting te geven aan onze verlangens.

Toen ik deze tekst las ging er letterlijk iets door mij heen vooral het stukje van het 3e chakra de zonnevlecht.

Een leerzaam proces...de kracht heeft voor mij nu een geheel andere betekenis..het is inderdaad een verandering van de wil, dat veel kracht uitstraalt...

Jeetje en dat door een droom waarin ik leer de leeuw onder controle te krijgen, en in mijn droom heb ik het voor elkaar gekregen...wat mooi..

Ik denk ook dat kracht luisteren naar je lichaam uitstraalt. Nu ik steeds last heb van mijn zonnevlecht...denk ik dat het heel belangrijk is om te luisteren naar mijn lichaam om weer een stapje verder te komen, dankzij de leeuw..

ZIet iemand nog meer sleutels die ik niet zie?

Rosie

Rosie

luna

Citaat van: rosie989 op mei 15, 2006, 09:27:24 AM
Het gekke is dat deze leeuw niet van mij was maar van een oude man die mij wou leren hoe ik met de tijger moest omgaan, hij heeft een eigen karakter.
Was het een leeuw of een tijger?

Opti-Mystique

Citaat van: medusa op mei 15, 2006, 13:53:14 PM
...Was het een leeuw of een tijger?...

Da's mierenn**ken; even onder de kin kriebelen en beiden poezen rollen zich spinnend op op je schoot... ;D

luna

Citaat van: Opti-MystiQue op mei 15, 2006, 19:56:07 PM
Da's mierenn**ken; even onder de kin kriebelen en beiden poezen rollen zich spinnend op op je schoot... ;D
Opti,

meneer 'de leeuw' zal niet content zijn met deze misvatting....
Ook worden de twee symbolen anders bekeken in de droomuitleg.
Namelijk:
Tijger: Verzamel al uw energie.
Leeuw: Een sterk en dapper persoon.

Plus het feit dat de leeuw en de tijger helemaal niet op elkaar lijken 8)

Ricca

From Ricca with Love

rosie989

Hoi,

Het was een echte leeuw , met manen zeg maar..geen tijger..

Ik keek erg goed naar zijn huid ookin de droom, hij had wat kale plekjes..en hij was zwak..en mager..dus besloot hem eten te geven.

Mooi plaatje Ricca , maar die op het arcanaforum staat bij kracht past er beter bij. Ook heb ik even gekeken naar de kaart van Crowley en daar is ook een vorm van een leeuw te zien, met name aan zijn bouw.(forser )
hij had ook zo'n echte staart met aan het uiteinde van die haartjes..(in droom)

Het brengt mij een beetje in de war... ::) eigenlijk omdat ik nu 3 verschillende kaarten heb gezien, dit plaatje lijkt toch echter meer op de tijger..en de andere die bij kracht staat is een leeuw..(hebben deze kaarten allemaal dezelfde sleutelwoorden??))

Wat is het verschil?

Ik weet dat de leeuw de koning der dieren is. Hij belichaamt kracht, macht en krijgshaftigheid. Hij is het symbool van dapperheid en moed.
Vaak zie je leeuwen afgebeeld staan voor hekken van tuinen, (ik heb er ook 2 in mijn tuin staan) Dus zie ik de leeuw ook zeker symbool als bewakingsdier. (ergens las ik verrijzenis van christus, )..Hij is natuurlijk ook het symbool van Nederland!

Ook lees ik overal dat de leeuw zijn jong tot leven wekt met brullen , dit gebeurd 3 dagen na de geboorte. Jezus herrees ook na 3 dagen en daarom wordt het symbool als christelijk gezien. Maar ook werd hij als symbool gezien van de hel, samen met de slang.. Maar is het niet zo dat in ieder dier dit schuilt ;) De leeuw kan verslinden..maar kan ook waken...zijn eigenschappen lopen uiteen. Maar goed of kwaad is er niet..dus.. ::)

Op het tarot van crowley kun je heel goed zien dat de staart van de leeuw, in slang vorm is dat duidt op het "minder goede" maar om de slang staat een zonne teken dat duid op het symbool van de zon.

De leeuw is een dier van de zon en hij associeerd met het vrouwelijke...

Er was een man in mijn droom , die had de leeuw in zijn bezit, maar deze man vroeg mij om de taak op mij te nemen. Hij leerde mij hoe ik met de leeuw om moest gaan. De leeuw voelde zich bekend bij die man, maar bij mij niet en dat voelde de leeuw..ik durfde niet echt dichterbij te komen, hij was naar mijn weten wel zwak maar absoluut niet zwak in zijn kracht, hij moest gewoon wat aansterken, ik heb in de droom letterlijk die taak op me genomen om voor de leeuw te zorgen, en hem eten te geven, aardig voor hem te zijn...noem maar op.Hoewel ik toch wist dat de leeuw eigenlijk gevaarlijk kon zijn, gaf ik de leeuw het vertrouwen om mij te vertrouwen, want ik had het vertrouwen in mijzelf heel sterk dat ik die taak aan kon ook al was ik in het begin bang, die angst verdween dankzij vertrouwen.

Die man in mijn droom was nadat ik de taak overnam, meteen verdwenen, het leek alsof hij was overgegaan zeg maar, het was een oude man, die van zijn taak afmoest omdat het tijd was voor hem..

De tijger is een heel ander dier ik zie de tijger als een speelser dier, hij staat voor passie, kracht, sensualiteit, levenslust, hartstocht, Hij is een krijger en symboliseert energie (tnx Meduus)..

Wel Frapant eerst droom ik over incarneren, nu weer herrijzen...hmmm nieuw leven?? wow volgens mij zie ik het, nieuw begin en nieuw leven is dat ook wat de kracht symboliseerd in het tarot?

Rosie

rosie989

Oh ik moet zo lachen...

het eurootje valt net een beetje met de leeuwen in mijn tuin. Ik voel ze en zie ze ook als bewakingsdiertjes,...het zijn witte leeuwtjes,.

Ik kijk net naar buiten..naar die leeuwtjes en het was net alsof iets me zei, ze komen er niet in hahaha (grappig)

Maar ik had eigenlijk een vraag aan meduus..

Wat is nou het verschil tussen de leeuw in astrologie, en de leeuw in het tarot?

Rosie

luna

Citaat van: rosie989 op mei 16, 2006, 08:53:39 AM
Maar ik had eigenlijk een vraag aan meduus..

Wat is nou het verschil tussen de leeuw in astrologie, en de leeuw in het tarot?

Geen.
Het gaat om het 'symbool' leeuw.  Dat is zowel in astro als in tarot als in om het even wat overal hetzelfde.
Universeel, Rosie ;)

rosie989

aaah oke,
thanks Meduus!!

Dan weet ik al redelijk wat over de leeuw, leuk is dat zeg.
En zo leer je steeds meer over de symbolen en de interpretaties, geweldig is dat!

Rosie