zijn droomsymbolen interpretaties persoons gebonden?

Gestart door unborn, mei 14, 2006, 17:56:57 PM

unborn

Hoi,
Ik heb een paar jaar geleden een site ontdekt over droom verklaringen...maar ik wordt er maar niet wegwijs uit.
Ik vroeg mij af of iemand deze site kent en hetzelfde ervaart?of ligt het aan mij?
En of iemand nog een andere site kent waar hij/zij goeie ervaringen mee heeft.
Ik heb ook weleens van die boeken gelezen maar die verklaringen kwamen ook niet overeen met hoe het werkelijk naderhand was.
Met andere woorden heb ik tot nu toe niets gevonden wat mijn droomsymbolen werkelijk kan verklaren.
Ik geloof zelf namelijk dat het heel persoonlijk is,dus voor de een kan het zelfde symbool voor een ander iets anders betekenen.
weet niet hoor, puur een gevoel...
wie kan mij hier wegwijs in maken?..

groetjes

unborn

sorry moet natuurlijk wel even de site vermelden ;D www.dromenweb.nl.....

Ik hoor het wel,

Ricca

Hi Unborn,

Dromenweb geeft geen goede uitleg van de droomsymbolen. Vaak negatief en bijna altijd in voorspellende zin, en vooral dat laatste vind ik echt verschrikkelijk! Dromen hebben betrekking op het heden, gaan over de dingen die je nú bezighouden. Je moet de betekenis van een symbool ook altijd zelf na kunnen voelen. Soms is symboliek persoonsgebonden maar meestal gebruiken we in dromen gewoon de universele droomsymboliek.

Vergeet het Dromenweb en kijk maar eens op Rosies eigen startpagina, daar vind je betere sites:
http://spiritueel-dromen.jouwpagina.nl

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

unborn

Hi ricca,

Bedankt voor je reactie super!zie je wel!ik dacht al dat dromenweb niets was.Zoals opti al zei:luister meer naar je gevoel!hahah.
Maar wil even toe voegen dat de dromen die ik heb niet altijd over het heden gaan en vaak niet over mij maar over mensen;vrienden, kennisen, zelfs mensen die ik persoonlijk niet goed ken (leraren etc.)gaan.
Je zult wel weer denken: weeer zo iemand die zichzelf TE seriues neemt..hahah, maareh...als klein kind had ik het al alleen de laatste 5 jaar in sterkere maten.
Eerst schrok ik ervan maar nu hoort het gewoon bij mij,het is ook vaak een droom over een situatie waar ik niets aan kan doen heb er geen grip op...het heeft dus ook geen zin om iemand te waarschuwen want het gebeurt toch.Zo droomde ik dat de zus van een goeie vriendin een dokter bij zich had en op de grond zat en onder het bloed zat.Bleek ze zwanger te zijn en 1,5 maand geleden kreeg ze een miskraam.En zo zijn er nog ontelbare voorvallen..
Het beangstigt mij wel als ik iets heel ergs heb gedroomd en dat ik er gewoon geen controle over heb.
Ik durf hier niet echt over te praten omdat veel mensen dan denken;daar heb je erweer zo 1.Dus is het ook echter trikt persoonlijk en koester ik het voormezelf,en praat er alleen over met mensen die mij seriues hierin nemen,ondertussen zijn dat m,n vrienden...die geloven mij ondertussen wel.Ondertussen heb ik mijzelf ook seriues genomen enne nou ja hier dan...en public.en ja!dromenweb is altijd negatief.Dus vul ik het in op m,n eigen manier.Wilde je gewoon even mijn ervaring vertellen als reactie op wat je zei:dromen hebben betrekking op het heden.In mij geval zeer zeker de toekomst.

Veel energie en inspiratie toegewenst,
Liefs d,

Ricca

Lieve Donia,

Ja natuurlijk, voorspellende dromen bestáán. Iedereen heeft ze wel eens en sommige mensen hebben ze vaak. Toch denk ik daar nooit als eerste aan. Want hoe wil je zeker weten dat een droom voorspellend is? Gewoonlijk weet je pas achteraf dat de beelden die je zag op voorkennis berustten. Maar het is ook mogelijk dat je slechts een waarschijnlijke toekomst ziet, die niet per se werkelijkheid hoeft te worden. De toekomst bestaat op vele manieren... Voorspellende dromen kunnen heel exact zijn, met kloppende details, maar ook versluierd en/of symbolisch. En ze kunnen tegelijkertijd, op een ander niveau, óók gewoon over het heden gaan. Dromen hebben vaak meerdere betekenislagen. Er is dus weinig met zekerheid te zeggen over een eventuele voorspelling in een droom. Je noemt één voorbeeld dat wel opvallend is. En toch kan ook die droom voor jouzelf een symbolische betekenis in het heden gehad hebben.

Het beste kun je je dromen opschrijven. En als er een droom 'uitkomt', kun je je afvragen waaróm je die gebeurtenis van te voren gezien hebt. Wat is je band met de persoon over wie de droom gaat, wat heb je met het onderwerp van de droom, waarom zag je juist dát (en een heleboel andere dingen niet) of waarom ligt jouw focus juist dáár? Het heeft hoe dan ook toch altijd weer met jezelf te maken. Om het waargenomene te begrijpen, om een voorspellende droom op de juiste wijze te duiden, is veel zelfkennis nodig. En natuurlijk kennis van de symbolen. Ga in ieder geval nooit mensen waarschuwen als je iets akeligs over hen gedroomd hebt. Deze dromen zijn voor jouzelf. Om iets over jezelf te leren.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

unborn

hi ricca

ja ik hou het ook voor mezelf,ik waarschuw niemand...want soms was het ook zo inderdaad dat ik dacht dat het zo was tewrijl achteraf het totaal iets anders was.
zou u wellicht misschien mij een tip kunnen geven over die dromen die ik had, ik heb ze bij een nieuw bericht vermeld.
heel erg bedankt voor uw aandacht en reacties.

peace and love

unborn

Hallo Ricca,

Stel het erg op prijs dat u reageerd op mijn berichten,uw argumenten staan ook dicht bij mijn gevoel over hoe het is met dromen.Ik had een kwestie met een geliefde dat kunt u nalezen in het rubriek kaartleggingen wat nogal hoog is opgelopen.Maar de afgelopen weken heb ik zovaak over hem gedroomd dat het mij gewoon beangstigd.Ik zelf heb sterk een gevoel dat die dromen mij waarschuwen om uit zijn buurt te blijven (want zou dit weekend naar een conventie gaan waar hij ook is)heb gedroomd dat hij naast mijn moeder zat in een lelijke uitelkaar gevallen auto met heel hard muziek (en moeder zie ik in mijn droom als bescherming),daarna droomde ik dat hij in een wit bus reed met een vriend naast hem en we gingen allebei naar de dezelfde sportschool,en hij was heel cool tegen mij en opeens veranderde zijn gezicht en werd hij heel gemeen, mijn derde droom was wederom dat we op een grote bijeenkomst waren en ik stond te praten met iemand over dzelfde interesses (honk/softbal) en ik stond met een knuppel in mijn hand vervolgens kwam hij naast ons staan en zette mij voorschut.En in werkelijkheid heeft hij mij al gewaarschuwd dat als hij mij ooit nog tegenkomt ruimte te klein zou zijn..ik heb de conventie voor dit weekend afgezegd.In dit geval ben ik mijn dromen dankbaar.En verder had ik een vraag over in hoeverre je een kaartlegging seriues kan nemen als je erachter komt dat je 7 kaarten van de 78 mist?....
Als u mijn verhaal leest bij kaartleggingen (berichtje voor de heer optimystical)want hij heeft een legging voor mij gedaan alleen heb ik de kaarten geschud en gelegd thuis, en ook dit kwam heel dicht bij mijn gevoel.Maar ik weet nu niet wanneer ik die kaarten ben kwijtgeraakt.Ik wilde u vragen of u voor mij een legging wilde doen met uw eigen interpretaties en kaarten,want het zit mij eerlijkgezegd deze zaak niet lekker.ben een beetje bang eerlijk gezegd,ik zou niet weten wat ik moet doen met hem.Het is moeilijk want we zitten allebei in hetzelfde wereldje met werk en we zullen elkaar best vaak tegen komen,alleen durf ik nu nergens naartoe te gaan terwijl dat soort conventies wel belangrijk voor mij zijn voor mijn groei.
Ik hoop dat u mij een beetje inzicht kunt geven.Ik wil ook best een persoonlijk sessie bij u doen ik zelf woon in Amsterdam.

Liefs D,

Ricca

Lieve Unborn,

Zeg maar gewoon je en jij tegen me hoor!

Een legging van Dolf mag je altijd serieus nemen, ook al had je zelf de kaarten gelegd met een gemankeerd deck. De tarot heeft meerdere manieren om hetzelfde uit te drukken. Maar nu je wéét dat er kaarten weg zijn, moet je natuurlijk wel een nieuw deck kopen (kun je leuk andere dingen gaan doen met de oude kaarten). Een nieuwe legging over hetzelfde onderwerp is geen goed idee.

De droom over de ex-geliefde is volgens mij géén waarschuwing om bij hem uit de buurt te blijven, maar gewoon een uitbeelding van de situatie.
Hij zit naast je moeder in een lelijke uit elkaar gevallen auto... Je moeder staat voor jezelf (een kant van jou die lijkt op je moeder) en de auto is hier een symbool voor de relatie. Die is lelijk en uit elkaar gevallen... Een gesprek is niet mogelijk (de muziek staat heel hard).
Hij is eerst heel cool tegen jou en opeens verandert zijn gezicht en wordt hij heel gemeen... Dit zegt niets over hém, maar over hoe jij hem ziet. Jij vindt hem gemeen en dáárom zie je hem als gemeen. Een subjectieve waarneming.
Hij zet jou voor schut... Zegt iets over hoe jij je door hem behandeld voelt. Je ego voelt zich voor schut gezet.

Uit alles wat je geschreven hebt, blijkt duidelijk dat hij het helemaal gehad heeft met jou. Misschien moet je dat toch maar accepteren. Ik zie ook van jouw kant weinig opening. Er is veel dat je hem kwalijk neemt en dat is geen goede reden om weer contact te zoeken.

Het moment is gekomen om in jezelf te kijken naar de reden waaróm je een onbetrouwbare man hebt aangetrokken. De mannen die je aantrekt zijn een weerspiegeling van iets in jezelf, meestal van je eigen mannelijke kant. Omdat je jezelf niet de nodige steun en respect geeft (zie droom over het doosje met dieren), trek je mannen aan die dit weerspiegelen. Als je dit niet herkent en verandert, bestaat de kans dat nieuwe relaties op dezelfde manier zullen verlopen... Het is geen kwestie van wáár je betrouwbare mannen vindt, die zijn overal :), maar je loopt ze voorbij omdat je hun kwaliteiten nog niet herkent...
Zorg goed voor jezelf, dan trek je vanzelf ook een zorgzame man aan. Het begint altijd bij jezelf.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

unborn

Wederom weer bedankt voor je tijd en uitleg,
Dat is inderdaad iets om over na te denken..
Denk dat wel veel tijd in beslag ga nemen.. ::)
Ik neem absoluut de legging van dolf seriues!absoluut!
Was niet Dolf z,n interpretatie maar het feit dat je kaarten mist van je Deck in hoeverre je dan een legging seriues kan nemen,ik had het ook al aan hem zelf gevraagd en hij zei dat het dan op dt moment zo hd moeten zijn.En dat geloof ik zelf ook.Zijn interpretatie kwam ook heel dicht bij mijn gevoel.Dus ik heb absoluut vrede met die legging.

groetjes D,