Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

onkwetsbaar

Gestart door luna, mei 11, 2006, 00:27:39 AM

luna

Een stukje in mijn droom kan ik nog niet echt verklaren.
Ik droomde dat een auto op volle snelheid op me af kwam.
Op een kleine meter stopte het vehikel alsof ik omgeven was door een ondoorlaatbaar membraan.
Of ik die reactie verwachtte weet ik niet echt meer.  Wel gaf het me een enorme adrenaline shot.
Heeft iemand hier omtrent een idee?

Meduusje

luna

In een poging tot zelfanalyse....
Dit kwam als uitleg vrij dicht in de buurt:
Dromen dat u een auto weet te ontwijken geeft aan dat u uw best zult doen om een rivaal te ontlopen.
Mijn vraag is nu:
Ik deed helemaal geen moeite om de auto te ontwijken.
Of moet ik het zien als 'mijn rivaal die mij niet kan raken omwille van zelfbescherming'?

Ricca

Lieve Duus,

Er komt een auto in volle vaart op je af: er dreigt een botsing of confrontatie. Dat hoeft natuurlijk niet per se met een rivaal te zijn. Een auto staat vaak voor het ego. Bij een botsing kunnen we gekwetst raken en omdat gekwetstheid altijd een gevoel van het ego is, denk ik aan botsende ego's. Maar het kan ook een confrontatie met het eigen ego zijn. Dat zou moeten blijken uit de rest van de droom. Plotseling wordt het beeld a.h.w. stilgezet om je in de gelegenheid te stellen te voelen wat dit in je teweeg brengt (de enorme adrenalinestoot). Adrenaline is het hormoon van vluchten, angst en vechten (flight, fright en fight). Ik denk niet dat het om onkwetsbaarheid gaat. Het droomfragment laat zien dat je uiterlijk niet geraakt bent, maar innerlijk ben je je te pletter geschrokken. Dit gevoel hoort dan bij de rest van de droom.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Palomino

Lieve Meduus,

Ik zie die auto niet als een rivaal, auto=zelf.
Je ziet (een onderdeel, een aspect, eigenschap gecreeerd door een bepaalde situatie) van je zelf op je afkomen en besluit dat je daarmee niet wil worden geconfronteerd...je laat het niet toe, houdt het op een afstand om je niet te laten verpletteren. Je beschermt je zelf tegen pijn.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rosie989

Hoi,

Ik zie de auto als een vervoersmiddel op het levenspad. Ik zie hem niet als zelve maar als een hulpmiddel om op je levenspad het doel te bereiken van waar je naar toe wilt gaan in je reis (het leven).

De auto zie ik net zoals een fiets,en alle andere vervoersmiddelen om een doel te bereiken , een ronding te bereiken op je levenspad.

Je laat je als het ware niet "beetpakken"door de auto, je laat je niet door hem leiden, want je steld je onkwetsbaar op tegenover de auto, en tegenover anderen...

Lieve Meduus, stap in de auto...dan bereik je je doel eerder dan door hem te "ontwijken" Je beschermt jezelf teveel af met een muur die eigenlijk onzichtbaar is (niet te zien door anderen, alleen door jouzelf) "onkwetsbaar opstellen""je niet te kennen geven"

Wat Ricca zegt over de adrenaline stoot sluit ik mij bij aan.

Bouw deze muur af die door andere niet te zien is, en stap in je auto om je doel op jouw levenspad te bereiken daar waar jij naar toe wilt. Daar waar jij naar toe wilt, daar zal de auto je brengen.

Liefs Rosie

luna

Citaat van: Palomino op mei 20, 2006, 00:51:08 AM
Ik zie die auto niet als een rivaal, auto=zelf.

Voor mijn gevoel was de uitleg van 'rivaal' ook niet echt 100% juist.  Ik vond deze verklaring op http://spiritueel-dromen.jouwpagina.nl (daar mijn droom-boeken allemaal zijn ingepakt wegens verhuis)

luna

Citaat van: Ricca op mei 18, 2006, 01:16:31 AM
Adrenaline is het hormoon van vluchten, angst en vechten (flight, fright en fight).
Is dat niet te negatief gesteld?
Hoe leg je het gevoel in je buik uit als je in één of andere attractie zit in een pretpark?  
Of is dit een gevolg van het angstgevoel?
Bizar dat mensen daar dan geld voor over hebben  ;D

luna

Citaat van: Ricca op mei 18, 2006, 01:16:31 AM
Het droomfragment laat zien dat je uiterlijk niet geraakt bent, maar innerlijk ben je je te pletter geschrokken. Dit gevoel hoort dan bij de rest van de droom.
Helaas kon ik mij de rest van die droom niet voor de geest halen.
Het gaf me een serieuze kick dat die auto mij niet kon raken.  Misschien het gevoel van het net aan de dood ontsnapt te zijn of zo.
Dus innerlijk werd er iets losgemaakt, uiterlijk werd ik niet geraakt klinkt wel goed.
Thanks

Ricca

In zo'n attractie stap je vrijwillig in om heerlijk bang te zijn, maar je weet met je verstand dat je veilig bent, dat maakt een groot verschil. Nou ja, w..w..waarschijnlijk veilig... Wat een plezier. ;D En een mooie uitlaatklep voor van alles en nog wat.

Dezelfde reden als waarom je naar een griezelfilm kijkt. Heerlijk griezelen, en als het te eng wordt hoef je je maar te realiseren dat je gewoon in de bioscoop of thuis op de bank zit.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

CiteerVoor mijn gevoel was de uitleg van 'rivaal' ook niet echt 100% juist.  Ik vond deze verklaring op http://spiritueel-dromen.jouwpagina.nl (daar mijn droom-boeken allemaal zijn ingepakt wegens verhuis)

Toevallig mijn startpagina, maar dat is niet waarom ik reageer,..
Veel sites Meduus, over droom verklaringen vielen mij op dat ze bepaalde symbolen nogal negatief interpreteren..Ik ga deze ook onder de loep nemen en van mijn site afhalen, want dat past niet voor mijn gevoel.

Dat viel mij al op, bij dromenweb.nl..

De beste sites waar je kunt kijken is websitemaker die staat ook op die pagina, daar zoek ik soms ook nog weleens of healing sence, die is ook prima..

Ooit ga ik een site maken waar ik mijn eigen droomsymbolen op kan zetten lijkt me echt leuk. :)

CiteerHelaas kon ik mij de rest van die droom niet voor de geest halen.
Het gaf me een serieuze kick dat die auto mij niet kon raken.  Misschien het gevoel van het net aan de dood ontsnapt te zijn of zo.
Dus innerlijk werd er iets losgemaakt, uiterlijk werd ik niet geraakt klinkt wel goed.

Het voeld inderdaad goed en veilig...als je niet geraakt wordt ;)
Maar dat kan ook niet met deze muur...(dat is wat ik bedoelde) :) alleen jij kan deze zien. Misschien dat je je hebt afgeschermt voor een bepaalde situatie in je waakleven, die erg stressvol kan zijn (adrenaline is een hormoon dat ook veroorzaakt wordt door een schok of gebeurtenis, waarnaar stress volgt door een overmatige productie van dat hormoon)

Aan de dood ontsnappen, is geen nieuw begin in je leven toelaten.. ;)

Rosie