Wie wil er kaarten voor mij leggen?

Gestart door Twinklestar, april 30, 2006, 11:13:35 AM

Twinklestar

Sinds een tijdje ben ik mij meer aan het verdiepen in het spirituele. Tarot vind ik erg interessant. Helaas kan ik het zelf niet. Daarom zou ik willen vragen of iemand kaarten voor mij kan leggen?
Op dit moment zit ik in een baan waar ik me helemaal niet gelukkig bij voel. Ik twijfel heel erg of ik dit wel moet blijven doen en of er snel iets anders op mijn pad zal komen... Mijn vraag is dus eigenlijk zal ik snel ander werk vinden en me hier weer happy in voelen. Zoals ik me nu voel wil ik niet nog maanden doorgaan. :-[

Twinklestar


Palomino

Hoi Twinklestar,

Het is inderdaad niet prettig om iedere dag met tegenzin naar je werk te gaan en je daar de je daar vervolgens de hele dag rot te voelen.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo ongelukkig bent met deze baan...Heeft het met het werk op zich te maken of met collega's waar je je niet prettig bij voelt ?
Als het met de mensen te meken heeft met wie je werkt ,dan zou je misschien eens met ze kunnen gaan praten en duidelijk maken wat je voelt.
Als het met het werk op zich te maken heeftt, dat misschien niet bij je past of waar je je iets anders bij had voorgesteld, dan kun je het beste op zoek gaan naar iets anders.
Langs gaan bij het arbeidsburo, uitzendbureaus en kijken op vacature sites op internet zou je al een heel eind op weg kunnen helpen. Daar kun je ook je c.v. achterlaten, zodat mensen jou kunnen benaderen als ze iets hebben dat misschien geschikt is voor jou.

En wat Tarot betreft...gewoon een deck kaarten kopen en ermee aan de slag gaan... :)

Liefs, succes en sterkte,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Twinklestar

Bedankt voor je reactie! Ik heb leuke collega's dus daar ligt het niet aan. Maar het werk valt me gewoon heel erg tegen. Het is lastig uit te leggen, maar ik doe steeds dingen die tegen mijn gevoel in gaan. En dat is zo vermoeiend. Wil ik het werk leuk gaan vinden dan zou ik eigenlijk mijn karakter moeten veranderen en dat is iets wat heel erg moeilijk is.
Ik ben op dit moment zeker aan het kijken naar vacatures. Alleen in het werk wat ik doe is heel weinig aanbod. Vandaar dat ik me ook af vroeg of ik snel iets anders zal vinden.
En wat betreft de kaarten...Is dat niet heel ingewikkeld?

Lena

Valt wel mee hoor, probeer concrete en gerichte vragen te stellen zodat de antwoorden ook helder zijn. Je kan ook op de link 'kaartleggen' alvast even proberen. Koop je zelf kaarten zit er meestal wel een gebruiksaanwijzing bij. Veel succes

Levi

Hallo onbekende,

ik wil dit heel graag voor U doen.  Waarschijnlijk zal de afstand in woonplaats ervoor zorgen dat we elkaar niet kunnen ontmoeten, maar als ik me genoeg concentreer kan het ook wel "op afstand", dus via digitale weg.  Dan heb ik wel iets persoonlijks van u nodig.

vriendelijke groeten,
levi

Twinklestar

Dat zou ik zeer op prijs stellen! Maar wat voor persoonlijks heeft u nodig?

Dragonvlaai

Hi Twinklestar,

Als deskundige op het gebied van banen, jobhoppen, zoeken naar wat ik echt wil en leuke en niet leuke werkgevers  :D, wil ik je, zonder de Tarot erbij te gebruiken, wel een hart onder de riem wil steken - of een riem onder je hart - want ik wéét hoe vervelend het is om hiermee te worstelen. Ik kan je het volgende zeggen:

Als je met onvrede naar je werk gaat, houd dan in je achterhoofd dat je waarschijnlijk energie gebruikt uit reserves... Je hebt in een baan die je tegenstaat namelijk niet alleen energie nodig om "gewoon" je werk te doen, maar ook om je werk überhaupt te trekken. Op deze manier kun je uitgeput raken of ga je andere bronnen gebruiken om je werk vol te houden ( ik schakelde mezelf vaak tijdelijk uit op de e.o.a. manier ). Eén ding, en daar heb je geen Tartokaarten voor nodig, is de vraag: ben je gelukkig? Als je dat bent, weet je dat namelijk meteen, echt waar! Dat gaat verder dan het nodig hebben van een inkomen etc etc, dan ga je gewoon met plezier naar je werk. Uit jouw vraag blijkt 100% dat je niet gelukkig bent in je werk. Zonde!!! Je doet jezelf tekort! Neem het besluit een andere baan te zoeken, alleen al die beslissing zal ontzettend helpen. Hoe snel er iets op je pad komt ligt gedeeltelijk aan hoe ver je je openstelt voor iets nieuws en wat je bereid bent op je pad te zien liggen. Deuren sluiten is erg belangrijk. Durf voor jezelf te kiezen, élk moment in je leven kun je van gedachte veranderen, echt elke seconde van de dag kun je een keuze maken! Je bent echt helemaal vrij! Kijk als jij nu besluit dat je de rest van je leven in Brazilië wil doorbrengen heb je misschien de middelen nog niet, maar dat is een ander verhaal. Als je achter die beslissing staat zal het verkrijgen van die middelen hoe dan ook tot stand komen snap je? Ik betwijfel niet dat er mooie dingen op je pad komen! Je bent gewoon in beweging, dat is alleenmaar goed. Solliciteer, wees een beetje bijdehand en durf stappen te nemen in de richting die wel bij je past. Wie weet wat je tegenkomt!

Succes!

Twinklestar

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik wel druk bezig met solliciteren. Het kost inderdaad zoveel energie om iedere dag weer naar een baan te gaan waar je je niet happpy voelt. Het liefste had ik gelijk opgezegt, maar ik zal (financieel gezien) toch eerst iets anders moeten vinden.
Ik ben nu voor 2 gesprekken uitgenodigt en hoop dat dat iets gaat worden!