Auteur Topic: Verleden - Heden - Toekomst  (gelezen 4330 keer)

janice

• Master lid
Verleden - Heden - Toekomst
« Gepost op: mei 09, 2006, 17:59:03 pm »
Ik wil weten hoe de toekomst er voor me in een bepaald bedrijf eruit ziet en heb kaarten gelegt, wie heeft zin om ze toe te lichten ?

Verleden : Staven 7
Heden: De Wereld
Toekomst: Bekers Koningin Omgekeerd
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
Re:Verleden - Heden - Toekomst
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2006, 14:54:49 pm »
Lieve Janice,

Ik interpreteer de kaarten niet als een tijdlijn, maar als een trio dat samen het antwoord op jouw vraag geeft.

Je staat op het punt je studie af te ronden en datgene te bereiken waarvoor je zo lang geknokt hebt (Staven 7: ervoor knokken). Ik weet niet of het al vaststaat dat je bij dit bedrijf gaat werken, of dat je nog moet beslissen of je het wilt, of dat je de baan nog moet zien te krijgen... In het laatste geval zie ik dat wel lukken, want Staven 7 staat ook voor een strijd waarbij je met kop en schouders boven je rivalen uitsteekt. Toch heeft de kaart ook iets onzekers. Dat ligt niet aan de buitenwereld, maar aan jezelf. Alsof je nu het menens wordt, aan het twijfelen bent geslagen?

Dat is echt niet nodig, want met de Wereld ziet de toekomst er veelbelovend uit. De kaart belooft een grote mate van succes en bevrediging. De Wereld staat ook voor harmonie tussen innerlijk gevoel (Bekers Koningin) en uiterlijke activiteit (Staven 7).

De omgekeerd koningin laat echter een verbreking van die eenheid van gevoel en actie zien. Dat lijkt in tegenspraak met de Wereld. Omdat de Wereld en Bekers Koningin (rechtop) zóveel overeenkomsten hebben, zie ik de omgekeerde koningin als een kanttekening bij de Wereld. Een soort vertraging. Misschien zul je in het begin nog wat onzeker of kwetsbaar zijn en het niet zo gemakkelijk vinden om je grenzen te stellen, maar dit is van tijdelijke aard. De Wereld is een zeer sterke kaart, en juist door de overeenkomst met Bekers Koningin (en dus aanknopingspunten) zal de Wereld in staat zijn de koningin 'rechtop te draaien'. Dus ik denk dat je na een tijdje bij dat bedrijf je ei helemaal kwijt kunt (de krans van de Wereld heeft de vorm van een ei). Heb vertrouwen. De Wereld is een opening, een geschenk.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2006, 16:05:29 pm »
bedankt ricca!
Citaat
of dat je de baan nog moet zien te krijgen
Dat is het geval :) En zo zou je de legging ook kunnen zien, ik had dat alleen nooit zo gedaan.
Ik heb me altijd strikt aan het kaarten patroon gehouden.
Staven 7 en knokken in het verleden klopt idd helemaal
op het moment dat ik de kaarten legde en dan de wereld als heden-kaart voor me krijgt ... zo voelde ik me ook
maar bekers koninging omgekeerd als toekomstkaart vond ik niet zo geweldig
maar de tijd zal het leren :)

janice

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2006, 09:42:45 am »
hallo again, hoe zit het met de kwintessen ?
Ik heb wel meerdere kaarten gelegt wat dit onderwerp betreft en echt ELKE optelling eindigd met

10>1
rad van fortuin > magier

erg opvallend. dat geeft toch gewoon aan dat je rekening moet houden met verandering, gewenst of ongewenst?

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2006, 14:51:11 pm »
Lieve Janice,

Ik zat bij de legging een beetje met een dilemma. Wat moet ik met een VHT-legging als er expliciet naar de toekomst gevraagd wordt? Liggen V en H er dan voor spek & bonen bij? Eigenlijk vond ik de legging dus niet zo goed bij de vraag passen. Toen zag ik dat de kaarten een drieluik vormden met de troef in het midden en links een mannelijk en rechts een vrouwelijk aspect. Met tijdsposities neem ik het trouwens wel vaker niet zo nauw. Per slot is het heden altijd het belangrijkst, het heden is het krachtpunt dat naar beide zijden werkt... De strakblauwe luchten versterkten het gevoel dat de kaarten een eenheid vormden.

Ik gebruik zelf nooit de kwintessens omdat de hofkaarten geen getalswaarde hebben en daardoor niet meetellen voor de kwintessens. Dat zint me niet. Maar als je steeds op 10 > 1 uitkomt, zal dat vast een betekenis hebben. 10 Rad van Fortuin staat voor verandering, een draai aan het rad, en het gaat natuurlijk ook om een grote verandering in je leven. Afstuderen, eerste baan... Daarom kun je in het Rad een soort bevestiging zien dat de kaarten inderdaad over de gestelde vraag spreken. De overeenkomst tussen Rad en Wereld (de vier hoekfiguren) is ook opvallend... Ik zie btw jouw Leeuw op beide kaarten om het hoekje kijken.

Is het bedrijf ook toevallig een wereld-concern?

Met het Rad kun je soms het gevoel hebben dat je geen invloed hebt op de gebeurtenissen, maar als je even verder kijkt (10>1 = Magiër), zie je dat je ze gewoon zelf creëert. Het is de Magiër die aan het Rad draait. Op de Haindlkaart is dat mooi te zien (alle uit het 'niets' verschijnende handen in de tarot interpreteer ik als de hand van de Magiër).
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/RD_HN.jpg

Samen zeggen Rad en Magiër: Het is tijd om dat wat er op je weg komt te aanvaarden. Veranderingen kunnen stress veroorzaken als je je ertegen verzet. Het beste kun je daarom nu de dingen op hun beloop laten, d.w.z. doe natuurlijk wel gewoon wat je móet doen, maar maak je geen zorgen over de uitkomst. Met de Magiër kun je al je plannen verwerkelijken, al je doelen bereiken, eenvoudig door erin te gelóven. Alles is mogelijk als je erin gelooft.

Of dat de kwintessens is, geen idee. Het is wat me bij deze twee kaarten inviel.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2006, 17:18:58 pm »
Bedankt voor de extra toelichting. Het verduidelijkt echt een hoop :)!!
Is het een wereld-concern, nee, wel haalt het opdrachten binnen van o.a. wereldconcerns
Ik werk zelf aan een opdracht via het bedrijf voor een wereldconcern
En afgelopen maandag heb ik voor de zekerheid 'gesolliciteerd' naar een baan, het was niet echt een sollicitatie maar meer dat recruitment-gebeuren, dus dat je een intake gesprek hebt en later wordt voorgesteld aan een aantal bedrijven, en daar kwam wel uit naar voren dat er een hoop grote bedrijven op zoek zijn naar pas afgestudeerden.
Ik maak me nu idd niet meer zo druk :)