Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Martin Rai

Gestart door Koshke, mei 02, 2006, 17:21:11 PM

Koshke

Hallo Martin,

Ik heb enkele berichten gelezen die je hier op het astrologie forum hebt neergezet.  Jammer genoeg begrijp ik er niet veel van en ik denk met mij, de meeste anderen die hier op het astro-forum af en toe eens langskomen.

Van de term "Navamsha" wat met spirituele astrologie te maken heeft, heb ik al eens gehoord maar weet eigenlijk niet juist wat het betekent (9de harmonische???) Maar van de termen rahu/ketu, lagan, werken met muhurta, dasa enz. heb ik nog nooit gehoord en bijgevolg begrijp ik geen snars van je uitleg en ik vrees dat ik niet de enige ben.  

Ik nodig je daarom uit deze termen, berekeningen, enz. nader te verklaren indien je dat wil.  Zoniet zal het voor de meesten van ons "Chinees" zijn wat je schrijft, en dat is dan verloren moeite van jouw kant, niet?

Liefs, Koshke

blackbird

Citaat van: Koshke op mei 02, 2006, 17:21:11 PM
Hallo Martin,

Ik nodig je daarom uit deze termen, berekeningen, enz. nader te verklaren indien je dat wil.  Zoniet zal het voor de meesten van ons "Chinees" zijn wat je schrijft, en dat is dan verloren moeite van jouw kant, niet?

Liefs, Koshke
Volgens mij is het Indisch.  ;)

lilith

Deze termen komen idd uit de vedische astrologie, uit India.
En hangt nauw samen met de Ayurvedische geneeskunde.
Ayurveda betekent wijsheid van het leven.

Ze werken ook met de siderische dierenriem. Waarin het lentepunt 23 graden verschoven is.

Ketu is de zuidelijke maansknoop en rahu de noordelijke.

Drie dosha's zijn
vata > het element ether en lucht
pitta > het element vuur en water
en kapha > het element water en aarde

wees jezelf, er zijn al genoeg anderen