Een ei uit m'n nek...

Gestart door Opti-Mystique, mei 01, 2006, 18:00:15 PM

Opti-Mystique

Hellow,

Vannacht had ik weer zo'n vage droom; ik hoop dat iemand me kan helpen bij de interpretatie:

ik droom dat er onder de huid van mijn nek een ei groeit en rijpt; onderaan m'n nek waar je de bobbel van een wervel goed kan voelen.
In mijn droom lig ik ergens op straat op het trottoir en word wakker (of kom bij eigenlijk, ik ben bewusteloos), van een kip die het vel van mijn nek kapot pikt... en dwars door de schaal van het ei dat ik in mijn nek draag. Ik strompel het eerste het beste huis binnen, terwijl ik probeer te verkomen dat het struif van het kapotte ei door de vingers van mijn linkerhand op de grond druipt...

In het huis dat ik binnenstrompel is op dat moment een jonge vrouw in de huiskamer aan het bevallen, bijgestaan door haar man of in elk geval wat de vader lijkt te zijn. De man zegt tegen me: "Jij hebt hier al ervaring mee!" en knikt met zijn hoofd richting de gootsteen in de keuken.
Ik wil me in de gootsteen ontdoen van de drek in mijn hand en verwacht in de gootsteen een bloederige placenta aan te zullen treffen. Maar in plaats daarvan is deze gewoon leeg en schoon...

Anyone?

Da's weer eens een heel andere beleving dan zelf uit een ei komen; een ei dat uit jou komt... *tok-tok*... ;D

Lfs, Dolf

luna

eerste gedachte:
Was je in een vorig leven soms een kip  ;D

Shooon

Hmm best ingewikkeld . Een ei  is een omhulsel van een nieuw leven. Dat die vrouw dan ook bevalt is weer een teken van: Een nieuw leven of iets op de wereld brengen . Gebeurd er iets nieuws ofzo in je leven? Sorry meer kan ik er niet uit halen ik moet nog nadenken.:-*

Opti-Mystique

Hi Shona Lee,

Thanx; ik had zelf ook hetzelfde verband gelegd tussen die 2 dingen - het ei en de bevalling. Uhm... het enige nieuwe dat ik op dit moment ga doen, en waarvan ik verwacht dat het impact op m'n leven gaat hebben, is een cursus Reiki eind juni...

Ik denk bij het liggen op straat als specifiek bewusteloos aan "bewuste-loos": het bewustzijn of de ratio uitschakelen. Ik begrijp dan verder de kip niet, dat wat die man tegen me zegt, die placenta en de gootsteen ook niet.

Later schoot me nog te binnen, dat ik naast een lataarnpaal lig op straat en dat het in de straat is, waar ik ooit (20 jaar geleden) voor 6 jaar ben komen wonen. Eigenlijk lig ik recht voor mijn oude huis, maar een stukje verder de straat in, die langs het huis loopt... :) Ik loop overigens niet mijn eigen huis in, maar het 2e of 3e huis van het blok in de andere straat.

Liefs van Dolf

rosie989

Haai opty,

Ook ik heb even mee gedacht.

Het ei is onder deze link terug te vinden waarbij ricca mooi uitlegt wat het betekent
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?board=5;action=display;threadid=1688

Zelf denk ik dat het kapot getikte ei in je nek door de kip inhoud dat er iets nieuws is begonnen, "het ei is uitgekomen" en de kip heeft je hierbij eigenlijk geholpen, als een soort van duwtje in de rug. (door het kapot pikken)

Het ei zat natuurlijk niet voor niets in je nek.. In je nek bevinden zich ook chakra's. Ze spreken over de 7 chakra's eigenlijk , maar er zijn er talloos meer. Onder aan je nek achter op je rug zit het medium chakra.

http://www.spiritlijn.com/medium_kanaal_chakras.htm

Waarschijnlijk zullen deze zich meer openen (kapot tikken van de kip) Een nieuw idee is geboren(de bevalling) en persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met je eigen ontwikkeling, in het spirituele/paranormale..

Je schrijft al dat je reiki wilt gaan doen ;)

Je wilt je handen wassen , (reinigen) en denkt (het denken) (meteen schiet mij het element lucht binnen waarom weet ik ook niet)..dat er een placenta in de gootsteen ligt. Vele mensen vinden een placenta een vies aanzicht, maar het is de meestvoedzame energie "substantie" voor het ongeboren kind.

Er ligt toch geen placenta in de gootsteen, en deze is mooi schoon.
Misschien dat je zelf geen prettig idee had bij het zien van de placenta, waardoor je naar boven haalt in je gedachte dat hij er dus wel ligt.
Met andere woorden je haalt je eigenlijk iets in je gedachten dat er niet is! de gootsteen is schoon en en leeg , mooier kan toch niet. De gootsteen is een plaats om je te reinigen en het is een zuiver teken als deze ook schoon is.

Ook zegt de man Jij hebt hier al ervaring mee..dat wil eigenlijk zeggen dat je er al bekend mee bent, met hetgeen wat je wil gaan doen, het nieuwe..geboren idee dat geboren is, dat lijkt mij te wijzen op het spirituele, je bent daar al bekend mee en deze man bevestigd eigenlijk dat het geboren idee gaat over je spiritualiteit/paranormale..

Wat mooi dat een droom dit dan ook kan zeggen eigenlijk.
En zo frapant dat de kip het ei tikt en tegelijkertijd ligt een vrouw te bevallen..

Een idee is geboren :)

Vaak als ik zelf deze dromen heb, over bevallingen zie ik vaak een dag of 2 laten een slinger voor het raam "hoera een meisje/jongen geboren"
Maar ik heb zelf hele dubbele dromen hahaha...

Over het feit dat je je bevind in je oude huis, is eigenlijk ook een aanwijzing dat je al bekend bent met hetgeen dat geboren is, net zoals de man aangaf je het er al ervaring mee. Het oude huis is zoiets als het verlangen naar het oude, of de bekendheid/herkenning..

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Dolf,

Je bent duidelijk iets in jezelf aan het ontwikkelen. In de droom word je je van iets bewust (ontwaken uit bewust-loosheid). De activiteit van de kip (schaal doorpikken) zie ik als het breken van de schaal die je inzicht omsluit. Dat past bij het ontwaken en ook bij de lantaarnpaal (symbool van licht = inzicht).

Je ligt in een omgeving van vroeger op het trottoir. Een trottoir is een symbool dat bij het basischakra hoort (je staande houden in het leven). Je ligt echter... Door iets van vroeger was je de kluts kwijtgeraakt. Dáár is het grondwerk verricht. En juist in deze omgeving ontdek je het ei in je nek. Het ei dat breekt, zodat je de kluts terugvindt...

Waarom groeit het ei in de nek en niet ergens anders? Als je het bewustzijn voor het gemak even in het hoofd situeert (niet helemaal correct, maar ja), bevindt het ei zich ónder het bewustzijn. In het onderbewustzijn dus. Dat past bij de linkerhand waarmee je het struif opvangt en ook bij de rugzijde van het lichaam (die je zelf niet kunt zien, alleen vóelen, of eventueel indirect waarnemen via de spiegel van de maan). De rugzijde is onze kwetsbare kant. Een ei is ook kwetsbaar. Dat vraagt om voorzichtigheid.

Het mediumchakra zit volgens mij wat lager op de rug (tussen de schouderbladen) en het droomchakra of kosmisch doorstromingschakra zit wat hoger in de nek (vlak onder het achterhoofd). Als je de plek in de nek waar het ei zit met een chakra in verband wilt brengen, denk ik gewoon aan de achterkant van het keelchakra. De lagere chakra's (t/m de keel) kunnen zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde van het lichaam gevoeld worden.

Het breken van het ei betekent volgens mij niet dat er iets is misgegaan. De vergelijkbare bevalling in het huis verloopt immers ook goed? En de kip - symbool van moederlijke zorg - zal toch wel geweten hebben wat ze deed, toe ze het ei doorpikte. Had de kip toevallig ook een kleur?

Je probeert het struif vast te houden (te bevatten) en te voorkomen dat het nieuwe inzicht je door de vingers glipt... Maar later lijkt de neiging om het te bevatten te veranderen in de wens om het weg te spoelen (je wordt naar een gootsteen gewezen). Het struif is niet waar het om gaat, het was slechts datgene wat het nieuwe inzicht voedde. Net zoals een placenta het ongeboren kind voedt.

Een bloederige placenta is veel meer beladen dan het heldere of in ieder geval niet-rode eierstruif. Je vreest dat beladene, die lading in de gootsteen aan te treffen, maar het is er niet. De kwestie is niet zo beladen als je dacht...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hi Rosie en Ricca,

Allereerst muchos gracias voor jullie aandacht en energie, die jullie in de interpretatie gestoken hebben!!
En Rosie: wow, ik had even gemist dat jij zo thuis bent in droominterpretaties... :o Interessante link ook, met al die verschillende chakra's, goed om in mijn achterhoofd te houden straks met Reiki.

Erg verhelderend jullie interpretaties en ze vullen elkaar mooi aan, door jullie verschillende uitleg van dezelfde symbolen. Ik kan er absoluut iets mee en ben er daarom erg blij mee, dank jullie wel!

Enne Ricca: twas er zo één:

-----------> *kakel* ----->> ;D

Ricca

Aha, een bruine kip. Heel mooi. :D
Bruin is een kleur van moederlijke zorg (Moeder Aarde) en toewijding. Een bruine kip is dus dubbel zorgzaam.

*tok-tok*,
Eicca

P.S. dat Eicca was een spontane verschrijving... Ik laat het maar staan. :P
From Ricca with Love

rosie989

wow inderdaad een mooie kip, ik zie haar ook als moedertje...haha

graag gedaan hoor opty..(en ja...eindelijk komt de knop tot bloei.. ;) )

En ontzettend veel geleerd door naar Ricca te kijken :D

Liefs Rosie