een beetje vanalles!

Gestart door vienna, april 21, 2006, 08:37:00 AM

vienna

hallo iedereen

lang geleden dat ik nog een droom gepost heb, maar vanacht was  het een beetje vanalles in mijn droom en ben toch wel benieuwd wat deze droom wilt zeggen.

De juiste volgorde weet ik niet zo goed meer, maar ik denk niet dat dat een belang heeft.

Het eerste dat ik mij herinner, ik was op weg naar mijn werk, ik had de vroege shift het was nog donker en ik reed met mijn auto op een weg, niet de juiste weg voor naar mijn werk te gaan, maar daar maakte ik mij geen zorgen over.
Ineens zie ik een lichaam op straat liggen, ik vraag me af wat is dit nu, en plots besef ik dat het een auto-ongeval is. Ik zie verschillende auto's over de weg en over lichamen zelfs in erge vorm, daar een hoofd, daar een half lichaam.
ik stop mijn auto en wandel naar een feestzaal, niet om te gaan feesten maar die plaats in het echt is een parking van een feestzaal.
Ik zie mensen en ik besluit een trap op te lopen daar zie ik nog meer lichamen liggen, ik ben me zorgen aan het maken dat ik te laat ga komen op mijn werk omdat ik er niet door kan met mijn auto door de lichamen en de auto's.
Ik loop weer naar beneden en er komen nog mensen met me mee.
Opeens staan er overal bewoners en die beginnen tegen ons te roepen dat het schandalig is dat uitgaan en drinken en auto rijden niet samen gaan, ik voel me aangevallen en begin me te verdedigen dat ik niets met dat ongeval te maken heb, dat ik naar mijn werk moet en dat ik stopte omdat ik niet anders kon.
Ik besluit dan maar om te tussen de lichamen door weer in mijn auto te kruipen en verder te rijden.

Opeens ben ik bij mijn vader in huis, er lopen nog mensen rond in de woonkamer.
IK zie een man in een hoek staan bij het raam, een oudere man maar als hij naar mij kijkt voel ik mij niet op mijn gemak, hij lacht naar mij, ik vraag aan mijn vader wie het is en hij zegt, maar allé vienna dat is daniel zegt hij, een vriend van u vanuit Italië.
IK begrijp de situatie niet goed want dat was hij totaal niet, opeens begint hij te braken en het zijn allemaal lange rode slierten, hij draait hem om met zijn gezicht naar de ruit en bukt hem omdat hij beschaamd is.
Mijn vader wordt kwaad en ik krijg er de schuld van omdat ik die persoon ken, maar ik ken hem helemaal niet, maar nu heb ik wel medelijden met die persoon.

Opeens ben ik op de luchthaven, gans mijn familie vertrekt op reis, ik niet, ik moet werken (ik werk op de luchthaven), ik begeleid hun naar de gate en vertel tegen dat meisje dat ik hier werk en of ik hun mag begeleiden tot in het vliegtuig , ze zegt dat het ok is.  Ik neem een baby in mijn armen, (mijn zus is zwanger in het echt) dus ik ga ervan uit dat het haar baby is, mijn moeder loopt naast en heeft mijn zus haar andere kind in haar handen, het blijkt een moeilijke onderneming om het vliegtuig te bereiken, en tycho botst altijd met zijn hoofd op het plafond omdat het dak schuin gaat, ik zeg tegen mijn moeder dat ik hem zal vasthouden, en ik zeg tegen hem kom we zullen baby spelen en hij legt hem zo in mijn armen dat hij niet tegen het plafond meer botst, opeens kom ik voor een houten brugje met water eronder, ik vind het heel gevaarlijk om erop te stappen alhoewel het er niets gevaarlijk uiitzag, opeens springt tycho uit mijn armen en zie ik dat hij erover loopt met die baby in zijn armen, ik verschiet omdat ik schrik heb dat hij gaat vallen, ik besluit hem te volgen.
Ondertussen zit iederen in het vliegtuig alhoewel het geen gewoon vliegtuig is, er zijn een paar verdiepen en iedereen zit door mekaar zoals in een café, en ik heb moeite om mijn moeder en zo te vinden. Eindelijk zie ik haar en ik vraag me af omdat toch iedereen door elkaar zit dat het eigenlijk niet op zou vallen moest ik mee vliegen naar barcelona. maar ik besluit het toch niet te doen als ik eraf stap zie ik dat het een boot is die begint te vliegen, ik begrijp er niets van en vraag me af of dat altijd zo is die vlucht naar barcelona? :-)

Opeens ben ik in een huis, en het is verbouwd, ik denk dat het een husi van een vriendin is maar het blijkt het mijne te zijn, ik probeer te gaan slapen, dat is in een soort kelder die heel ruim is en waar kamers van gemaakt zijn, ik zie een collega van mij die gaat ook gaan slapen, ik besluit toch niet te gaan slapen maar ik besluit mijn vriend te gaan zoeken (in het echte leven heb ik geen vriend), ik loop door het huis en besluit dan maar dat hij al in bed ligt als ik terug in die kamer kom is het heel donker ik zie niets meer en ik besluit een licht aan te doen, maar mijn collega vindt dat niet zo leuk omdat ze daardoor wakker gewordne is, in mijn bed, is een gigantisch bed, vind ik hem maar niet, ik kruip erin en voel een druk op mijn lichaam en ik wil dat niet, ik word ervan bewust dat ik aan het dromen ben en voel nog steeds die druk, ki worstel ermee en uiteindelijk zeg ik "ga weg" en boem ik ben wakker

was me weer een droompje
grtz
vienna

Ricca

Lieve Vienna,

Fijn dat je de droom in de tegenwoordige tijd hebt opgeschreven. Dat maakt het voor mij gemakkelijker me erin te verplaatsen. De volgorde van de delen is inderdaad niet zo belangrijk. Het hoort allemaal bij elkaar. Er komen in de droom verschillende kanten van jezelf voorbij. Misschien zijn alle mensen in de droom wel stukjes van jezelf...

Quote: Het eerste dat ik mij herinner, ik was op weg naar mijn werk, ik had de vroege shift het was nog donker en ik reed met mijn auto op een weg, niet de juiste weg voor naar mijn werk te gaan, maar daar maakte ik mij geen zorgen over. Ineens zie ik een lichaam op straat liggen, ik vraag me af wat is dit nu, en plots besef ik dat het een auto-ongeval is. Ik zie verschillende auto's over de weg en overal lichamen zelfs in erge vorm, daar een hoofd, daar een half lichaam.

Dromen over verkeersongevallen komen nogal eens voor. Meestal zijn ze een soort waarschuwing. Niet voor zo'n ongeluk, maar meer in het algemeen een aanwijzing dat je niet 'op de goede weg zit'. In de droom zit je zelfs letterlijk op de verkeerde weg, want je schrijft dat het "niet de juiste weg" is om naar je werk te gaan. Je maakt je er eerst geen zorgen over, maar dan komt de droom met het ongeluk op de proppen en laat je zien dat je onbewust toch wel bezorgd bent. Zorgen die te maken kunnen hebben met veiligheid, met onzorgvuldig of nalatigheid in het waakleven, met onnadenkendheid (het losse hoofd op de weg) of met de angst om verantwoordelijkheid te nemen. Dit wordt allemaal in het vervolg van de droom toegelicht...

ik stop mijn auto en wandel naar een feestzaal, niet om te gaan feesten maar die plaats in het echt is een parking van een feestzaal. Ik zie mensen en ik besluit een trap op te lopen daar zie ik nog meer lichamen liggen, ik ben me zorgen aan het maken dat ik te laat ga komen op mijn werk omdat ik er niet door kan met mijn auto door de lichamen en de auto's.

Je wordt je bewust van je bezordheid... En van het feit dat je zó niet door kunt gaan...

Ik loop weer naar beneden en er komen nog mensen met me mee. Opeens staan er overal bewoners en die beginnen tegen ons te roepen dat het schandalig is dat uitgaan en drinken en auto rijden niet samen gaan, ik voel me aangevallen en begin me te verdedigen dat ik niets met dat ongeval te maken heb, dat ik naar mijn werk moet en dat ik stopte omdat ik niet anders kon.

Als vreemden je in een droom van iets beschuldigen, kan dat op een schuldgevoel in jezelf wijzen. Je voelt je zeer geraakt door hun opmerkingen en begint je te verdedigen, maar wat we het hardst ontkennen bevat vaak toch een spoor van waarheid... Ook in dromen. Het thema drinken en autorijden lijkt gewoon wat het is. Je hoeft dat waarschijnlijk niet symbolisch te zien. Als je het toch symbolisch wilt zien kan het op elke vorm van onverantwoord gedrag wijzen, maar het ongeval heeft natuurlijk niet toevallig bij een feestzaal plaatsgevonden. Ik zeg niet dat je zelf onder invloed rijdt, maar misschien heb je niet ingegrepen toen anderen dat deden... of ben je bij anderen ingestapt die gedronken hadden... Je kunt ook bezorgd zijn om een ander... De vreemden wijzen je op je verantwoordelijkheid, maar jij wijst die af... In de droom heb je in letterlijke zin inderdaad niets met het ongeluk te maken, maar toch heb je de hele droom zelf gecreëerd. Het is een thema dat in jou leeft. Bij het ongeluk dacht ik aan de slogan: "Drank maakt meer kapot dan je lief is".

Ik besluit dan maar om tussen de lichamen door weer in mijn auto te kruipen en verder te rijden.

Je gaat toch maar door op de ingeslagen weg...

Opeens ben ik bij mijn vader in huis, er lopen nog mensen rond in de woonkamer. Ik zie een man in een hoek staan bij het raam, een oudere man maar als hij naar mij kijkt voel ik mij niet op mijn gemak, hij lacht naar mij, ik vraag aan mijn vader wie het is en hij zegt, maar allé vienna dat is daniel zegt hij, een vriend van u vanuit Italië. Ik begrijp de situatie niet goed want dat was hij totaal niet, opeens begint hij te braken en het zijn allemaal lange rode slierten, hij draait zich om met zijn gezicht naar de ruit en bukt zich omdat hij beschaamd is. Mijn vader wordt kwaad en ik krijg er de schuld van omdat ik die persoon ken, maar ik ken hem helemaal niet, maar nu heb ik wel medelijden met die persoon.

Je vader geeft jou de schuld van het gedrag van de onbekende man. Hij wijst je op een verantwoordelijkheid, maar in jouw ogen klopt dat niet. Het is opnieuw een verantwoordelijkheid die je afwijst... De onbekende man kan een bepaalde kant van jouzelf zijn die je liever niet wilt zien omdat je je ervoor schaamt. Het medelijden dat je met hem voelt, zou dan zelfmedelijden zijn... En als ook je vader een deel van jezelf is, kun je zijn woorden zien als je eigen zelfverwijten.

Opeens ben ik op de luchthaven, gans mijn familie vertrekt op reis, ik niet, ik moet werken (ik werk op de luchthaven), ik begeleid hun naar de gate en vertel tegen dat meisje dat ik hier werk en of ik hun mag begeleiden tot in het vliegtuig , ze zegt dat het ok is. Ik neem een baby in mijn armen, (mijn zus is zwanger in het echt) dus ik ga ervan uit dat het haar baby is, mijn moeder loopt naast en heeft mijn zus haar andere kind in haar handen, het blijkt een moeilijke onderneming om het vliegtuig te bereiken, en tycho botst altijd met zijn hoofd op het plafond omdat het dak schuin gaat, ik zeg tegen mijn moeder dat ik hem zal vasthouden, en ik zeg tegen hem kom we zullen baby spelen en ik legt hem zo in mijn armen dat hij niet tegen het plafond meer botst,

Tycho botst steeds met zijn hoofdje tegen het plafond terwijl je moeder hem draagt. Misschien staat Tycho voor jouw kinderlijke zelf en heeft je moeder je op de kop gegeven? De manier waarop jij Tycho vervolgens vasthoudt (baby spelen) laat zien dat je juist liefdevol gekoesterd wilt worden. Niet op je kop krijgen... Misschien moet je ook zelf eerst een paar keer je hoofd stoten voordat je ziet wat er aan de hand is...

opeens kom ik voor een houten brugje met water eronder, ik vind het heel gevaarlijk om erop te stappen alhoewel het er niet gevaarlijk uitzag, opeens springt tycho uit mijn armen en zie ik dat hij erover loopt met die baby in zijn armen, ik verschiet omdat ik schrik heb dat hij gaat vallen, ik besluit hem te volgen.

De kleine Tycho loopt met de baby over het bruggetje en dat is in jouw ogen een heel gevaarlijke situatie. Wat risico betreft wel een beetje vergelijkbaar met dronken achter het stuur zitten. Dit is voor het eerst in de droom dat je gevaar ziet.

Ondertussen zit iedereen in het vliegtuig alhoewel het geen gewoon vliegtuig is, er zijn een paar verdiepen en iedereen zit door mekaar zoals in een café, en ik heb moeite om mijn moeder en zo te vinden. Eindelijk zie ik haar en ik vraag me af omdat toch iedereen door elkaar zit dat het eigenlijk niet op zou vallen moest ik mee vliegen naar barcelona. maar ik besluit het toch niet te doen. als ik eraf stap zie ik dat het een boot is die begint te vliegen, ik begrijp er niets van en vraag me af of dat altijd zo is die vlucht naar barcelona? :-)

Het vliegtuig is een soort luchtschip met verdiepingen en de mensen zitten er als in een café (daar is de alcohol weer). Het vliegen in een vliegend café lijkt op vluchten in een roes. Je komt in de verleiding om mee te vliegen, niemand zou het merken, maar dat doe je toch maar niet. Het vliegtuig gaat naar Barcelona, een zonnig oord. Je vraagt je af of het altijd zo gaat op de vlucht naar Barcelona (of er voor vrolijkheid altijd alcohol nodig is?)

Opeens ben ik in een huis, en het is verbouwd, ik denk dat het een huis van een vriendin is maar het blijkt het mijne te zijn, ik probeer te gaan slapen, dat is in een soort kelder die heel ruim is en waar kamers van gemaakt zijn, ik zie een collega van mij die gaat ook gaan slapen, ik besluit toch niet te gaan slapen maar ik besluit mijn vriend te gaan zoeken (in het echte leven heb ik geen vriend), ik loop door het huis en besluit dan maar dat hij al in bed ligt. als ik terug in die kamer kom is het heel donker ik zie niets meer en ik besluit een licht aan te doen, maar mijn collega vindt dat niet zo leuk omdat ze daardoor wakker geworden is. in mijn bed, is een gigantisch bed, vind ik hem maar niet, ik kruip erin en voel een druk op mijn lichaam en ik wil dat niet, ik word ervan bewust dat ik aan het dromen ben en voel nog steeds die druk, ik worstel ermee en uiteindelijk zeg ik "ga weg" en boem ik ben wakker

Je huis (symbool voor je persoonlijkheid) blijkt verbouwd:  je ziet jezelf nu op een nieuwe manier. Met meer inzicht... De ruime kelder is het onderbewuste. Je collega staat voor de kant van jouzelf die niet wil zien wat er aan de hand is (wil in het donker slapen). Maar zelf doe je het licht aan (=inzicht). Je wordt je bewust van wat je eigenlijk zoekt, waar je eigenlijk naar verlangt... Het zoeken naar de vriend is het zoeken naar steun, begrip, liefde, warmte, geruststelling, troost enz. (vriend alcohol is slechts een schijnvriend). Maar dat inzicht roept nog angst op. De druk die je voelt is alleen maar die angst in jouzelf. Je schrikt nog terug voor het inzicht dat je in de droom wordt aangereikt en stuurt het weg...

Lieve Vienna, ik heb één spoor gevolgd, het spoor van de alcohol. Ik kan het natuurlijk niet toetsen aan je waakleven. Ben wel heel benieuwd of je er iets in herkent.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

vienna

Lieve ricca

bedankt alvast voor je reactie.
I kheb het even moeten laten bezinken, want ik kon de droom niet echt thuis brengen.  Maar als ik het steeds meer lees, kom ik altijd bij hetzelfde terecht en dat is mijn verleden met mijn ex-vriend.
Alleen het laatste stuk geeft de persoon weer die ik in het heden ben.
Ik weet niet of dromen het verleden ook weergeven, maar zo voel ik het toch aan.
En de aanleiding van de droom is het volgende denk ik, vorige week vertelde mijn moeder dat mijn tante mijn ex-vriend had gezien (ik ben 3 jaar samen geweest met hem en is nu al bijna 5 jaar gedaan die relatie).
Het was op café en hij was daar met de buggy en zijn kindje zat erin en ze zei dat hij niet meer op zijn benen kon staan.
Ik was daar echt niet goed van gewoon hij is een persoon die ik graag gezien heb maar dat hij nu echt niet veranderd is nu hij een kind heeft en zijn verantwoordelijkheid niet draagt, begrijp ik niet goed.

Dromen over verkeersongevallen komen nogal eens voor. Meestal zijn ze een soort waarschuwing. Niet voor zo'n ongeluk, maar meer in het algemeen een aanwijzing dat je niet 'op de goede weg zit'. In de droom zit je zelfs letterlijk op de verkeerde weg, want je schrijft dat het "niet de juiste weg" is om naar je werk te gaan. Je maakt je er eerst geen zorgen over, maar dan komt de droom met het ongeluk op de proppen en laat je zien dat je onbewust toch wel bezorgd bent. Zorgen die te maken kunnen hebben met veiligheid, met onzorgvuldig of nalatigheid in het waakleven, met onnadenkendheid (het losse hoofd op de weg) of met de angst om verantwoordelijkheid te nemen. Dit wordt allemaal in het vervolg van de droom toegelicht...

Ik denk dat dit deel van mijn droom wou zeggen dat toen ik met steven was dat dit niet het juiste pad was om te volgen, ik was ook nog jong en liet me verleiden door drugs enz... nogal onschuldig maar toch ook misschien figuurlijk niet op het juiste pad.

Je wordt je bewust van je bezordheid... En van het feit dat je zó niet door kunt gaan...

Ik wist dat het fout was, en begon toch wat bezorgd te worden over de manier van leven en de gevaren.

Als vreemden je in een droom van iets beschuldigen, kan dat op een schuldgevoel in jezelf wijzen. Je voelt je zeer geraakt door hun opmerkingen en begint je te verdedigen, maar wat we het hardst ontkennen bevat vaak toch een spoor van waarheid... Ook in dromen. Het thema drinken en autorijden lijkt gewoon wat het is. Je hoeft dat waarschijnlijk niet symbolisch te zien. Als je het toch symbolisch wilt zien kan het op elke vorm van onverantwoord gedrag wijzen, maar het ongeval heeft natuurlijk niet toevallig bij een feestzaal plaatsgevonden. Ik zeg niet dat je zelf onder invloed rijdt, maar misschien heb je niet ingegrepen toen anderen dat deden... of ben je bij anderen ingestapt die gedronken hadden... Je kunt ook bezorgd zijn om een ander... De vreemden wijzen je op je verantwoordelijkheid, maar jij wijst die af... In de droom heb je in letterlijke zin inderdaad niets met het ongeluk te maken, maar toch heb je de hele droom zelf gecreëerd. Het is een thema dat in jou leeft. Bij het ongeluk dacht ik aan de slogan: "Drank maakt meer kapot dan je lief is".

Het schuldgevoel klopt wel en ook vooral omdat ik geprobeerd heb om zijn leven te veranderen.
dat hij moest geloven in zijn kunnen en niet altijd van de realiteit moet vluchten.
En dat het mij niet gelukt is om de waarden die ik hem proberen bij te brengen heb dat die allemaal niets geholpen hebben.
Ook mijn ouders wezen me erop dat ik beter niet bij hem bleef.

Je gaat toch maar door op de ingeslagen weg...

Ik zag hem graag en wou hem helpen.

Je vader geeft jou de schuld van het gedrag van de onbekende man. Hij wijst je op een verantwoordelijkheid, maar in jouw ogen klopt dat niet. Het is opnieuw een verantwoordelijkheid die je afwijst... De onbekende man kan een bepaalde kant van jouzelf zijn die je liever niet wilt zien omdat je je ervoor schaamt. Het medelijden dat je met hem voelt, zou dan zelfmedelijden zijn... En als ook je vader een deel van jezelf is, kun je zijn woorden zien als je eigen zelfverwijten.

Ik denk dat dit te maken heeft met het medelijden dat ik heb.
Maar ook een soort schaamte van het feit hoe makkelijk is het niet om te vluchten in een andere wereld. Heb ik vroeger ook ondervonden in de experimentsjaren van mijn puberteit.

Tenslotte had hij thuis ook niet anders gezien bij zijn vader.

Tycho botst steeds met zijn hoofdje tegen het plafond terwijl je moeder hem draagt. Misschien staat Tycho voor jouw kinderlijke zelf en heeft je moeder je op de kop gegeven? De manier waarop jij Tycho vervolgens vasthoudt (baby spelen) laat zien dat je juist liefdevol gekoesterd wilt worden. Niet op je kop krijgen... Misschien moet je ook zelf eerst een paar keer je hoofd stoten voordat je ziet wat er aan de hand is...

Ik veronderstel dta dit wilt zeggen dat het mijn moeder is die me duidelijk gemaakt heeft op wat een liefdevolle relatie juist moest zijn, alhoewel ik dat niet wou toegeven dat ik niet gelukkig was met hem.

De kleine Tycho loopt met de baby over het bruggetje en dat is in jouw ogen een heel gevaarlijke situatie. Wat risico betreft wel een beetje vergelijkbaar met dronken achter het stuur zitten. Dit is voor het eerst in de droom dat je gevaar ziet.

Uiteindelijk begint het stilaan door te dringen

Het vliegtuig is een soort luchtschip met verdiepingen en de mensen zitten er als in een café (daar is de alcohol weer). Het vliegen in een vliegend café lijkt op vluchten in een roes. Je komt in de verleiding om mee te vliegen, niemand zou het merken, maar dat doe je toch maar niet. Het vliegtuig gaat naar Barcelona, een zonnig oord. Je vraagt je af of het altijd zo gaat op de vlucht naar Barcelona (of er voor vrolijkheid altijd alcohol nodig is?)

Uiteindelijk is het verleidelijk om er mij blijven aan vast te hangen.
Maar ik besef dat dit de manier niet is en dat het dit niet is wat ik met mijn leven wil doen.
Het is verleidelijk om de gewoonte te volgen maar besluit een nieuwe weg in mijn leven te nemen.

Je huis (symbool voor je persoonlijkheid) blijkt verbouwd:  je ziet jezelf nu op een nieuwe manier. Met meer inzicht... De ruime kelder is het onderbewuste. Je collega staat voor de kant van jouzelf die niet wil zien wat er aan de hand is (wil in het donker slapen). Maar zelf doe je het licht aan (=inzicht). Je wordt je bewust van wat je eigenlijk zoekt, waar je eigenlijk naar verlangt... Het zoeken naar de vriend is het zoeken naar steun, begrip, liefde, warmte, geruststelling, troost enz. (vriend alcohol is slechts een schijnvriend). Maar dat inzicht roept nog angst op. De druk die je voelt is alleen maar die angst in jouzelf. Je schrikt nog terug voor het inzicht dat je in de droom wordt aangereikt en stuurt het weg...

Ik denk dat dit mijn heden voorstelt en het inzicht dat ik nu heb verkregen in die vijf jaar na die relatie.
Ik pas nu zeggen dat ik over de situatie heen benen weet wat ik wil, maar toch zal het mij op de een of andere manier gegrepen hebben dat voorval.

Ik weet niet of mijn visie hierop juist is, maar ik zou het anders niet kunnen thuisbrengen.

Groetjes

vienna

wat ik vergeten te zeggen ben , vorige nacht heb ik nog een gelijkaardige droom gehad oover mijn ex-vriend, zou het er iets mee te maken hebben?

Ik ben met mijn auto aan het rijden op de steenweg en ik zie mijn ex-vriend voor een huis staan, ik zie dat er iemand een deur voor zijn neus dicht slaat en zie ook meteen dat hij dronken is.
Ik toeter op hem en toch wil ik dat hij mij niet ziet, gelukkig zie ik dat mijn auto volgestopt is met buizen en zodat ik me er achter kan stoppen.
Ik stop een paar huizen verder langs de ander kant van de steenweg waar in het echt een doe het zelf-handel is, staat nu een huis waarvan ik weet dat het van mij is, ik ga binnen en zie dat hij mij weet wonen.
Ik laat hem binnen en ga naar de kelder met hem, ik heb ook een gevoel van fierheid tegenover hem, omdat het een mooi huis is en het mij het gevoel geeft dat hij erop jaloers zou zijn.
In de kelder begin ik tegen hem te  praten en ondertussen maak in een vuilzak leeg met blikjes, papier, enz ik zeg dat het overblijfselen zijn van een weekend ardennen waar ik met een aantal kameraden geweest ben.
Die kameraden zijn oude kameraden van hem, en opnieuw voel ik me goed omdat ik weet dat hij daar jaloers op is.
Ik begin tegen hem te praten dat er familie van mij hem gezien heeft, hij wist direct dat het mijn tante was, maar hij schaamt hem er niet voor, merk ik.
Ik zeg dat dat toch niet kan als je met een kind op baan bent om zo te drinken.
Maar hij reageert er niet op, plost ben ik in mijn auto en ik rijd naar de ardennen, maar ik weet niet in welke stad ik moet zijn, ik parkeer mij aan een wegwijzer. En zie dara een altijd bestemmingen op staan, ik bel naar een vriend van mij en een vriendin van mij die naast me zit zegt dat ik beter naar iemand anders zou bellen,maar ik luister er niet naar.
Ik bel hem op en hij doet heel raar en hij zegt volg gewoon, en ik zeg ja maar welke richting of in welke stad is het ? en hij wil het mij maar niet zeggen.
Verward leg ik neer.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want het is precies een thema dat mij iets wilt duidelijk maken maar ik begrijp niet goed wat, want deze nacht had ik ook nog zo een droom dat ik in een huis was van een vriend die een feest gaf en daar was politie binnengevallen voor drugs en ik moest drugs verstoppen.

IK heb in het dagelijkse leven er niets mee te maken en met drinken ook niet. Ik ga twee keer per maand uit en dan durf ik wel een glaasje drinken maar dat is alles dus...

Bedankt alvast

shana

yooooo!!!!!!!! :D

nix te doen ofsow....ellenlange verhalen om nixxxx......zieligggg :o

vienna

Hey Shana

ik begrijp niet goed je reactie.
Ik heb gewoon mijn droom opgeschreven en daarna bij Ricca haar uitleg mijn persoonlijke visie toegelicht.
Ik denk toch niet dat het zielig is om proberen te verklaren wat zich in je onderbewuste bezighoudt, nee? Of ben ik verkeerd?
Ik vind het wel spijtig dat je zo een reactie geeft, maar het is dan maar zo, veronderstel ik.

Groetjes

vienna

Hey iedereen  :)
Ik heb juist gezien dat shana zich bij iedereen van leuke commentaar voorzien heeft  :-\
Is jammer dat ze dat gedaan heeft, maar langs de andere kant ben ik wel opgelucht dat ze het bij iedereen gedaan had, want ik was er al niet goed van. :'(

rosie989

Lieve Vienna,

Maak je niet druk meis! Negeer het..je hebt lekker hier je droom bij ricca neergelegd, en een mooi antwoord gekregen!

Dus ga nou niet twijfelen aan jezelf of daar verkeerd aan is :-\

Ze wou gewoon graag reactie uitlokken en gelukkig zijn de administratorts van het forum er vaak snel bij.

Lekker negeren :P

Knuffel Rosie

Ricca

Lieve Vienna,

Wat mooi dat je duidelijke vervolgdromen hebt gehad. En jouw toelichting bij de eerste droom doet veel op zijn plek vallen. De mededeling van je tante over het gedrag van je exvriend moet inderdaad de aanleiding geweest zijn voor de eerste droom. De tweede droom bevestigt dat.

Je vroeg of we ook over het verleden kunnen dromen... Normaal gesproken komt dat weinig voor. Als je tóch over een gebeurtenis in het verleden droomt, gaat het eigenlijk om de gevoelens die je nú, in het heden, ten aanzien van die vroegere gebeurtenis hebt. Dus dan gaat het toch weer over het heden... en over jezelf...

In de tweede droom komt je ex-vriend zélf voor. Je ziet hem op de Steenweg. Hoewel die straat gewoon zo heet, hebben namen meestal ook een symbolische betekenis. Steen is hard, koud... zoals de gevoelens waarmee je naar hem kijkt? Je ziet dat hij dronken is en daar wil je niets mee te maken hebben (je verstopt je). De deur die voor zijn neus gesloten wordt kun je zien als de deur van je hart.

Toch ben je even later met hem in jouw huis. Het is een mooi huis (het gaat goed met je) en daar ben je trots op. Dat mag ook, want daar heb je zélf voor gezorgd (doe-het-zelf-zaak). Het is wel opvallend dat je denkt dat hij vast jaloers op je mooie huis moet zijn en dat jou dat een goed gevoel geeft. Bijna een zoete wraak... Daar lijkt nog wat boosheid te zitten bij jou. Misschien ben je je daar niet van bewust. Het wijst erop dat je hem nog niet helemaal losgelaten hebt. We kunnen ook door negatieve gevoelens aan iemand vastzitten. Zulke gevoelens kun je heel lang met je meedragen, weggestopt, maar door een gebeurtenis (het verhaal van je tante) kunnen ze weer opgeroepen worden.

In de kelder (diep in jezelf) houd je je nog een keer met hem bezig en daarbij maak je een vuilniszak leeg. Je gooit het er allemaal uit (alles wat je dwars zit). En tegelijkertijd hoop je weer dat hij jaloers zal zijn op jouw weekend Ardennen. Je wilt dat hij ziet dat het goed met je gaat en dat hij daaronder lijdt... dat hij inziet wat hij mist... en wat hij verkeerd heeft gedaan... en dat jij gelijk had... Maar terwijl je denkt dat je hem hiermee treft, merk je dat hij zich helemaal niet schaamt en ook niet reageert op jouw opmerkingen. Eigenlijk heb je er alleen maar zélf last van...

Achter kwaadheid ligt altijd iets anders. Meestal verdriet. En daarachter kan angst of spijt liggen. Verwijten aan het adres van een ander zijn eigenlijk zelfverwijten... Nu kom ik even terug op de schuldgevoelens uit droom 1. Jij legde dat uit als een schuldgevoel over het feit dat je hem destijds niet hebt kunnen helpen, maar ik denk dat er méér aan vast zit. Je noemt ook een soort schaamte over het feit dat jij in je experimentsjaren hebt meegedaan met het vluchten in een roes. Maar misschien voel je ook schaamte bij het feit dat je deze relatie gehad hebt en is die schaamte nu door een glimp van zijn huidige levenswandel verhevigd. Alsof je jezelf erop aankijkt dat je tóen niet gezien hebt wat je nu wél ziet. En dáárom droom je erover. Ik geloof dat de droom je vraagt om jezelf te vergeven. Vergeef jezelf de onwetendheid die je in deze relatie deed belanden. Misschien vind je dat je beter had moeten weten, maar het is allemaal goed zoals het geweest is. Jezelf vergeven wordt gemakkelijker als je inziet dat je exvriend precies de rol heeft gespeeld die jij tóen nodig had. Hij heeft niets anders gedaan dan jouw eigen beeld van het leven weerspiegelen, jouw eigen gebrek aan vertrouwen in het goede. In die zin heeft hij je een dienst bewezen door je iets over jezelf duidelijk te maken. Er is echt geen reden om jezelf iets kwalijk te nemen. Als je jezelf vergeeft, zul je ook geen behoefte meer hebben om hem verwijten te maken.

De wegwijzer symboliseert een keuze. Een keuze die je zélf moet maken.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love