Auteur Topic: ondersteboven  (gelezen 3251 keer)

twwotw

• Gast
ondersteboven
« Gepost op: april 20, 2006, 11:11:20 am »
Hoi Allemaal,

ik ben nog erg nieuw en vers met het hele tarot gebeuren, maar vind het af en toe wel leuk om ergens een kaart op los te laten. Maar nu doet het volgende zich voor. Ik zit momenteel met mijn vriend in een wat moeilijke periode. We houden echt veel van elkaar, en de chemistry is helemaal goed, maar door omstandigheden is het nu moeilijk voor ons. We hebben besloten even pas op de plaats te maken.
Ik dacht, kom, laat ik er eens een kaart op loslaten. Misschien dat die wat licht op de situatie kan laten schijnen.
Daar kwam dus de kelken 8 uit, niet direkt de meest positieve kaart die je kan trekken, maaaaar hij kwam op zijn kop!
Vaak hoor je dat kaarten op de kop het omgekeerde weergeven van hun betekenis.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, mij wat inzicht geven hoe ik deze kaart nu het beste kan interpreteren?

Alvast bedankt,

Irene

Opti-Mystique

• Master lid
  • Hoe je je voelt bepaalt wat je creĆ«ert!
    • Healthy by Nature | Praktijk voor Natuurlijke Gezondheid
Re:ondersteboven
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2006, 12:01:32 pm »
Hi Irene,

Graag verwijs ik je even door naar de volledige beschrijving van Bekers VIII in het Arcana-forum.
Wat ik wilde zeggen in antwoord op je vraag, komt ook in Ricca's beschrijvingen terug...

Lfs, Dolf

twwotw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2006, 12:48:52 pm »
Hoi Dolf,

bedankt voor deze link, die was precies wat ik nodig had. Ik snap nu heel goed waarom deze kaart boven kwam, en helemaal waarom hij ondersteboven kwam!!
Ik ben er heel wat wijzer van geworden!

groetjes Irene :-*

sjeudebleu

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2007, 22:14:17 pm »
hoi ik ben dagmar, ik ben echt een super newby en ook in de tarot wereld ben ik vrij groen. bijna elke dag trek ik een online dagkaartje, maar verder eigenlijk niet. laatst zaten er bij een tijdschrift uitscheur kaartjes, een klein deck van 22 een zogenaamd sprookjes-deck, vanmiddag deed ik 2 korte leggingen en op allebei mijn vragen trok ik als antwoord op mijn vraag de pompoen, kaart 13 maar dan opzekop...

hoe moet ik dit interpreteren? ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een antwoord, ik vraag me bijvoorbeeld af of de betekenis dan ook omgedraaid is,

groetjes dagmar.

libram

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2007, 20:05:51 pm »
hallo dagmar,

het sprookjestarot ken ik niet maar het lijkt mij dat het sprookje wat daar jou getoond wordt jou iets zal zeggen. (ben wel benieuwd welk sprookje dat is)
de kaart 13 wordt in de tarot De dood genoemd. Voor velen een kaart waarvan ze moeten schrikken, o.a. omdat het onvermijdelijke er aan komt. Velen vergeten dat het tevens een tijd aangeeft waarin verandering en transformatie plaats vindt en daardoor groei.
Omgekeerd geeft het aan dat verdriet, pessimisme, zwaarmoedigheid
is ontstaan doordat beeindiging, verlies e.d. heeft plaats gevonden.
De omgekeerde 13 geeft als advies mee, leer van je ervaring en neem de les die eruit geleerd hebt met je mee, je weet nu wat je weet, ga verder, begin opnieuw.
Bekijk de kaart eens goed en breng de relatie met je vraag(stelling) je zult ontdekken dat de kaart 13 vele beloftes in zich draagt.
Vergeet niet dat 13 welliswaar door vele als ongeluksgetal gezien wordt, doch zij is tevens het begin van een nieuwe cyclus

liefs,
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden