een beeld en communicatie in hogere sfeer

Gestart door rosie989, april 18, 2006, 09:27:19 AM

rosie989

Dag ricca,

Ik heb vraagjes aan je, aangezien ik jou uitleg van symbolieken het allerbeste begrijp moet ik het toch hier neerzetten, anders kom ik er denk ik niet goed uit.

Gisterenmiddag scheen heerlijk de zon en hing lekker mijn was op. De laatste tijd komen er gedachten in mij op die ik niet snel meer vergeet zoals voorheen, ik wordt bewuster van een bepaalde communicatie, waar ik voorheen ook al mee kamde maar het vergat (onbewustheid)

Ik zag in gedachten een man voor me die erg op jezus leek, hij zweefde zeg maar hoger dan dat ik was, want ik bevond me in de huiskamer samen met mijn man. (dit allemaal in gedachten) Ik keek naar die man en zei tegen mijn huidige man, zie je dat hoe mooi? zie je dat witte licht niet?? nee zegt hij, ik zie niks..ik zei ja ik wel..
Deze man had een stralend wit licht om zich heen dat erg intensief was,en hij leek op jezus... en reikte me iets aan. Een goudstaaf lag in zijn handen, hij hield zijn handen allebei gestrekt naar mij waar die goudstaaf op lag, ook kwam daar een gouden gloed vanaf wat heel mooi was om te zien eigenlijk. Het gouden licht omringde zijn handen.
dit terwijl ik mijn was ophing , en ik ging weer naar binnen en trachtt het beeld zoals eerder altijd gebeurde weer te vergeten..ik zette mijzelf eraan toe het beeld te herinneren en hield dat zeker een uurjte vol, het liet me nu niet los.

Nu weet ik dat je in hogere sferen kan communiceren met anderen, ik wist het eerder al wel, maar nooit had ik het ervaren, het gaat nu veel bewuster. Want ik sprak met mijn man , in gedachten, hij zal er zich niet bewust van zijn..maar ik wel..Nu is mijn vraag eigenlijk, wat het was dat die meneer me aanreikte..en wie was deze meneer..
Want in je verbeelding haal je de symbolieken toch naar boven waar je eigenlijk bekend mee bent? Omdat je je ergens een voorstelling van maakt, haal je bijvoorbeeld jezus naar voren.

Wat iemand op een ander forum zei (had ik zelf niet aan gedacht hoor) is iets over de gouden staaf, staven staan symbool voor vuur, (en goud is zuiver)maar heb het idee of dat hier wat achter zit...achter het beeld, niet alleen het idee maar ook het gevoel.. Het lijkt wel een bepaalde gave die me gestuurd is..meer bewustwording van gedachten die duidelijker worden, zodat ik ze niet meer zo snel vergeet als voorheen..

Een zeer speciale ervaring eigenlijk, want ik hoorde niet alleen de communicatie met mijn man, ik voelde het ook. En het rare is he, dat het wel leek alsof ik even droomde terwijl ik toch gewoon mijn was ophing zoals normaal.. Heb  overigens wel sterk het idee dat de communicatie steeds duidelijker wordt niet alleen met anderen maar ook met de andere wereld, is dit iets waarin je moet groeien? ik bedoel eigenlijk..is dat iets dat geleidelijk gaat, want volgens mij wordt ik hiermee begeleid..

Er schiet me inene iets tebinnen en krijg meteen een bevestiging ervan, ik zat eerder die dag op een site over engelen, dat je ze kunt aanroepen als je ze nodig hebt, ik dacht nog ik roep helemaal niks aan voordat ik het verkeerd doe, (heb er geen kaas van gegeten) Ookging er in mijn gedachten voor het visioen al, als er echt iets is waarom zie ik het dan niet..

En ik ben zo eigenwijs, al zie ik het met mijn eigen ogen...dat boeit me niet want dan nog heb ik twijfel maar nu weet ik dat het niet om het zien gaat maar om het voelen, en de persoon die ik voelde en zag, komt zeker uit de hogere sferen, hij had wel een stoffelijk lichaam , maar dat is omdat wij geen voorstelling kunnen maken van andere dingen buitenom het stoffelijk lichaam denk ik zelf..Hij had wel een stoffelijk lichaam maar was meer een reflectie of schijning denk ik, apart..

Maar waarom dan communiceren met mijn man en niet met de persoon die ik zag vraag ik me nu af, is dat omdat ik het wil delen met mijn man? Of is het misschien nog te vroeg voor communicatie met die man? of andere hogere sferen... ;) Of is dat wat hij mij aanreikt...?

Dan ga ik nu ook begrijpen hoe het komt dat ik tegen mezelf praat tijdens strijken, was ophangen of als ik met iets bezig ben waarbij tijd is om te denken..en te communiceren..
Vaak sta ik me te verdedigen tegenover mensen waarmee ik in het verleden, woorden heb gehad, en waar ik geen contact meer mee wil..
En dan denk ik dat ik nu ga snappen (bewustwording) waarom je zulke dingen moet los laten, het is energie verspilling,..Jeetje wat is gedachte krachtig zeg..(nooit gedacht)

Als voorbeeld...
Ik heb geen contact met een vriendin (prive redenen) Ik wil ook geen contact meer met deze mensen om verschillende redenen. Maar dan ben ik aan het strijken, en dan sta ik ruzie te maken (hardop) tegen haar als het ware en zij praat gewoon terug ( eerlijk ricca ik dacht dat ik gek aan het worden was) En wat dan zo ongelooflijk vreemd is ik denk dat ik het ga begrijpen nu....na die woorden,...komen er gevoelens...en pijnen vanuit het verleden dat met haar te maken heeft...dan zeg ik tegen mezelf verleden is verleden laat los! Dan gaat het weer...

Ik was erg boos op haar en 2 dagen geleden besloot ik om te vergeven zodat die boosheid opgeheven kon worden, ik zei ook letterlijk tegen mij zelf ik ga de kracht vinden om dit voor elkaar te krijgen vergeven zal ik vergeten niet..Ik wil niet meer boos zijn want het is een bellemmering voor mijn eigen energieen..Nu de laastste 2 dagen ben ik er intensief mee bezig, om deze negatieve gedachten in positieve gedachten om te zetten, het kost me pijn en moeite,..maar ik weet dat het zal lonen, ik heb het eerder ook gekunt, dus nu kan ik het ook..

Soms ricca roepen ze me, dat zijn familieleden,vrienden,kennisen,noem maar op ik geef dan antwoord en hun stellen veel vragen, eerlijk gezegd dacht ik dat ik nogal een stresskip was, dit is geen stressen, dit is communiceren met meerdere mensen om mij heen, soms vraagt dit enorm veel energie kan ik me hiervoor ook afsluiten? misschien heb je enige tips voor me? Want het is bijna heel de dag dat dit gebeurd, met name de momenten wanneer ik echt helemaal in gedachten zit....Zoals met iemand die ik ken, daar voer ik hele discussies mee...ze is het niet met mij eens en ik niet met haar, Dan zegt ze iets (in ,mijn gedachten)maar ik probeer haar dan telkens uit te leggen waarom ik zo denk en wat mijn mening erover is zodat ze het dan kan begrijpen ... jeetje zeg ik ben niet gek...dit is heel wat anders dan gek zijn...Nu weet ik pas wat ik moet doen, geen ruzie maken energie verspilling...

Kan iedereen deze communicatie? en waarom benaderen ze mij vraag ik mij af..

Ik snap de symbolieken wel maar kan er geen hele interpretatie aan geven zie jij er meer in ricca?

Liefs Rosie

rosie989

Ik vergat er nog even iets bij te zetten,

Ik denk dat ik het toch maar hier neer zet misschien herkent iemand dit wel.

Ik heb degene die ik hierboven beschreef bedankt. Maar dan krijg ik woorden terug waarvan ik denk dat ze van mijzelf komen. Dat brengt me in twijfel want misschien wil ik wel dat hij/zij dit zegt. Begrijp je wat ik bedoel? Als ik bijvoorbeeld zeg dank je voor wat je me aanreikte dan komt er wel in mijn gedachten graag gedaan ofzo, maar wie zegt dat dit van hem komt, en niet van mij, ik denk dat er veel in het verschiet ligt om te gaan leren de komende tijd...

Liefs Rosie

rosie989

Hoi allemaal,

Toch zet ik het hier neer omdat ik dit forum als een soort dagboek gebruik, ik zet hier mijn voornaamste dromen neer en lees deze altijd heel vaak terug om de symbolieken te leren herkennen en ontdekken :)

De afgelopen week was een behoorlijke leerweek, en ben eigenlijk meer gaan zien. Zien in de zin met het derde oog. De dingen die ik waarneem zijn niet met de ogen, maar met de gedachten..en derde oog denk ik. Ik kan het nog moeilijk uitleggen en verwoorden omdat het nieuw is voor me (eigenlijk ook weer niet want als kind kon ik dit ook)
Nu zie ik steeds beelden..eergisteren zag ik een meisje in mijn woonkamer staan die ik niet waarnam met mijn eigen ogen maar met iets anders..ik denk soms dat ik echt gek aan het worden ben :-\
Ik zie sinds gisteren gezichten voor me telkens.  Ik heb dat al eerder eens gehad want ik herken het maar was me er minder bewust van eigenlijk, nu ik weet dat ik meer kan waarnemen, weet ik ook dat de dingen niet voor niks zich laten zien. Sommige gezichten die ik zie willen me afschrikken, en dan denk ik bij mezelf dat lijkt mijn eigen angst wel..maar ik stuur het gewoon weg en zeg dat ik dit niet fijn vind. raar..

hoe noem je dat ? waarnemen buiten de echte ogen om? Is dat het zesde zintuig? Ik wordt me er nu pas echt bewust van dat ik meer kan waarnemen dan dat ik dacht, en dat ik dat mijn hele leven al heb , maar nooit opgemerkt had ik dacht namelijk dat ik een stresskip en een piekeraar was, de woorden die in mij op komen , de beelden die ik helderder ga zien...heel apart , en dat allemaal na het zien/waarnemen van die engel...waarvan ik het sterke gevoel heb dat het michael was..

wie heeft hier ervaring mee? en kun je je als je je hiervan bewust bent meer gaan herinneren uit een vorig leven?
Rosie

peter put

liefste Rosie,
ik denk dat je een niveautje aan het stijgen bent op je pad.nogal belastend voor de hersenpan+verwarrend, en niets past dan nog in de vakjes die ons zijn aangeleerd...
je 'innerlijk zicht' (combinatie 3e oog+opvangen van specifieke vibraties)laat je toe om enerzijds facetten van jezelf(zoals sommige gezichten+ het meisje denk ik(vorige levens zijn ook een 'aspect' van jezelf)), en anderzijds staat de poort van je onbewuste meer open om ook 'van buitenaf' nu meer op te vangen.
in jouw geval heb je de sensatie Michael gezien te hebben.als dit ook zo is betekent dit ook dat je nu rekening moet houden met het feit dat je 'karma' en onopgeloste innerlijke stroebelingen in een 'versneld' tempo moeten plaats maken voor een dienen aan een Hoger doel+bewustworden van je spirituele taken.
als dit niet echt Michael was,geldt dit ook nog,want dan zit je sowieso in aanraking met je Hogere zelf dat ook de Bron en de wens tot Licht in zich heeft...
en nog eens, neen je bent niet gek...en anders ben ik het dubbel zo!!
je 'communicaties' met de gedachten van anderen wijzen voor mij op een converseren van je onderbewuste met dit van anderen.jij bent je hiervan bewust(vereniging onderbewuste-bewuste(een vereniging waarover je me ooit bij mij hebt gehint,omwille van sommige dingen ik 'zie' bvb)
maar de andere persoon niet.er zijn uitzonderingen;ik heb 2 maal meegemaakt in 36 jaar dat een andere en mijn eigen 'onbewuste' met elkaar converseerden+symolen en archetypes toonden en dat we beide dit ook bewust ervaarden...
(wie is nu gek??)
je vorige levens zullen zich meer beginnen tonen, maar dat hoeft niet in beelden te zijn of in 'visioenen'; soms gaat het over knarsende emoties,trauma's enz..waarvan de wortels verder dan je huidig leven gaan,maar daarom nog niet opgelost...
er zijn twee soorten antwoorden;
het ene komt pas als je de(juiste)vraagt stelt ...
het andere biedt zich als het ware aan je aan..ook al besef je de invloed of betekenis niet...
ik heb ze beide al gekregen,maar het belang is nog wat ijl...ik meen me te herinneren dat 'intuitie' en het ook beseffen van de betekenis van een symbool(figuur,intentie) ook te maken heeft met de ontwikkeling 'van dit orgaantje'(ik denk dat deze woordjes ook me door Ricca eens zijn gezegd)+de bewustzijnstoestand waarin je je bevindt(zie meditatie,contemplatie,adoratie,eenwording)
ik hoop je iets te kunnen steunen en je gerust te stellen dat je brein nog lekker goed functioneert...
p

rosie989

Oke oke ik zal niet meer zeggen dat ik gek aan het worden ben :)

Deze ervaringen Peter had ik eerder nooit , ik wist niet eens dat het kon, maar na het zien van die man, worden mijn gedachten helderder.
Nu viel mij iets op uit jou tekst. Je zei dat dingen zoals emoties uit een vorig leven dat je die kan voelen. Soms dan komen er inderdaad emoties naar boven die erg pijnlijk zijn , die heb ik hier in dit leven ook ervaren, maar die pijn zit zo erg diep dat het lijkt alsof het in mijn wortels zit. In dit leven moest ik wat leren, dat met vreemd gaan te maken heeft...onvoorwaardelijkeliefde leren kennen, ik dnek zelf dat ik dit niet voor niets moest leren omdat deze pijn ontzettend kan zijn op bepaalde momenten, ik laat de pijn komen, maar ik laat hem niet mijn leven leiden. En het heeft niet eens zoveel met mijn man te maken ofzo, het lijkt wel of ik iets mee gemaakt heb in het vorig leven dat terug komt.. och de tijd zal het leren.

De communicatie waar jij het over hebt met anderen in onbewuste toestand heb ik ook ooit eens met mijn zusje gehad toen zij een hele zware tijd doormaakte, ik zag toen een beeld van haar terwijl zij me riep als het ware. Dus herken ik het wel.

Ook weet ik nu dat ik niet meer om bevestiging hoeft te vragen, maar de dingen zijn nog erg onduidelijk soms, ik begrijp het soms nog niet helemaal en dan ga ik zoeken buiten mezelf om terwijl ik degene ben die mijn eigen waarheden bepaal.

Liefs Rosie

shana

woon je op deze site ofsow.......doelloos...en kansloos in het leven!!!!! >:(                :-* :-*hvj