Je eigen dromen uitleggen..

Gestart door rosie989, april 17, 2006, 09:06:46 AM

rosie989

Hoi ,

Ik vraag me af waarom ik voor anderen wel dromen uit kan leggen, wat ik overigens heel graag doe. En voor mijzelf niet.
Bij anderen krijg ik een soort bevestigingsgevoel dat wat ik bij mezelf niet heb en mij in twijfel brengt, vreemd?

Rosie

peter put

het kijken 'doorheen' een ander is makkelijker dan jezelf 'naakt',zonder vooroordelen te beschouwen.
om een of andere reden zijn persoonlijke filters,maskers of koppigheden moeilijker te bespeuren bij jezelf dan als je van buitenaf naar iemand anders zijn symbolen 'tast'..(toch bij mij allezinds)...

p

rosie989

En toch denk ik peter dat het te leren is..heel raar maar dat zegt mijn gevoel..Zelf denk ik dat als je jezelf erg goed kent en onderscheid kan maken , en als je natuurlijk weet hoe je met je gave om moet gaan, dat je het dan kan uitleggen..puur voor jezelf.

De kortere droompjes lukken me wel, sommige symbolen ken ik natuurlijk nog niet, en dan zet ik het hier neer en laat ricca kijken naar de symboliek, daar leer ik ontzettend veel van :)

Rosie

Ricca

Tja, dromen van anderen, daar hoef je zelf niets mee te dóen. Hoewel... het is ook geen toeval dat ons door anderen bepaalde dromen worden voorgelegd. Niet elke droom heeft het in dezelfde mate, maar veel dromen die ik voor anderen uitleg, blijken ook voor mijzelf waarde te hebben. Ik denk ineens aan de sig van Manuel: ik ben die andere jij...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Inderdaad Ricca,

Dingen van jezelf zien is moeilijker als die van anderen. Maar toch denk ik dat je het kan leren om dingen beter van jezelf te gaan zien, en ja het uitleggen van dromen heeft voor mij ook een waarde.

Heel gek maar ik zag een tijdje geleden een beeld dat ik pis over mijn dochter heen gooide (is al een tijdje geleden), ik ga achter de pc zitten en iemand wou een verklaring van een droom waarbij de gedroomt had dat ze pis over haar kind had gegooit, en toen dacht ik heeeeiii dit is niet voor niets.

Het heeft inderdaad voor mij veel waarde dromen voor anderen uit te leggen, je leert er ontzettend veel van, en onbewust doet het meer met me dan dat ik zelf denk,...heerlijk...want je helpt iemand verder door een kleine boodschap en meteen mag je in de spiegel kijken ;)

Liefs Rosie