Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

De raaf en de ruiter

Gestart door like an Alien, april 13, 2006, 22:33:28 PM

like an Alien

De raaf en de ruiter wie zijn zij is mijn vraag? De boodschappers van de waarheid die onthult gaat worden? Ik wil het graag weten en dit is waarom....(is tot nu toe 6 keer gegeurd naast de voorspellende dromen) het zijn de soort dromen die ik jaren later nog steeds weet. Behalve de raaf met ruiter dat was voor het eerst.
Eind 2005 zaterdag op zondag nacht, ik krijg weer 1 van mijn visueele symbolische dromen, lokatie in droom exact mijn eigen flat behalve de slaapkamer daar was een trap.
Ik droom over indringers in mijn huis 4 mannen en 1 kind een meisje ik denk een jaar of negen. Ik probeer mijn vriend te bellen maar de mannen blokkeren het signaal het kind is steeds in mijn buurt bij mijn pc. Ik weet de mannen de deur uit te werken maar het kind is verdwenen en 3 van de 4 mannen komen via een luik in de vloer weer binnen. Ik vlucht naar de slaapkamer maar he daar is een trap naar beneden vol met speelgoed en drogende was en het kind speelt onderaan de trap. Ik probeer mijn vriend weer te bellen en krijg geen verbinding nu probeer ik de politie er neemt iemand op, maar he dat is de stem van mijn vriend en hij doet alsof hij het niet is. De verbinding verbreekt. ik kijk om me heen en zie 4 gesloten deuren naar kamers aan de smalle overloop. Ik word wakker en weet dit is een speciale droom.
De volgende nacht zondag op maandag lokatie mijn flat in de woonkamer, ik doe net mijn ogen dicht op de bank alleen het licht van de televisie schijnt in de kamer ineens en ik kijk, is daar op de plaats van de stoel aan mijn hoofd zit een zwarte raaf zo groot dat hij de ruiter zo groot als een mens kon dragen die op zijn rug zat. (De ruiter was ook bedekt met zwarte veren het lijkt vrouwelijk ik zag alleen ogen mond een blanke hals en polsen de rest was bedekt met veren.)
Ik schrik schiet overeind (Zie de klok) de raaf schrikt waardoor de ruiter valt, ik druk de punt van de snavel tegen de hals, en roep wie zijn jullie, er onstaat een sneetje en er komt een druppel bloed uit. Ik schrik ervan en deins achteruit in de hoek bij de tv onder het raam waar ik inmekaar zit en roep wat doen jullie hier ik heb jullie toch niks gedaan! Ik ben weer op de bank ze zijn er nog en ik vecht een kwartier lang om mijn ogen open te krijgen terwijl ik wakker ben, eindelijk verward en geschrokken zie ik weer de klok 5:15 ik voel zo'n onrust en beverig gammel gevoel ik kan niet meer slapen.
Dit gevoel heb ik de hele dag, s'middags op mijn werk gaat mijn privé telefoon en ik stort in kan niet meer op mijn werk blijven. Ik weet wat de droom betekende. En de raaf en de ruiter waren waarschijnlijk de boodschappers. De waarheid is onthuld ik wist van 1 kind van 1 ex maar wat blijkt het zijn er meer, 6 bij 4 exen. De 4 indringers later 3 omdat ik van 1 wist, het kind de 1 die ik wist en de waarheid achter de deuren, 4 deuren 4 kamers 4 geheimen, hij die zich als een ander voordeed het verbergen en de leugens. Instinctief had ik het al gevoeld (ben te onzeker om er echt op te vertrouwen) ik had daarvoor al een aantal keren gezegd heb je meer kinderen maakt me niet uit ze horen bij je? iedere keer nee maar nu moest ie wel praten.
Rest mij alleen de raaf en zijn ruiter wie waren zij? ik weet nu ik hoef voor hen niet bang te zijn, ze schrokken net zo van mij doordat ik van hun schrok. Ik wil ze ook zeggen sorry en dank je wel voor de waarheid. Ik heb een hekel aan dat soort geheimen, ik ben te gevoelig ik pik iets op en voel er klopt iets niet weet alleen niet wat. Dan de frustratie zie je nou wel eigenlijk wist ik het al waarom vertrouw ik daarin niet op mezelf.
Maar goed als iemand weet wie de raaf en de ruiter zijn en waar ze voor staan ik hoor het graag.
Zo ook  de betekenis van een witte cobra waar ik eerst bang voor ben en vervolgens een broedruimte (warme lamp) voor maak met een nest waar de cobra 1 ei in legt.
P.s. ik vind de droomboeken ook te algemeen en ze kloppen 90% niet bij wat ik droom.

Ricca

Hallo Like an Alien,

De raaf wordt vaak verward met de kraai, maar de raaf is veel groter en zijn roep is veel rauwer dan die van de kraai. Zijn ravenzwarte veren hebben een regenboogkleurige blauwige glans alsof er iets verborgens doorschemert. Hij staat daarom bekend als een dier dat geheimen bezit. De raaf is een meester in het nabootsen van dierengeluiden en mensenwoorden. Dat kan misleidend zijn, maar zelf heeft hij niet de intentie om te misleiden. Hooguit maakt hij je duidelijk dat je je hebt láten misleiden.

Er zijn veel mythes en legenden over de raaf. Zijn zwarte kleur en het eten van dode dieren hebben ervoor gezorgd dat hij geassocieerd wordt met de duisternis van het onderbewustzijn (de trap die in de droom naar beneden loopt, voert ook naar het onderbewustzijn). Als een raaf in je droom verschijnt wil hij je helpen meer inzicht te krijgen in je eigen onderbewustzijn en in de angsten die daar verscholen liggen. Hij vertelt je dat het daar alleen maar donker is omdat iets de stralen van de zon verhindert daar te schijnen. Het is een schaduw die ophoudt te bestaan als je de blokkade voor het licht verwijdert. Er is dus niets om bang voor te zijn. Wat er ook speelt in je leven, wat nu je probleem ook is, realiseer je dat het maar een schaduw is. Angst zit in je, niet buiten je. Het is goed om te beseffen dat je alleen maar bang voor de raaf bent als je iets over je eigen angsten mag leren.

De kleur zwart staat niet voor onheil, maar voor het zoeken naar antwoorden. De raaf kan je ook de moed en de kracht geven om die antwoorden te vinden. Hij vertelt je dat bewustwording mogelijk is. Het 'wakker' schrikken in de droom is een begin van bewustwording.
Het verschijnen van een raaf heeft altijd een helende werking. De ruiter, die iets vrouwelijks heeft, ben je zelf. Dat deel van jouzelf dat zich laat meevoeren door de raaf. Om te groeien in bewustzijn... om te helen... Je hebt dit deel van jezelf nog niet herkend.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

like an Alien

::) wow verhelderend dus ik verwond mezelf omdat ik de waarheid voel en niet wil of durf te zien. Dat gaat dieper dan ik dacht. Maar bedankt voor de uitleg, de volgende keer zal ik niet meer bang zijn voor de raaf en de ruiter het is dus de quest thru inner space.

Mijn hele leven maak ik bizare dingen (niet dagelijks) mee maar de laatste tijd besef ik dat ik er meer aandacht aan moet schenken en klaar ben om daarin te groeien en het willen weten wat het zodat ik er niet zo van schrik als het gebeurd. EN vooral meer op vertrouwen net zoals die keer dat ik samen met een vriendin werd lastig gevallen en precies wist via welke weg we moesten vluchten terwijl ik het daar niet kende omdat ik wist dat ze zouden omrijden en ons aan de andere kant zouden opwachten. Mijn vriendin zij doe niet zo gek ze gaan echt niet omrijden, dus wel had ik toen maar gewoon gedaan wat me ingegeven werd.

Er is trouwens 1 ding wat steeds vaker gebeurd de laatste tijd met bepaalde dromen, wat ik heel eng vind wakker zijn maar mijn ogen niet kunnen openen, en dat terwijl je voelt dat er een aanwezigheid is en pas als die weg is krijg ik ze open. Moet ik bang zijn moet ik mijn ogen open willen krijgen of kan ik met een gerust hart vertrouwen hebben dat het een belangrijke boodschap is?
Want hoe eng is het als je net ligt weg te dommelen en je je woonkamer deur open hoort gaan en de aanwezigheid van je vriend te voelen en zijn stem hoi hoort zeggen en als je je ogen dan open hebt is er niemand en de woonkamerdeur is dicht en de stok staat nog achter de deur dus die is niet open geweest.
Als ik begrijp wat het is hoef ik het niet te vrezen.

Ricca

Hi LaA,

Dat met die ogen is niets om bang voor te zijn hoor. Dromen is zowel een geestelijke als een lichamelijke activiteit. Lichaam en geest zijn één, ook in dromen... Wij reageren zeer lichamelijk op droomgebeurtenissen, bijvoorbeeld met het versnellen van de hartslag, de ademhaling, het aanmaken van maagsappen enz. enz. Alle gevoelens uit de droom worden ook lichamelijk ervaren. Alleen de spieren die met bewegingen te maken hebben zijn om veiligheidsredenen 'uitgeschakeld' (met uitzondering van de spieren die voor de oogbewegingen zorgen). Wanneer we dromen, worden in het lichaam bepaalde stoffen geproduceerd die verhinderen dat de hersenimpulsen de spieren in beweging zetten en dat we de bewegingen die we in de droom uitvoeren ook in werkelijkheid uitvoeren. Zo kun je in de droom bijvoorbeeld klapwiekende bewegingen maken, en die als heel echt ervaren (ze zíjn ook echt, de hersenimpuls om die beweging te maken ís er en de beweging wordt gevoeld), maar ondertussen liggen je armen door die 'verlamming' gewoon rustig op het bed. Het is een nuttige verlamming. :)

Doordat jij 'wakker' werd, terwijl je eigenlijk droomde (de aanwezigheid die je voelde is een gedroomde aanwezigheid), voelde je die verlamming - in dit geval van de oogleden. Je werd niet echt wakker, maar je haalde het waakbewustzijn binnen in je droom. En omdat je bang was, probeerde je je ogen te openen, maar dat lukte niet omdat je eigenlijk nog sliep... Is het nog te volgen? De verlamming van de oogleden is ook een nuttige verlamming, want anders zouden je ogen uitdrogen als je ze in de droom openspert. Pas toen de aanwezigheid weg was (toen de droom voorbij was) kon je je ogen openen.

Het is dus iets heel normaals. Het enige buitengewone is dat je het opmerkte... Als je erop let, zul je in zo'n geval altijd merken dat je de ogen zélf achter de gesloten oogleden wél kunt bewegen (net zoals oogbewegingen in de slaap wél mogelijk zijn). Ook haal je gewoon adem enz. Daar kan een geruststelling van uitgaan. Besef dat je nog slaapt, ook al lijk je wakker, en probeer rustig verder te slapen. Het komt in ieder geval vanzelf weer goed.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

like an Alien

::)thanks ik zal het de volgende keer weten, wie weet waar de dromen me dan naar toe brengen als ik er niet meer angstig voor ben. :D

shana