Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Waterspiegel

Gestart door jane.d, maart 31, 2006, 11:53:50 AM

jane.d

Lange tijd geleden dat ik hier heb gepost. Heb de laatste tijd weinig dromen onthouden. Wel veel waken in de ochtend, maar dromen leek dan meer op nadenken.

Tot eerder deze week. Had vreemde droom, waarvan ik zowaar delen heb onthouden. Maar kan er echt niets mee. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen?

Was aan rand van grote rechthoekige ruimte. Zand op de vloer. Angstige mensen op de vlucht als kleine mensen in de ruimte. Het plafond was een glinsterende, mooi waterspiegel. De onderkant dus. Zoals een druppel in het water kan vallen, liet nu een druppel los, die naar beneden viel en op het droge zand viel. Daarna sloot de waterspiegel zich weer. De mensen reageerden blij. Ik heb de ruimte uiteindelijk via de anderkant verlaten, waarna een vermoeiende droom begin waarbij is vooral aan het zoeken was. Niet goed onthouden, maar dit deel leek veel met werk te maken te hebben. Was bang iets niet te vinden, wat ik moest vinden.

Kunnen jullie er iets mee? Waarmee zou ik nu zelf kunnen beginnen om droom uit te leggen?

rosie989

Haai Jane,

Dromen over grote ruimtes weerspiegelen je ziel vaak, en het zand op de grond zou kunnen wijzen op aarden/gronden..of het aardse.
De spiegel die je zag zette mij even aan het denken en het voelde net zoals een bepaald wonder dat is gebeurd..op aarde...
Je was aan het zoeken dat met werk te maken had, dat lijkt mij erg te wijzen op je handelingen, misschien zocht je naar een oplossing of een bepaald wonder op aarde dat jou zou kunnen helpen in het dagelijkse leven?

Liefs Rosie

jane.d

Bedankt voor je antwoord. Het wonder klinkt mooi, maar dat heb ik zeker (nog) niet ontdekt. Ben wel op zoek naar oplossingen voor werk, maar heb die nog niet gevonden.

Het aarden klinkt herkenbaar. Ben hiermee met haptonoom bezig. Als ik daarover droom, zou het heel erg mooi zijn.

rosie989

Hoi,

Ik lees nu iets waarop ik graag wil reageren.

CiteerBen wel op zoek naar oplossingen voor werk, maar heb die nog niet gevonden.

Geef de moed niet op! want zoals je droom al zei was je naar iets opzoek, zoek en gij zult vinden! :-*

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Adrianne,

Je vroeg om aanknopingspunten om zelf je droom te kunnen uitleggen. Die zijn er genoeg.

Het rechthoekige van de ruimte, het zand en de vloer zijn symbolen die bij het 1e chakra horen. De ruimte is dus het terrein van de aardse zaken, de praktische zaken (geld, werk, woning, huishouding enz.), de dingen die je nodig hebt om je zowel fysiek als emotioneel staande te houden. De basisbehoeften. De angstige kleine mensen die op de vlucht zijn, wijzen waarschijnlijk op een bepaalde angst in jouzelf.

Als je je in een droom bewust bent van een plafond is dat meestal een barrière voor een hoger bewustzijnsniveau, maar dit is een heel bijzonder plafond. De spiegelende waterspiegel staat voor het onbewuste en de druppel die eruit valt is iets dat vanuit het onbewuste doorsijpelt in het leven van alledag. Als een bepaalde ingeving (intuïtie). Je bent er blij mee. De druppel valt als een geschenk op het droge zand, dat wel wat water kan gebruiken. Daarna sluit het plafond zich weer en is het moment van reflectie (de geopende spiegel) voorlopig voorbij. Ik hoop voor je dat er nog vele druppels volgen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

shana

shana

rosie doe niet zo wijjsss want dat ben je niet!!!! ;D

:-* :-* :-* :-*kusss hvj

jane.d

Ricca, heel erg bedankt voor je mooie uitleg. Als ik het goed begrijp, maak ik mij zorgen over iets 'aards', waarbij ik hulp krijg van mijn intuitie. Hoop dat het zo is....want probeer nu vooral alles door te denken op te lossen. En dan kom ik er niet altijd uit... Hoop dus op snel weer een druppel. Kan eigenlijk niet geloven dat die eerste druppel al gevallen is.

Palomino

Hi Jane,

Mijn eerste associatie met jouw droom:

Ik 'denk' dat jouw droom je dudelijk wil maken dat je te veel aan het denken bent...dat jouw denken je gevoel (voelen) domineert.
De rechthoekige ruimte gaat ook over het denkpatroon; voelen is ronder.
De glinsterende mooie waterspiegel boven je is je gevoel dat je roept, je gevoel dat aan'dacht' wil hebben; aangevoeld wil worden.
De blije mensen weerspiegelen jouw gevoel.blij zijn gevoeld te worden..
Wat je volgens mij moet (terug)vinden is contact met je gevoel, vertrouwen op je gevoel.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.