Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

een witte vis

Gestart door rosie989, maart 12, 2006, 11:44:02 AM

rosie989

Hoi,

Ik droomde vannacht dat ik aan het vissen was. Ik had een hele lange draad in het water waar veel leven in zat. Zoals waterplanten en veel groen, wier. Het was op zich gewoon rivier water en kan me herinneren dat het zoet water was.

Het was eigenlijk een beetje gek want ik was in mijn eigen huis, en aan dat huis zat een kant, een waterkant dat redelijk groot was en daar was ik aan het vissen. Het mooie van alles eigenlijk is dat het de enige vis was in dat water.
Ik had niet in de gaten dat ik beet had en haalde mijn hele lange draad die nog al ver in het water lag binnen, het voelde wat zwaar, maar dat kwam door dat er zoveel wier omheen zat.
Deze planten die donkergroen eruit zagen net zoals echt wier in zeewater zaten om de vis heen waardoor j hem ook niet zag. Ik haalde dat wier eraf en vond tot mijn verbazing een niet al te grote (ik denk een cm of 10) ontzettende mooie witte vis, hij had een paar zwarte stipjes op zijn schubben en hij was wel mooi om te zien eigenlijk, en ik herinner me mijn gevoel tijdens het zien van deze vis, ik dacht op dat moment bij mezelf hoe kan dit mij nu overkomen eigenlijk, en het was een apart gevoel, het leek wel alsof het een geschenkje was.

Ik heb hem ook bevrijd uit het wier en van de haak dat ook eigenlijk geen echt vishaak was overigens. En liet hem vrij...

Wat een gekke droom, een witte vis, kent iemand dit symbool? Zeewier dat in zoet water voorkomt, is een beetje gek in de droom maar in dromn kan alles en zee wier is toch geen waterplant? Het is een organisme dat voedingsrijk is voor de zee..

Liefs Rosie

peter put

he die rosie,
ik heb al sommige zeer fijne eigenschappen gevonden over dieren bij de krachtdieren uit het shamanisme.de symboliek is zeker niet
altijd gelijk aan deze van dromen.maar sommige dromen bevatten eventueel elementen van ontmoetingen van krachtdieren,
je kan altijd eens proberen in die richting.het element water is van belang, en dat je de vis hieruit vist..je ontvangt een manier om met een nieuw element in je zelf te leren omgaan og gebruiken(water ipv aarde of vuur)
over het feit dat zeewier niet in zoet water voorkomt, moet je niet te fel inzitten, je hebt genoeg planten en andere dingen die er wel op lijken.anderzijds is het een plant van een anders soort water, dat in een andere omgeving terechtkomt.
naast een 'krachtdier' lijkt me voor jou de witte vis ook te maken met bvb mijn eigen klein wit vogeltje en witte eenhoorn-pony
(naast droomsymboliek ook verbonden met (eventueel) het Hogere Zelf).
ik vermoed dat je deze vis nog zult tegenkomen in verdere droomexcursies..
droom wel en voldaan...
p

Ricca

Lieve Rosie,

Dit is een heel andere vis dan die in je Thailand-droom... :)

Je bent aan het vissen in het water van het onbewuste. Het water  grenst aan je eigen huis, dus je kunt er heel gemakkelijk bij. Je hoeft er maar een klein stapje voor te doen. Het water zit boordevol leven en er is één ontzettend mooie, spierwitte vis... Zonder het te beseffen haal je hem binnen. Als je alle zeewier van de vis hebt verwijderd, zie je hem pas goed en je hebt het gevoel dat je een geschenk hebt gekregen. Dat is het ook, een geschenk... een gave.

De vis is een symbool voor paranormale gaven. Heel zuiver (spierwit). Je hebt in de droom even heel bewust gezien hoe mooi dit is. De vis zit in zeewier gewikkeld en door het zeewier weg te halen ben je bezig deze gave te ont-wikkelen. En hoe doe je dat... door hem de vrijheid te geven. Wat een mooie droom!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Dank je Ricca,

In die droom kwamen personen voor. Ik vroeg me een tijdje ervoor af wat ik met een bepaalde situatie aan moest, en wat ik ervan moest denken, en hoe het uit zal pakken.

Nou ik weet dus, vertrouwen in mijn eigen gaven!! Dat was ook een bepaald gevoel in die droom, zo van huh ik heb jou gevangen onverwachts terwijl een ander persoon het wou hebben, maar dat kreeg die persoon dus niet. :-X Is geen hebberig heid maar meer het zoeken puur voor mezelf naar een bepaalde oplossing voor een situatie waarin ik verkeer.
De persoon die in mijn droom voorkwam, wou de vis van de haak halen, dat heb ik niet toegelaten, want hij deed het beestje pijn, ik had een speciale manier om de vis van de haak te halen, raar maar waar...lol...

Liefs Rosie