*Witte veren en gekleurde nagels bij derde oog...

Gestart door Lara, maart 06, 2006, 18:03:46 PM

Lara

*Hai...

Ik droomde, dat er tussen tussen mijn wenkbrauwen op de plaats van het 'derde oog' er lange witte veren ontstonden.

Naast de veren, onstonden op dezelfde plaats lange nagels, welke in 'bonte kleur' gelakt waren...

Heeft iemand misschien een uitleg op mijn droom?

Alvast bedankt voor de hulp,

lieve groet,
Lara

Ricca

Lieve Lara,

Ik zie niet direct een verband met het voorhoofdchakra, eerder met het denken dat zich in je hoofd afspeelt en dat in de droom op symbolische wijze zichtbaar wordt gemaakt. Veren horen bij vogels. Vogels vliegen in de lucht en het element lucht staat voor het denken. Veren zijn ook zacht en licht, vederlicht, ze kunnen dwarrelen... net als gedachten... De lange witte veren kunnen dus op mooie, lichte en zuivere gedachten wijzen. Het vliegen in de lucht kan een heerlijk vrij gevoel zijn, maar het kan ook een vlucht zijn uit opgekropte gevoelens. Eventueel een vlucht in spiritualiteit (lucht staat ook voor onze spirituele kant en daar ligt misschien toch een verband met het derde oog).

Dan de lange nagels, die eveneens op het voorhoofd zitten en dus ook bepaalde gedachten uitbeelden. Nagels zijn natuurlijke wapens, instrumentjes van agressie, voor aanval of verdediging. Ze zijn ook geschikt om je ergens aan vast te klampen. De nagels zijn in bonte kleuren gelakt. Jammer dat je de kleuren niet noemt... Een rode nagel versterkt het idee van agressie (kleur van Mars), terwijl aardekleuren meer op vasthouden wijzen.

De combinatie van veren en nagels laat een tegenstelling zien, tegenstrijdige gedachten. Alsof je bijvoorbeeld je best doet om mooie, verheven gedachten te denken, maar tegelijkertijd ook boze gedachten hebt. Of alsof je enerzijds probeert iets los te laten (laat maar waaien) en anderzijds toch weer je nagels (klauwen) erin zet. Of gewoon hoop en vrees...

Maar er is ook een overeenkomst tussen veren en nagels en misschien ligt daarin een aanwijzing voor jou. Ze kunnen beide gekortwiekt worden. Zowel de uiteinden van nagels als van de pennen in veren zijn gevoelloos en kunnen geknipt worden. Gedachten zijn geen dingen die ons overkomen. Wij zijn vrij om te denken wat we willen, al moet dat vaak wel geoefend worden. Je kúnt gedachten snoeien... Bij nagels is het knippen zelfs noodzakelijk...

Nou, dit waren mijn gedachten bij jouw droom. Ik hoop dat je er niet in verdwaalt. Misschien brengt het je op een idee...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

shana

ouwe taart van 57....w8 maar ik sla je......... :-*

Ricca

;D ;D Ik geloof mijn ogen niet...  
Zullen we shana in gedachten licht en innerlijke vrede sturen? Dat is goed voor haar, ze heeft het nodig, én voor onszelf... :)

Maar prima dat ze geband is.
Nog iemand een stukje taart? ;D
From Ricca with Love