vliegende paarden en Lady Di..

Gestart door danseres, februari 11, 2006, 00:49:38 AM

danseres

Weer zo'n rare droom..
ik stond in de wijk van mn ouders op straat met heel veel mensen naar een huis te kijken. Het had een slaapkamer bij het balkon en de bewoonster opent de deur en er springt n paard naar buiten en nog een en ik zeg tegen degene die naast me staat. 'die is gek! die heeft gewoon paarden in huis! waar laat ze die'  (of iets in die trant.. ::))en dan komt er een derde paard naar buiten. heel mooi, spierwit maar dan komt de bewoonster op het balkon en haalt dat paard weer naar binnen die vind ze te mooi.

Ik ga dat huis dan in en boven op de slaapkamer zie ik dat de muren een soort van bruin/rood gemarmerd behang hebben. Dan vraagt iemand of ik niet weet wat het is/het niet snap. Blijkt dat ze een paard in plakken heeft geschaafd en dat als behang heeft gebruikt. dat rode is dus bloed. :-[

Iets verder in die droom (of was het een andere droom?)vraagt de vriendin van een vriend of ik op sollicitatie kom maar ik zeg dat ik al n baan heb (klopt! net deze week begonnen)maar ze dringt beetje aan dus ik ga toch. het is op het postkantoor. het postkantoor (we hebben een oud postkantoor hier)is uitgebreid, groter geworden. Ik moet wel netjes gekleed gaan.
Dan even later staan we op straat naar de uitstalling van n winkel te kijken. ik zie iets hangen en ik vind het belachelijk duur dus dat zeg ik tegen haar dat ik de prijzen belachelijk vind maar dan zegt  ik iets van: 'ja maar kijk ns wie hier komt' omdat ik op een van die dingen de naam van Queen Elisabeth staan en dan snap ik het.
Ik wil de winkel ingaan maar iemand blokkeert de ingang nogal onhandig. Het is Camilla Parker-Bowles. ;D
Eenmaal binnen zit ik tussen links Prins Charles en rechts Lady Di. Zij is ontzettend lief tegen me. Ik draag n soort belachelijke klassieke engelse kleding. beetje kak maar weet in ieder geval dat ik daarmee naast prins charles niet uit de toon zal vallen.  ;DHij is heel broederlijk tegen me.
Daarna gaat het hele gezelschap weg maar Diana komt terug want ze is haar fototoestel vergeten en we gaan er samen naar op zoek. Ineens niet meer in het winkeltje maar bij n soort 18e eeuws boerderijtje waar ook een paar (haar?!!) kinderen spelen..

Dat was het...vreemd he!

Ricca

Lieve Danseres,

Om maar met de vorstelijke personen te beginnen, die staan in dromen altijd voor mensen in je omgeving of voor bepaalde kanten van jezelf.
Een koningin, welke dan ook, staat meestal voor je moeder. Je ziet in die winkel iets wat belachelijk duur is, maar het feit dat het met je moeder te maken heeft, verklaart voor jou alles. Alsof het vanzelfsprekend is dat je voor dingen die je moeder betreffen een (te) hoge prijs betaalt... In een winkel kun je de dingen kopen die je nodig hebt. Ik denk dat deze winkel staat voor de dingen die je van je moeder nodig hebt zoals liefde, warmte, koestering enz. Maar op een dieper niveau ook de liefde en warmte die je jezélf geeft. Lady Di is in de droom ontzettend lief voor je en dit is de kant van jou die lief is voor zichzelf. De werkelijke Diana is overleden... deze gevoelige, liefdevolle kant van je is in het dagelijkse leven misschien ingeslapen, maar in de droom ervaar je dat zij nog springlevend is.

Camilla, die voor Diana in de plaats is gekomen, staat voor een onhandige kant van jezelf, een kant die jou belemmert om de winkel binnen te gaan... Charles, die heel broederlijk voor je is, staat voor je mannelijke, verstandelijke kant... In de droom zit je tussen Charles en Diana. Je probeert tussen je verstand en je gevoel te bemiddelen, maar je bent heel stijf gekleed om niet bij je verstand uit de toon te vallen... Diana zoekt haar fototoestel om een beeld van jou vast te leggen, zodat je naar jezelf kunt kijken. En dan zie je dat 18e-eeuwse boerderijtje. Dat ben je zelf... De boerderij staat dicht bij de natuur en heeft te maken met gevoelens van overvloed, tevredenheid enz. De spelende kinderen staan voor je spontaniteit (het tegenovergestelde van je stijfgeklede zelf). Een boerderij is ook de plek waar paarden thuishoren...  

... en hiermee ben ik bij het begin van de droom aangekomen. Maar over de vliegende paarden denk ik nog even na.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

(vervolg)

Ik kom eerst nog even terug op die belachelijke klassieke engelse kleding, want dit blijkt de link te zijn met de paarden in het begin van de droom (nog afgezien van het feit dat Camilla en Charles gek zijn op paarden). De stijfheid van de kleding wijst op ingehouden energie, het tegengestelde van spontaniteit, een soort beschaving (het geschaafde paard), maar ook een teken van onzekerheid of spanning.

De paarden in het woonhuis hebben precies dezelfde betekenis als die kleding. Een paard is een symbool van energie, tomeloze energie, vrijheid, levenskracht. Het woonhuis staat voor jouzelf, jouw persoonlijkheid. Het binnenhouden van de paarden = ingehouden energie. Je vindt het maar gek, die paarden in het huis (net zoals je de kleding belachelijk vond), en dat is het ook wel een beetje, want het betekent dat je jezelf inhoudt, jezelf de vrijheid ontzegt om heerlijk spontaan jezelf te zijn...

De bewoonster van het huis (jijzelf dus) ziet dat wel en ze zet dan ook twee paarden over het balkon (gelukkig kunnen ze vliegen :)). Maar één paard, het mooie witte, haalt ze weer binnen. Hoewel je in je gedrag naar buiten toe misschien wat losser bent geworden, durf je je geestelijke of spirituele energie (witte paard) nog niet de vrije teugel te geven. Je hecht nog te veel waarde aan de goedkeuring van het verstand (je wilt niet bij Charles uit de toon vallen).

De slaapkamer achter het balkon is de kamer van je hart, dus het bloed op de gemarmerde muren (met 'aders') valt niet eens echt uit de toon... hoewel het op het eerste gezicht schokkend lijkt. Bloed is óók een symbool van levenskracht. En hartstocht en temperament. Maar er blijkt een paard in plakken te zijn geschaafd en die plakken zijn als behang gebruikt... Het behang (de 'kleding' van de kamer) is een laagje beschaving en daarvoor is een paard (vrijheid) opgeofferd... Er is aan je geschaafd (in opvoeding, opleiding enz.) en waarschijnlijk heb je ook jezelf nog bijgeschaafd...

Hier zou je aan kunnen werken. Iemand dringt erop aan dat je gaat solliciteren. Op het postkantoor gaat het om brieven... boodschappen... communiceren... in dit geval met jezelf. Eigenlijk zegt de droom op verschillende manieren steeds weer hetzelfde. Laat je hart spreken... Luister naar je ware, spontane, gevoelige zelf. Heb vertrouwen in jezelf.  :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Heel hartelijk bedankt voor deze analyse! Lijkt wel n analyse van mezelf. ;)

Ik heb hier echt heel veel aan!
liefs.