Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

rare droom..

Gestart door rosie989, februari 08, 2006, 08:54:52 AM

rosie989

Hoi,

Ik had vannacht een rare droom..

Ik was aan het zwemmen in redelijk diep water ik kon er net staan, het water was blauw/groen zoals een tropische zee het was niet heel helder maar troebel ook weer niet. ik was aan het zwemmen met mijn oudste dochter...die zat ergens achter mij ofzo..Het rare was dat dat water in een kamer was en er was ook een deur opening..Ergens meende ik mij te herinneren dat het in Thailand was...en dacht bij mezelf in de droom daar zou ik eens graag naar toe gaan.
Plots vanuit die deur opening kwam er een Thaise man met een opblaasbedje en daar had hij een dode grote slanke lelijke vis aan gebonden, de tanden van die vis waren erg goed zicht baar..De man duwde steeds deze vis in mijn richting maar ook naar mijn dochter...en telkens als hij te dichtbij kwam duwde ik hem weg...Ik kan me herinneren dat ik dacht in deze droom..."ga nou eens weg man met die dooie vis..." Ook viel hij mijn dochter ermee lastig en ik beschermde haar.
Opeens ging de droom over in een andere ruimte het was in de natuur.. Er waren meerdere mensen aanwezig nederlandse maar ook Thaise, ik zag een Thaise vrouw waarmee ik goed op kon schieten en vroeg haar of er een zee in de buurt was..ja zegt ze kom maar eens met me mee, en ik was blij want ik mocht de zee zien..

Ik krulde mijn broek ver omhoog, trok mijn sokken uit en gooide ze in het gras daar waar wij ons bevonden. ik liep als het ware naar het strand en het voelde lekker fris aan mijn voeten...weer dacht ik bewust in mijn droom ik zou wel een keer naar thailand willen..

Plots ging die droom weer over naar een kamer waar een microfoon aanwezig was, de thaise man die steeds de vis in mijn richting duwde eerder in de droom was aan het praten door de microfoon..ik nam deze over en zei tegen hem die dode vis is je moeder.. :o en hij wou dat niet geloven...ik kreeg geen antwoord van de man.. en toen werd ik wakker..

Een hele rare droom...
Ergens denk ik dat die man zijn moeder niet kon loslaten...want hij bond haar vast aan een opblaasbedje, en hij confronteerde mij er steeds weer mee... Toen ik door de microfoon zei het is je moeder die dood is...leek het wel of de man ervan schrok, en het niet wou weten...

Een connectie misschien uit een vorig leven...of iets wat nog moet gaan gebeuren..sjee ik ben ook overal geloof ik...
Liefs Rosie

peter put

hoi,

heeft de dooie vis +figuur+opgedrongenheid mischien
te maken met je eigen gevoelens tegenover je moeder
en/of bepaalde familieleden(waarvan je vindt dat deze lelijke trekken vertonen(en tanden?))

mischien voel je je 'belast' door bepaalde negatieve gebeurtenissen van je familie? hierdoor denk je dat jemischien ook hetzelfde 'zaad' hebt om tot een 'onverwachte' daad over te gaan?(emotie gebonden?)

verder wil ik je ook zeggen ,zoals je mij gezegt hebt, dat bvb (omwille van de steeds terugkerende cultuur)je Thaise invloed mischien met iets meer(en 'vroeger' verbonden)te maken heeft
dan enkel 'symboliek'...

waarom heb je vragen bij de uitleg van je droom, als je naar jezelf
kan luisteren??

ps

ik heb je enkel responsen gestuurd ivb met vanalles ivb met jou...

Ricca

Lieve Rosie,

Geen enkele droom is raar. Je neemt het verhaal toch niet letterlijk? Het bedenken van een goede titel voor een droom is trouwens het begin van de interpetatie...

Deze droom gaat volgens mij niet over een vorig leven, maar gewoon over het heden. Eigennamen neem ik als het even kan wél letterlijk. Bij Thailand denk ik aan taai-land... iets taais... plakkend... moeilijk los te laten... Maar ook onbekend (buitenland). De Thaise man is een onbekende kant van jouzelf die je als lastig ervaart, omdat hij je steeds weer confronteert met iets dat je liever niet wilt zien ("ga nou eens weg man met die dooie vis..."). Toch heb je wel een verlangen om deze kant van jezelf te kennen, want tot twee keer toe denk je in de droom dat je wel een keer naar Thailand zou willen...

Het tropische water (warme gevoelens) is niet helemaal helder of zuiver. Het water bevindt zich in een kamer (een plek in jouzelf) en laat daarmee zien dat je ergens 'vol van zit'. Je dochter (jouw gevoelskant) staat voor gevoelens die wél zuiver zijn. Je wilt haar (=jezelf) beschermen...

Een vis kan veel betekenissen hebben, maar temidden van al deze gevoelssymbolen staat hij voor een bepaald gevoel van jou. Het opblaasbedje voorkomt dat dit gevoel wegzakt... het komt altijd weer naar boven... Het is geen mooi gevoel (lelijk) en het knaagt aan je (zichtbare tanden). Waarschijnlijk heb je het al lang (de vis is lang), dus kan het met iets ouds te maken hebben. Het is een taai gevoel... En ook een 'dood' gevoel... Het zou misschien verloren hoop kunnen zijn, maar zonder berusting, want de tanden hebben ook iets agressiefs. Als waterdier hoort een vis bij het 2e chakra dat o.m. te maken heeft met het grondgevoel van geaccepteerd of afgewezen te worden (hetgeen verbonden is met je eigen acceptatie of afwijzing van anderen).

Eerst snap je er niks van, maar na een bezoek aan zee (het onbewuste) en in samenwerking met andere bekende (Nederlandse) en onbekende (Thaise) kanten van jezelf, weet je ineens wél wat de vis voorstelt... Terwijl de Thaise man nog bezig is zich beter hoorbaar te maken (microfoon), vertel jij hem dat de vis zijn moeder is - waarmee je dus eigenlijk tegen jezelf zegt dat het om jóuw moeder gaat (hij is immers een kant van jouzelf). Of beter gezegd: de vis vertegenwoordigt jouw gevoelens ten aanzien van je eigen moeder. Je ziet de man schrikken, dus eigenlijk schrik je er zelf van. Eigenlijk wil hij/jij het niet weten...

Lieve Rosie, het dode gevoel wordt niet voor niets onder je aandacht gebracht. Misschien is het moment gekomen om je oordeel over je moeder te veranderen. Probeer de positieve kant van de droom te zien. De dingen die we nodig hebben om te groeien komen altijd op het juiste moment, al is dat niet altijd het moment dat we dat willen...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love