Wat betekend mijn droom??

Gestart door Miran, februari 07, 2006, 22:35:07 PM

Miran

Hoi Allemaal,

Naar lang zoeken naar een goed forum voor dromen ben ik hier uit gekomen.

Ik heb laatst een voor mij dan hele enge droom gehad.

Ik heb een ponytje en daar draaide het dus om.

Ik was met een heleboel mensen in huis leek op mijn huis maar toch ook weer niet.
Mijn vriend was samen met een oudere man de achtertuin in gegaan.
Met een doolhofje voor mijn ponytje. In een doos.
Als ze terug zouden komen zouden ze mijn ponytje meenemen om hem aan die mensen te laten zien.
Ze kwamen terug met mijn ponytje in de doos van het doolhofje en zeiden sorry maar hij is dood.
Ik ben gillend en huilend wakker geworden en ben gelijk naar buiten gerend om te kijken of alles wel goed was met hem.

Wat betekend deze droom.
Want ik ben er best wel een beetje bang van.

Kan iemand mij helpen

Groetjes Miranda

Palomino

Hoi Miranda,

Je hoeft niet bang te zijn dat er écht iets vervelends met je pony'tje gaat gebeuren hoor... :)

Als je droomt over de dood, dan houdt dat in dat het tijd is om ergens afscheid van te nemen, om iets los te laten. Want als je daar krampachtig aan vast blijft klampen dan kom je niet verder.
Omdat jij droomt over de dood van je pony'tje, betekent het dat je iets los moet laten waaraan je erg gehecht bent, waar je a.h.w. aan vast zit...
Dat kan een bepaalde instelling zijn, een houding die je aanneemt of een manier van denken en redeneren.
Het kan hier ook gaan om íemand die je los moet laten, van wie je afscheid moet nemen omdat dat beter zou zijn.

Misschien is er iets gaande in je leven, een bepaalde situatie of persoon, waarmee je het moeilijk hebt...waarbij je niet weet hoe je eruit kunt komen...je ziet geen uitweg. (doolhofje)

Door je anders op te stellen, het van andere kanten te bekijken, kun je wellicht een manier vinden om er uit te komen.

Het doolhofje zit in een doos...je hebt dus de kans om er van bovenaf op te kijken en zo het geheel te overzien... Het is belangrijk om het geheel te bekijken en niet slechts details.
Als je de situatie als één geheel ziet en zo ook je eigen inbreng, is de kans groot dat je in één oogopslag de uitweg ziet... :)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Miran

Dank je wel voor je uitleg.

Ik heb hier heel veel aan.

Echt heel erg bedankt

X Miran