Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vervolgdroom..

Gestart door rosie989, februari 05, 2006, 10:17:53 AM

rosie989

hoi ricca ik heb vannacht weer gedroomd over die moord.

Ik droomde dat ik mijn opa en oma zag, ze waren bij me (ze zijn al zeker 17 jaar over nu) En ik kan me herinneren dat ik heel veel vragen heb gesteld. Ik weet al deze vragen niet allemaal meer. En de buurt waar deze droom afspeelde was in de buurt waar mijn opa en oma toen woonden, ik woonde daar toen ook in dezelfde straat en in deze straat woont ook mijn neef en de droom speelde in deze buurt weer af.
Ik zag mijn opa, en heb hem eens heel goed in zijn gezicht gekeken, ik was niet bang, integendeel zelfs ik zag in zijn gezicht een emotie..een kleine glimlach en dat terwijl we gewoon op straat liepen.
Ik heb mijn oma stevig vast gepakt en zei tegen haar "weet je dat ik sinds dat je dood bent gegaan jou ontzettend heb gemist"en dat als ik huilde altijd je naam riep" deze knuffel was heel intens ik voelde haar kleding tegen mijn gezicht aan drukken..en het voelde heel fijn.
Heel deze droom draaide maar om 1 woord en dat is moord. Ik kreeg een beeld te zien (wie het me gaf weet ik niet al heb ik een heel sterk vermoeden ;)) Ik stak iemand in zijn halt met een scherp voorwerp een soort pin...dat deed ik omdat deze man mijn neef wou aanvallen en wou vermoorden, maar het gekke is dat mijn neefje op dat moment een kind was, ik wou dat kind beschermen.
Ik chrok van wat ik had gedaan, deze woedde en moord was om iemand te beschermen voor mijn gevoel in de droom.
daarna werdik wakker en probeerde terug in slaap te dommelen om nog een kroel te geven aan opa en oma...

Nu gisteren heb ik voor het eerst contact gehad met mijn gids, en vroeg hem wat dat toch eigenlijk was met dat autoongeluk dat steeds in mijn hoofd blijft hangen. Toen antwoordde hij..."oma"
Eigenlijk wordt dat steeds duidelijker..

Mijn neef was in mijn droom een kind, dat ook voor onschuld symbool staat, dus is deze moord misschien wel geweest om een kind te beschermen ( die ook tijdens de moord blijkbaar aanwezg is geweest, ik hoordde dat het om het kind draaide, die man had een kind geslagen waardoor het uit een vechtpartij uitliep...(een jonger neefje)

Misschien dat het de oudere neef niet was maar de jongere neef..of de oudere neef heeft de jongere neef willen beschermen en heeft uit verdediging gestoken...In mijn droom stak ik omdat ik echt een kind wou eschermen, zonder pardon stak ik en twijfelde daar geen seconde over...omdat het kind in gevaar was..

En eerlijk gezegd heb ik altijd geroepen van begin afaan hoe gek het ook klinkt......dit is geen opzet geweest maar ze verdienen hun straf om hun lessen te leren....

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Wat heerlijk zo'n warme ontmoeting met je opa en oma! Ze zijn zó dichtbij. :)

Wat die moord betreft, heb je je in de droom even in de moordenaar verplaatst, waarbij je in je eigen ervaring voelde dat de moord werd gepleegd om iemand anders (een kind) te beschermen. Niet met de bedoeling om iemand te doden. Je stak zonder pardon en twijfelde geen seconde. En daarna schrok je van wat je gedaan had. En zo zal het bij je neef ook wel gegaan zijn.

Mensen zijn in wezen goed. En bedoelen het goed. Ook je neef. Moordenaars komen tot hun daad in een verwrongen poging om iets te doen dat in hún ogen goed is. Geen mens handelt echt vanuit de pure intentie om kwaad te doen of boosaardig te zijn. Wanneer iemand destructief bezig is, doet hij dat niet alleen maar om iets te verwoesten, maar vooral om iets te bereiken dat in zijn ogen goed is. Hij vergeet echter om zich af te vragen of zijn methode wel juist is.

Het gebod "Gij zult niet doden" zou misschien beter begrepen worden als het zou luiden: "Gij zult niet doden, zelfs niet voor een goed doel". Het doel heiligt niet de middelen. Nooit. Een moord is een schending van het leven, en je neef heeft schuld op zich geladen. Maar een slecht mens is hij niet... Hij zal nog een belangrijke les moeten leren. Hoewel straf op zich geen waarde heeft, zal de straf hem misschien in de gelegenheid stellen om tot inzicht te komen. Wie weet, met de hulp van je opa en oma...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love