Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Deja Vu Dromen

Gestart door Mikki D, februari 03, 2006, 16:46:35 PM

Mikki D

Ik maak het vaak mee (vanaf jongs af aan eigenlijk al) dat ik situaties herbeleef. Het gevoel dat daar dan bij komt is dat ik hier dan al eerder van gedroomd heb.

Soms zelfs Deja Vu in Deja Vu, dus dat ik zeg dat ik op dat moment een Deja Vu heb compleet met dat ik ook daadwerkelijk uitspreek dat ik een DV heb.

Ruimte en tijd zijn natuurlijk relatieve begrippen, vandaar dat het makkelijk kan dat je in een verleden tijd al beelden doorkrijgt van iets wat nog plaats moet hebben in de toekomst. Maar de toekomst is een niet vast begrip, het ligt er toch maar aan welke hoek je omgaat hoe je leven zich vanaf dat moment zal vervolgen. En dat herhaalt zich bij elke hoek.

Toch, komt alles me zo bekend voor, mijn hele leefsituatie, de wijk waarin ik sinds vorig jaar woon. Ik weet dat we hier hele heftige dingen gaan beleven, meteen toen ik het huis ging bezichtigen kwamen de DV's.

Als kind had ik het zo sterk dat ik op dat moment ook precies kon vertellen dat de telefoon bijvoorbeeld zou gaan. Maar ook een keer meegemaakt dat het momenten verder ging, dus dat ik wist wie ik tegen zou komen een paar seconden later.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn hier die DV's zo sterk beleven en naar de verhalen hiervan natuurlijk.

rosie989

Lieve Mikki,

Zelf persoonlijk begrijp ik heel erg goed wat je bedoeld.

Ik droom soms ook iets en dan zie ik dat terug in het waakleven. En , ja dejavu's heb ik ook weleens last van ;D

De dromen noem ik intuïtieve dromen een soort glimpje eigenlijk dat jou intuïtie laat zien.

Om je dromen goed te kunnen begrijpen is het leuk met deze dromen om een dagboekje bij te houden, zo kun je het opschrijven tot in detail, en kan je er alleen maar van leren ;)

Liefs Rosie

Mikki D

Citaat van: rosie989 op februari 04, 2006, 08:01:21 AM
Lieve Mikki,

Zelf persoonlijk begrijp ik heel erg goed wat je bedoeld.

Ik droom soms ook iets en dan zie ik dat terug in het waakleven. En , ja dejavu's heb ik ook weleens last van ;D

De dromen noem ik intuïtieve dromen een soort glimpje eigenlijk dat jou intuïtie laat zien.

Om je dromen goed te kunnen begrijpen is het leuk met deze dromen om een dagboekje bij te houden, zo kun je het opschrijven tot in detail, en kan je er alleen maar van leren ;)

Liefs Rosie

Ik denk toch meer dan intuitie, eerlijk gezegd, want sommige situaties waarvan ik eerder heb gedroomd, komen bij benadering bijzonder reeel uit.

Waar ik ook veel van gedroomd heb zijn levenslange roltrappen, ik verwacht nog steeds dat ik ze ooit zal tegenkomen.

Hebben lange (rol)trappen ook een betekenis ?

Groetjes, MD

Palomino

Citaat van: Mikki D op februari 07, 2006, 21:28:07 PM

Waar ik ook veel van gedroomd heb zijn levenslange roltrappen, ik verwacht nog steeds dat ik ze ooit zal tegenkomen.

Hebben lange (rol)trappen ook een betekenis ?

Hallo Mikki,

Dromen over trappen staan symbool voor de stappen die je zet om een bepaald doel te bereiken,om omhoog te komen of  hogerop te komen.
Als de trap in jouw droom een 'roltrap' is, dan kost het jou niet zo veel moeite om je doel te bereiken, gaat het als het ware vanzelf...en op rolletjes... :)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Hi Mikki,

De toekomst bestaat al, want alles ligt besloten in het heden, maar toch ligt de toekomst niet vast, want zij bestaat op vele, vele, vele manieren. Dus als je iets doorkrijgt over de toekomst zie je slechts één van de mogelijkheden. De mogelijkheid die past bij de richting die je op dit moment gaat. Of je die mogelijkheid ook als werkelijkheid gaat ervaren, hangt af van je eigen keuzes en verwachtingen. Je toekomst schep je helemaal zelf.

Omdat gebeurtenissen nooit zomaar uit de lucht komen vallen, maar een zekere voorbereidingstijd nodig hebben, kan een blik in de nabije toekomst heel betrouwbaar zijn. Die ben je immers al aan het scheppen. Die is al vlak onder de drempel van de werkelijkheid aanwezig. Maar een blik heel ver in de toekomst kan alleen maar een waarschijnlijke toekomst onthullen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

vandaar Ricca dat je er altijd pas achteraf achter komt ;) pling

Liefs Rosie

Scheut

De laatse paar jaren zijn mijn dromen erg veranderd. Het zijn zeer korte flitesn waarin ik steevast mijn eigen stem wat hoor zeggen...meestal iets wat ik in het dagelijkse leven al eens gezegd heb. Onlangs droomde ik over een voetbalwedstrijd (mijn enige grote hobby is voetbal...). Ik zag al mijn vrienden die een voetbalwedstrijdje gingen spelen en ik kon (mocht????) door een of andere reden niet deelnemen en stond machteloos aan de kant toe te kijken. Toen hoorde ik mezelf zeggen "is het dan al gedaan ofwat?" waarna ik wakker werd. Droom de laatste tijd echt wel vreemde dingen...ook soms zaken die later uitkomen en dat werkt soms toch wel een beetje beangstigend! :-\

Ricca

Hallo Scheut,

Als je je eigen stem iets hoort zeggen, luister je gewoon naar je eigen gedachten. Gedachten die je in het dagelijks leven gehad hebt of woorden die je uitgesproken hebt en waar de droom nog iets aan toevoegt. De beelden illustreren de woorden, willen je bewust maken van het achterliggende gevoel - waar je in het dagelijks leven misschien niet bij hebt stilgestaan.
"Is het dan al gedaan ofwat?" is een uitspraak die op een zekere teleurstelling lijkt te wijzen, ook verbazing en niet-begrijpen... De droom laat zien dat er een gevoel van buitengesloten zijn bij zit. Dit gevoel heeft waarschijnlijk niets met voetbal te maken... Het voetballen kan symbolisch zijn voor de manier waarop je het leven ervaart (competitie, een 'strijd'). Kan het zijn dat je je op een bepaald gebied of in een of andere situatie aan de kant gezet voelt?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Scheut

Heej Ricca,

Wat dat aan de kant gezet voelen betreft: ik zit net in een echtscheiding nadat mijn vrouw me verlaten heeft...dus dat kan zeker idd wel een aanwijzing zijn!
Nu die "soms angstaanjagende dromen" gaan echt soms heel ver. Zo droomde ik van mijn vrouw met een ander,onbekend persoon...5 maanden voor ze weg ging en toen er nog niets aan de hand was! Een andere nog meer macabere droom: ik zie een strop (als bij de gehangene in de Tarot-kaarten) met daarin een hoofd van iemand die mij wel bekend was maar waar ik geen naam kon op plakken. Plots wéér mijn eigen stem:"maar dat is mijne Racing-makker!", doelend op iemand die supporter is van een rivaliserende voetbalclub (voetbal vormt echt vaak de leidraad...). 2 weken later sterft een goeie 21-jarige vriend na een famliedrama een tragische dood. Die vriend was voetbalsupporter van een club....die jawel Racing heet !! ::) Weet dat het dramatisch klinkt maar dit overkomt mij sinds een 2-tal jaren regelmatig....hetzij OOK soms in positieve zin!

Zonog onlangs: wederom voetbal als leidraad! Ik draag rond mijn pols een geel en rood bandje voor mijn club.Ik droom dat ik bij dat geel en rood plots ook een blauw aanheb....weer mijn eigen stem: "Ja nu moet ik ook een blauw dragen".....2 maanden later ontmoet ik een nieuwe vriendin met.....jawel een blauw polsbandje!!! Weet dat het echt allemaal vreemd overkomt en in het begin panikeerde ik soms echt. Nu gaat dat al wat beter en laat ik het gewoon op mij afkomen....
Wat mij tenslotte ook is opgevallen is dat deze dromen zich altijd weer situeren rond de periode van volle maan: soms 1 nacht eerder,soms de nacht zelf,soms 1 nacht later! :-\

Groetjes
Scheut

Ricca

Hi Scheut,

In dromen ziet iedereen wel eens een glimp van de toekomst, maar gewoonlijk wordt dat pas achteraf herkend. Meteen na de droom weet je het niet, je weet niet óf het gaat gebeuren, laat staan hoe of wanneer. Het kan even goed niét gebeuren. Of op een heel andere manier. Daar kun je dus weinig mee. De waarde ligt dan ook niet in het vooruitzien, maar in de herkenning, later, wanneer iets wat je ooit gedroomd hebt, werkelijkheid is geworden. Dan kun je een besef krijgen dat de toekomst niet iets is wat je 'overkomt', maar dat je er zelf op een of andere manier bij betrokken bent. En er innerlijk op voorbereid bent... Ik weet echter zeker dat je ook heel veel dromen hebt die niét 'uitkomen'. Het merendeel van onze dromen gaat in symbolische vorm over het HEDEN. Als je de symboliek niet kent, zou dat je kunnen ontgaan. Als je je in de symbolen verdiept, kun je beter zien wanneer een droom gewoon over het heden gaat en aansluit bij wat je op dit moment bezighoudt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love