Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

zwangerschapsdromen

Gestart door Mikki D, februari 03, 2006, 16:32:16 PM

Mikki D

Dit zijn de dromen die ik tijdens mijn zwangerschap beleefd heb. Ik heb ze destijds (eerste helft '99) opgeschreven, maar bij het lezen ervan besef ik me dat ze nog vaak door mijn hoofd schieten, ik herinner ze me alsof ik ze gister gedroomd heb.

Het merkwaardige is dat ze ongeveer allemaal beginnen met dat ik uit het raam kijk, we woonden destijds op een zolderetage.

- februari 1999
Ik droom dat ik in een school ben, ik sta daar op een soort van podium met een gitaar in mijn hand. Ik zeg tegen iemand dat ik het zo jammer vind dat ik geen gitaar kan spelen, dat ik geen akkoorden ken. Die persoon zei;  maar dat is toch ook helemaal niet nodig ! en toen volgde ik mijn gevoel en toen kon ik opeens heel goed spelen, en het voelde zo goed...
Vanuit deze school keek ik uit op een andere school die in de brand stond, grote paniek ! Ik zag hoe jonge mensen in deze school verbranden en boven deze school ontstonden bliksemschichten, later toen de boel  geblust was, zag ik hoe opnieuw een brand ontstond door kortsluiting in een lokaal.

8 februari 1999
Ik droomde dat ik samen met een groep mensen naar Helsinki vloog, daar aangekomen vonden we gelijk een restaurant met een Nederlandse man achter de bar. Op de bar lagen diverse bierviltjes die ik nog niet had. Ik vroeg aan de barman of ik ze mocht meenemen en hij selecteerde ze voor mij. Degene die hij er niet bij stopte, deed ik er zelf bij. Ik herinner me dat ik zei: ik heb hiervan gedroomd !
Volgens mij héb ik hier ook eerder van gedroomd.

20 februari 1999
Op een gegeven moment stond ik in de supermarkt, ik liep naar het eind van een pad en daar kwam een kleine Chinese man die mij bij m'n kont greep, ik was verbijsterd en heel bang. Ik riep om hulp en dat deed ik naar de enige persoon die ik zag, een buitenlandse medewerkster van die supermarkt. Deze keek mijn kant op, maar deed niets, ze keek weer terug en ging gewoon door met praten tegen iemand die ik niet kon zien. De rest van mijn droom ben ik haar kwaad blijven achtervolgen en confronteerde haar constant met het feit dat ze mij niet te hulp schoot toen ik werd aangerand. Op het laatst bood ze haar excuses aan, maar ik accepteerde deze niet. Ik zei tegen haar dat ze dat alleen maar zei, zodat ze van me af zou zijn.

.. maart 1999
Ik keek uit het raam en zag een vikingschip in de lucht. Mijn eerste reactie was “wat gaaf” en riep Mike erbij. Toen zag ik meerdere objecten door de lucht vliegen; bijvoorbeeld een Romeinse kar met soldaat die door een paard getrokken werd, de lucht was oranje gekleurd. Al snel werd de sfeer dreigend en de vliegende objecten lieten bommen vallen, ik wist dat we moesten vluchten. Ik had niet veel tijd maar wikkelde de baby nog in twee handdoeken en bedacht me dat ik zo’n mazzel had zo’n lieve, rustige baby te hebben.

31 maart 1999
Nachtmerrie !!  Ik keek uit het raam en zag een vliegtuig. Ik vroeg aan Mike of dat een vrachtvliegtuig was en hij bevestigde dat. Vervolgens zag ik een ander vliegtuig en vroeg of dat personen vervoerde. Vervolgens was de kamer wit verlicht en een lawaai van jewelste, het huis trilde op z’n grondvesten en ik gilde Mike z’n naam (zonder geluid) terwijl ik wakker werd. Toen ik wakker werd besefte ik dat ik gedroomd had en m’n hart ging tekeer als een gek..

9 april 1999
Ik kijk uit het raam en zie rond het vredespaleis een aantal vliegtuigjes circelen, ik ga naar de slaapkamer en maak Mike wakker voor deze ‘luchtshow’. Was heel mooi.

27 mei 1999
Ik kijk uit het raam, er is vuurwerk, waarschijnlijk oudejaarsavond. Een overbuurman steekt een lawinepijl af die mijn kant op komt, ik steek mijn hand uit en bij het ontploffen van die pijl komen er allemaal rozen uit en ik krijg er twee te pakken.

Dat was meteen de laatste van deze cyclus dromen.

Ik heb vaker gehoord dat zwangere vrouwen dromen over oorlog en narigheid. Wel mooi dat het eindigde in die droom met die twee rozen.

Direct nadat mijn zoontje geboren was, is de relatie met de vader geeïndigd.

rosie989

Citeerfebruari 1999
Ik droom dat ik in een school ben, ik sta daar op een soort van podium met een gitaar in mijn hand. Ik zeg tegen iemand dat ik het zo jammer vind dat ik geen gitaar kan spelen, dat ik geen akkoorden ken. Die persoon zei;  maar dat is toch ook helemaal niet nodig ! en toen volgde ik mijn gevoel en toen kon ik opeens heel goed spelen, en het voelde zo goed...
Vanuit deze school keek ik uit op een andere school die in de brand stond, grote paniek ! Ik zag hoe jonge mensen in deze school verbranden en boven deze school ontstonden bliksemschichten, later toen de boel  geblust was, zag ik hoe opnieuw een brand ontstond door kortsluiting in een lokaal.

Dromen dat je je in een school bevind lijkt mij te duiden op een leer, die komen gaat. Je wou graag gitaarspelen, maar je kon het niet..tot dat iemand jou vertelde...een leeraar...dat je je gevoel moest volgen, en toen inene kon je het wel ;) Dus was het voor jou van belang om je gevoel te volgen.

En inene zie je een andere school opbranden, misschien dat je na het luisteren om je gevoel te gaan volgen het ander achter je hebt gelaten , om meer op je gevoel te gaan vertrouwen. En dan komt het vuur los,
het element vuur:
vervoering, laaiende hartstocht, liefde/ Goddelijke wil, begeren, hopen, enthousiasme, levenslust, wil, wils impulsen, bedoeling, stuwkracht, geest, moed en durf.

Misschien dat deze droom duidelijk te maken heeft met je groei je hebt het denken achter je gelaten en het volgen van je gevoel tot je geroepen...

Liefs Rosie

rosie989

Citeer8 februari 1999
Ik droomde dat ik samen met een groep mensen naar Helsinki vloog, daar aangekomen vonden we gelijk een restaurant met een Nederlandse man achter de bar. Op de bar lagen diverse bierviltjes die ik nog niet had. Ik vroeg aan de barman of ik ze mocht meenemen en hij selecteerde ze voor mij. Degene die hij er niet bij stopte, deed ik er zelf bij. Ik herinner me dat ik zei: ik heb hiervan gedroomd !
Volgens mij héb ik hier ook eerder van gedroomd.

Je gaat met een groep op reis , dat lijkt me te wijzen naar een bestemming op je pad , een doel dat je eigennlijk wilt bereiken. In helsinki aan gekomen te zijn ga je naar een restaurant en een restaurant staat symbool voor je voeding die je geest nodig heeft op dat moment. De bierviltjes , dat was je doel , die had je nodig..
Een bierviltje daar zet je je glaasje bier op een onderzettertje noem ik het, een steuntje ;)

Dat je deze droom eerder hebt gehad zou heel goed kunnen want in je dromen kun je dat herinneren, er kan zoveel in dromen namelijk, vaak is het zo als de droom terug keert dan is deze belangrijk voor je, luister er dan naar ..

Citeer20 februari 1999
Op een gegeven moment stond ik in de supermarkt, ik liep naar het eind van een pad en daar kwam een kleine Chinese man die mij bij m'n kont greep, ik was verbijsterd en heel bang. Ik riep om hulp en dat deed ik naar de enige persoon die ik zag, een buitenlandse medewerkster van die supermarkt. Deze keek mijn kant op, maar deed niets, ze keek weer terug en ging gewoon door met praten tegen iemand die ik niet kon zien. De rest van mijn droom ben ik haar kwaad blijven achtervolgen en confronteerde haar constant met het feit dat ze mij niet te hulp schoot toen ik werd aangerand. Op het laatst bood ze haar excuses aan, maar ik accepteerde deze niet. Ik zei tegen haar dat ze dat alleen maar zei, zodat ze van me af zou zijn.

Je bevond je in een supermarkt, daar haal je je levensmiddelen, dus staat de supermarkt symbool voor het behalen van je levensbehoeften.(leren)..Misschien dat deze knijp in je achterste wel even nodig was om je wakker te maken, en je je boosheid onder controle proberen te houden. Je accepteerd geen excuus...wake up... ;) Acceptatie is de sleutel....

Citeermaart 1999
Ik keek uit het raam en zag een vikingschip in de lucht. Mijn eerste reactie was “wat gaaf” en riep Mike erbij. Toen zag ik meerdere objecten door de lucht vliegen; bijvoorbeeld een Romeinse kar met soldaat die door een paard getrokken werd, de lucht was oranje gekleurd. Al snel werd de sfeer dreigend en de vliegende objecten lieten bommen vallen, ik wist dat we moesten vluchten. Ik had niet veel tijd maar wikkelde de baby nog in twee handdoeken en bedacht me dat ik zo’n mazzel had zo’n lieve, rustige baby te hebben.

Dit vind ik persoonlijk een hele mooie droom, heel symbolisch eigenlijk en je beschermt je baby'tje.

Een schip kan symbool staan voor onzekerheden. Het is een vikingsschip . De vikings is iets wat zich in het verleden bevond. Dus zou het te maken kunnen hebben met onzekerheden , die een oorsprong in het verleden hebben.
Je ziet nog meer, een romeinse kar...deze doet mij heel sterk denken aan de zegewagen van de grote arcana.
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?board=4;action=display;threadid=666

De lucht was oranje gekleurd....Warmte, energie en levenskracht, spiritualiteit, handelen vanuit het verstand, overtuigingskracht, doorzettingsvermogen, schikking

Ineens laten bepaalde opjecten bommen vallen en je moest vluchten... Ik zie de bom als  een symbool van ...dat elk moment iets kan ontploffen, je vlucht en beschermt je baby'tje het baby'tje dat symbool staat voor een idee dat geboren is...iets is volmaakt en af, en dat bescherm je ..voor de invloeden van buitenaf en dat is mooi.

Kleine boodschap bij deze droom, aanhoudend met geduld werken aan oplossingen voor je probleempjes zal je naar "betere oorden brengen"

Liefs Rosie

rosie989

Citeer31 maart 1999
Nachtmerrie !!  Ik keek uit het raam en zag een vliegtuig. Ik vroeg aan Mike of dat een vrachtvliegtuig was en hij bevestigde dat. Vervolgens zag ik een ander vliegtuig en vroeg of dat personen vervoerde. Vervolgens was de kamer wit verlicht en een lawaai van jewelste, het huis trilde op z’n grondvesten en ik gilde Mike z’n naam (zonder geluid) terwijl ik wakker werd. Toen ik wakker werd besefte ik dat ik gedroomd had en m’n hart ging tekeer als een gek..

Een vliegtuig staat symbool voor het willen bereiken van je idealen of een bepaald doel.
Je bevond je in een kamer, een deel van het huis, en het huis staat symbool voor je ziel. Je hebt blijkbaar even een kijkje genomen in deze witte kamer ;) En er was veel lawaai aanwezig , maar had dit te maken met de vliegtuigen??

Citeer9 april 1999
Ik kijk uit het raam en zie rond het vredespaleis een aantal vliegtuigjes circelen, ik ga naar de slaapkamer en maak Mike wakker voor deze ‘luchtshow’. Was heel mooi.

27 mei 1999
Ik kijk uit het raam, er is vuurwerk, waarschijnlijk oudejaarsavond. Een overbuurman steekt een lawinepijl af die mijn kant op komt, ik steek mijn hand uit en bij het ontploffen van die pijl komen er allemaal rozen uit en ik krijg er twee te pakken.

Zo zie je maar dat deze dromen wijen op een mooie afsluiting een mooie en emotionele afsluiting (vuurwerk)
Zelf ben ik van mening dat deze dromen een reeks van opvolgingen waren die jou groei en ontwikkeling lieten zien.
Je hebt je doel bereikt (vliegtuigen show) en ter afsluiting ook nog even gevierd (vuurwerk)

Wat mij uit deze dromen eigenlijk opviel is dat je heel vaak alls vanuit het raam bekeek. Dat symbool kan staan voor een glimpje op de toekomst maar ramen zijn ook de ogen van ziel. De rozen (wat mooi eigenlijk) die je te pakken kreeg is voor je geleverde prestatie...een gift.
De roos wordt geasocieerd met de liefde, en ze symboliseerd ook de ziel...ze is onmogelijk te negeren. En de kleur van de roos kan ook van belang zijn voor de interpretatie ervan.

Veel liefs Rosie

Sunchild

Rosie,

Jij bent goed bezig  :-*

rosie989

CiteerRosie,

Jij bent goed bezig  

Dank je lieve sun, eindeijk komt de vlinder uit haar cocon ;)

Liefs Rosie  

Mikki D

Citaat van: rosie989 op februari 04, 2006, 08:41:16 AM
Citeer31 maart 1999

Een vliegtuig staat symbool voor het willen bereiken van je idealen of een bepaald doel.
Je bevond je in een kamer, een deel van het huis, en het huis staat symbool voor je ziel. Je hebt blijkbaar even een kijkje genomen in deze witte kamer ;) En er was veel lawaai aanwezig , maar had dit te maken met de vliegtuigen??

Nee, het was eigenlijk dat de botsing tussen de twee vliegtuigen mijn kamer fel verlichtte.
Opmerkelijk waren het oorverdovende lawaai en die lichtflits, zo echt.

Ik herinner het me als dat het vannacht gebeurd was.

Mikki D

Ja, een hoop uitleg kan ik inderdaad wel terugvoeren naar de situatie van toen. Ontzettend leuk en leerzaam om deze dromen uitgelegd te zien. Dank je wel  :)

rosie989

geen dank lieve Mikki ik doe het graag :-*

Liefs Rosie