Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

wankelpaden??

Gestart door eva044, januari 10, 2006, 12:14:53 PM

eva044

Ok ik heb vannacht heel raar gedroomd. Eigenlijk van alles door elkaar. Ik zou er verder weinig mee gedaan hebben, was het niet dat mijn horoscoop aangaf dat ik vannacht wellicht een droom had gehad die t analyseren waard was. Dit was me TE toevallig, dus hier komt ie:

Ik ben met mijn oudste vriendin. (hier heb ik toevallig afgelopen weekend gegeten). We zijn op een bepaald evenement. Met allemaal mensen, maar ik weet nu niet meer wie. (denk niet dat ik ze vannacht wel echt kende). Om bij het evenement binnen te komen moet je over van die loopbruggen. Van hout met gaten er tussen, maar ook van plastic zonder gaten, of dan weer heel schuin. Er is een man. (weet niet wie) en die gaat even een probleem voor ons oplossen. Hij springt over een hekje en land 6m lager op zijn rug. Iedereen schrikt wel, maar er is geen paniek. Hij komt ook weer gewoon bij ons staan en gaat (door de deur) naar binnen.

Mijn vriendin en ik willen ook naar binnen. Wij moeten over die bruggetjes. Onwijs schuin gaat ie. Als ie recht gaat zitten er dus gaten in (planken missen). Dan gaan we door een deur (we kruipen over de bruggetjes) en is alles pikkedonker. We "weten" dat er geen planken meer missen en de brug gaat van nog heeel schuin buiten naar gewoon recht binnen. Dan ineens zit er een jongen van de lagere school achter ons, met zijn broertje. Eigenlijk heb ik me nooit zo met hen bemoeid. Hij wil me wat aandoen. (met 2 vijlen????) Ik had vroeger nogal een grote mond en hij niet. Inmiddels is hij een beetje crimineel (laatste wat ik hoorde) en aan de drugs....

Ik ging " het gevecht" aan. En door mijn nagels in zijn huid van zijn hand te zetten, gaf hij het na een tijdje op.....

Toen werd ik (veeeeeeeeel te laat) wakker...

Als er iemand is die hier iets zinnigs van kan maken? GRAAG. Ik snap er niets van. Kan alleen mijn vriendin verklaren omdat ik die dus net gezien heb, na een tijd. Ik heb geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn.

Als er vragen zijn. Stel ze gerust. Ik ben erg benieuwd.

Bedankt

EVA

Ricca

Lieve Eva,

Een evenement met veel mensen zou het leven kunnen zijn. In de droom is het net alsof jij je daar een beetje buiten voelt staan... Je moet eerst iets overwinnen om eraan deel te nemen... iets overbruggen... De loopbruggen met gaten waar je doorheen kunt vallen of die zó steil zijn dat je als van een glijbaan terug dreigt te glijden, zijn de uitdagingen waarvoor je je gesteld ziet.

Als we in het waakleven bang zijn om te vallen, kunnen we dromen dat we ánderen zien vallen. Dat wordt verschuiving genoemd. In jouw droom zie je iemand wel zes meter naar beneden vallen, plat op zijn rug. Op de rug vallen = te rug vallen = terugvallen. Dit beeld laat dus zien dat je bang bent voor een of andere terugval... De gaten in de brug zijn dus eigenlijk oude valkuilen... Maar het lukt je wél om op handen en voeten over de brug te komen. Heel voorzichtig. Je gaat door een deur. Je dénkt dat er nu geen valkuilen meer zijn... maar alles is pikkedonker... misschien vergis je je wel.

Dan is er ineens het oude klasgenootje met zijn broertje. Als je in het waakleven geen contact meer met ze hebt, staat hij gewoon voor een stukje van jouzelf. Een zachtaardige kant. Vroeger heb je deze kant van jezelf geen kans gegeven en met je grote mond overdonderd. Maar nu komt hij toch weer tevoorschijn. Hij heeft twee vijlen bij zich. Je voelt je meteen bedreigd (dat is dus zo'n oude valkuil) en denkt dat hij je iets aan wil doen. In feite wil hij je alleen maar helpen om iets bij te vijlen, bijvoorbeeld je houding bij te schaven... zodat je beter toegerust zult zijn om het evenement van het leven te genieten. Maar je vervalt in een oude gewoonte... je gaat 'het gevecht aan' terwijl dat helemaal niet nodig is... niet de bedoeling is... Je zet je nagels in de huid van zijn handen, waardoor hij het na een tijdje opgeeft... Had je de vijlen aangenomen en je nagels gevijld, dan had je hem niet zo gemakkelijk kunnen bedwingen. Maar is het winst om het zachtaardige in jezelf te bedwingen?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

eva044

He Ricca,

Ik heb met mijn mond open zitten lezen. Zulke "simpele" dingen als op je rug vallen... die zo veelzeggend zijn.

Heel erg bedankt.

eva044

Ik probeer op dit moment om een bepaalde situatie op een andere manier aan te pakken, dan ik normaal zou doen. Normaal ben ik van de actie en nu wacht ik af.

Zou het feit dat ik het hier eigenlijk helemaal niet blij mee ben en het mij pijn doet (ik laat dus idd niet zien dat hij me pijn doet) iets met deze droom te maken hebben??? Ik doe wat hij wil, maar ben het er absoluut niet mee eens....

sorry maar ik ben nu helemaal geintrigeerd :-\

Ricca

Lieve Eva,

Nou, wat je beschrijft past heel goed bij de droom. En omdat je zelf de link hebt gelegd, kun je er wel van uitgaan dat de droom inderdaad over die situatie gaat.

Je vindt het heel moeilijk, deze nieuwe aanpak, dat afwachten. Je ervaart het als een soort aanval op jezelf, alsof je daarmee miskent wie je eigenlijk bent... en op dat moment identificeer je je toch weer met je doortastende kant, de kant die niet op haar mondje is gevallen. Maar dat is de valkuil. De vijlen worden niet voor niets aangereikt...

Je hebt voor je afwachtende kant het beeld van dat bescheiden jongetje gekozen. Je vertelde ook nog dat hij tegenwoordig een beetje crimineel schijnt te zijn en aan de drugs. Dus in jouw keuze van dat droombeeld schemert ook een zeker gebrek aan vertrouwen door in de zachte aanpak. Maar dat wil nog niet zeggen dat die aanpak verkeerd is.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love