Overstroming in de badkamer

Gestart door inkiko, januari 09, 2006, 14:26:15 PM

inkiko

We hebben een nieuw huis gekocht maar ik ga nog even bij het oude huis kijken. Op de bovenste verdiepeing bevind zich de badkamer en als ik de eerste stap in de badkamer zet met mijn blote voeten voel ik al aan de hemelsblauwe badmat dat de badkamer is ondergelopen. De toilet loopt over, het bad loopt over en het zwembadje loopt over. De verstopping wordt veroorzaakt door oude spagetti etensresten die we toen op de laatste dag van de verhuizing door de afvoer hebben gespoelt. Het bad, de toilet en het zwembad zien er vreselijk uit met aangekoekt eten en stukjes spagetti. Ik pak een stukje wrakhout en op mijn knieeen verzamel ik voor het zwembadje de oude etensresten op het kleine stukje hout  maar het valt er steeds weer af. Weet niet precies hoe ik het nu op moet lossen. Verbaasd zie ik mijn man en mijn twee dochtertjes ineens fluitend de trap op komen. Wat een toeval dat hij net ook op dit tijdstip even in het oude huis kwam kijken. Hij heeft allerlei gereedschap meegenomen en begint vol goede moed het probleem op te lossen. Mijn kleinste dochter wil helpen. Ze zijn een paar jaar jonger en hebben hun mooiste jurkjes aangetrokken. mijn man zegt liefdevol tegen haar dat ze niet mee hoeft te helpen,..
Ga jij maar lekker pirouetjes draaien met je jurkje, daar heb je de jurk tenslotte toch ook voor aangetrokken.
Terwijl mijn man de verstoppingen ontstopt draaien mijn dochtertjes pirouetjes om hem heen.

Palomino

Hallo Inkiko,

Ik ben bezig met je doom en ik vraag me af of je misschien nog weet/hebt gezien wélk gereedschap je man bij zich had om de boel te ontstoppen...

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Hallo Inkiko,

Het is je duidelijk dat je toe bent aan vernieuwing, verandering binnen je zelf (nieuw huis gekocht) maar je kunt het oude, het verleden nog niet loslaten en blikt er nog op terug (kijkje nemen in het oude huis.

Een badkamer dient om je te wassen, een plek waar je het vuil van je afspoelt.
Het feit dat de badkamer zich in jouw droom op de bovenste verdieping bevindt, betekent dat het een 'hoofd'-zaak is dat er een reiniging plaats vindt...

Als je de badkamer binnenkomt voel je meteen 'nattigheid'...Je ziet dat het zwembadje, het bad en het toilet overgelopen zijn. Water symboliseert emoties. En aangezien dit alles gebeurt in je oude huis , geeft dit aan dat het gaat om oude emoties, om pijn en verdriet dat zich voor heeft gedaan in het verleden...
Emoties die wellicht zó hoog zijn opgelopen destijds dat je er van overliep omdat het te veel werd

De oorzaak van het overlopen van het zwembadje, het bad en het toilet is : Een verstopping.
Een verstopping maakt hier duidelijk dat je je emoties wilt verstoppen. Het duidt ook op een blokkade, stagnatie waardoor het water (de emoties) niet kunnen doorstromen (lees:afvloeien,wegspoelen).

De etensresten die de verstopping hebben veroorzaakt ,zijn etensresten van de spaghetti die jullie de laatste dag voor de verhuizing door de afvoer hebben gespoeld. Maar i.p.v. dat ze daadwerkelijk zijn afgevoerd, zitten ze nu aangekoekt aan het zwembadje, het bad en het toilet...
Dat geeft aan dat er resten van oude zaken zijn ,die je niet hebt kunnen verteren, niet hebt kunnen verwerken en die nu vastzitten.Het komt steeds weer omhoog en het belast je.

Je wilt het wel heel graag kwijt al die rommel ,want je probeert het te verzamelen op een stukje wrakhout...maar dat lukt niet zo goed want het valt er steeds weer af. Dit geeft aan dat je het er moeilijk mee hebt om dat wat er in het verleden is gebeurt een plekje te geven in je hedendaagse leven.

Dan zie je dat je man en je twee dochtertjes fluitend de trap op komen ,en dat je man gereedschap bij zich heeft en vol goede moed de verstopping gaat ontstoppen.                                                      Dit kan aangeven dat je op steun van je man rekent in het proces waarin je je nu bevindt.
Maar een andere mogelijkheid is ,dat je man hier je eigen mannelijke kant symboliseert , en hiermee duidelijk maakt dat je zélf al het gereedschap in handen hebt om 'ontstopping' ongedaan te maken.

Je beide dochtertjes kunnen staan voor jouw innerlijke kind dat je kracht bij wil zetten...
Hierover ,en dan met name over de pirouetjes (ronde dansjes :)en de hemelsblauwe badmat, hoop ik later nog iets meer te kunnen vertellen...laat nog even mijn gedachten erover gaan ;)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

inkiko

Hallo Palomino,
Helaas weet ik niet meer welk gereedschap mjn man bij zich had, ..iets om te ontstoppen..
Vind het een erg heldere kijk op de droom. Zo had ik het niet bekeken. Dacht eigenlijk dat het betekende dat ik 'ontstopt' was, dus klaar..
ben benieuwd of je verder nog iets ontdekt.
Het is wel exact de situatie waar ik me in bevind
groet inkiko

Ricca

Pirouettes: met hele kleine pasjes, die je bijna niet ziet, een vloeiende, draaiende beweging maken. Ik denk dat de kinderen met hun pirouetjes symbolisch het wegstromen van het water uitbeelden, de werveling / draaikolk van water dat in een afvoer wegstroomt. Zij proberen op hún manier te helpen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love