als dromen beeldtaal is..

Gestart door rosie989, januari 06, 2006, 12:13:36 PM

rosie989

Hoi allemaal,

Ik zat gisteren op de bank te denken en vroeg mij af waar de beeldtaal vandaan kwam. Men kon vroeger nog niet communiceren met de sprekende taal waardoor men beelden gebruikte om te kunnen communiceren. Die communicatie is overgens goed verlopen want mensen begrepen elkaar door beelden, veel later kwam de spreektaal.
Ik ken de bijbel verder niet heb er nooit stukjes uit gelezen eigenlijk maar ik kwam op deze theorie, vanuit het niets,,,
Maar er klopt iets niet,(althans) waarom zijn dromen onbewuste beelden. En geen onbewuste woorden i.p.v beelden. En als ze vroeger communiceerde met beelden omdat men de spreektaal niet kon waarom ken ik die taal dan wel? ik lees geen bijbel..of andere dingen en toch begrijp ik de symboliek heel erg goed. Zou dat iets kunnen zijn uit een vorig leven..of is het een verlangen geweest om dit te kennen? Natuurlijk was het een verlangen, maar als je iets verlangt komt het niet altijd naar je toe, je moet soms toch wel ergens kennis van hebben ik bedoel je word niet zomaar rechter of advokaat of arts....daar heeft men voor gestudeerd , ik heb geen studie of iets gedaan en toch kan ik dromen interpreteren....vreemd...maar leuk om erover te spreken...

Liefs Rosie

rosie989

De beeldtaal kom je infeite overal tegen, in eerste instantie is het zo dat er vroeger heel erg lang geleden misschien wel geen taal bestond en men communiceerde met beelden en of afbeeldingen. En is het doorgegeven vanuit het verleden zoals heel veel dingen dat zijn...who knows...

Als ik aan een slang denk zou dat voor genezing kunnen staan, het is het symbool van de apotheek...de slang vervelt dus zou transformeren kunnen inhouden.. (als voorbeeld gegeven)

Liefs Rosie die antwoord geeft op haar eigen topic...lol...