Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Indringer

Gestart door Sunchild, december 29, 2005, 13:29:56 PM

Sunchild

Ricca, Palo en Julia,

Zou een van jullie drie mij verder kunnen helpen?

Twee nachten geleden droomde ik het volgende;

In een hoog gebouw, op een etage, deed ik een deur of het raam open. Daar zag ik alleen een gezicht op de grond, alsof de rest van zijn lichaam onder of buiten hing. Het was een indringer en dat vond ik eng. Ik dacht meteen aan mijn vader, die binnen zat en wilde hem beschermen, voordat het uit de hand lopen zou.

Vervolgens kreeg ik het buiten beeld, ik stond buiten en keek naar het pand, waarop de indringer vanuit het raam naar binnen sloop. Veel mensen keken naar de man en wezen omhoog.

Daar stond ik met een meisje (een klasgenoot, die erg naar mij toe trekt en misschien ook een bepaald verwachting van mijn heeft, waarin ik niet bepaald subtiel mee omga) zei wilde een reis maken. Toen ik zei hoe zij het best en kortst de reis kon maken, zei zij nee. Zij nam liever een omweg naar de locatie. Verder in het gesprek ontdekte ik dat zij geen geld (middel?) had om de reis te maken en ik bood haar deze aan. In eerste instantie zei zij nee en had het later toch maar aangenomen. Dit was het zelfde moment waarop ik mij realiseerde, na het geven van het geld, dat de indringer weer de woning (?) betrad.

Gisteravond droomde ik dat ik een trein reis ging maken, niet genoeg tijd had en werd vertraagd door een familielid, vanwege een familie lid.

De laatste paar maanden had ik moeite met het onthouden van droomde, de laatste paar dagen is het weer terug. Weet iemand waar dat aan ligt en wat mijn droom betekend?

Ricca

Lieve Sun,

Ik was al een paar keer aan je droom begonnen, maar kwam er niet uit. Vreemd eigenlijk, want vandaag vind ik 'm heel duidelijk...

Ik denk dat bijna alle elementen in deze droom aspecten van jouzelf zijn. Om te beginnen het hoge gebouw: je persoonlijkheid. Eerst heb je daar een subjectieve ervaring (binnen), daarna probeer je het opjectief te bekijken (buiten) en tenslotte zie je hoe het in de praktijk uitpakt.

In dromen van vrouwen staat een indringer vaak voor haar eigen mannelijke kant. Zo ook in deze droom. Als je bij jezelf naar binnen kijkt zie je een indringer, grotendeels verborgen onder de vloer, je ziet alleen zijn gezicht op de vloer... Er dringt zich een beeld van je mannelijke kant aan je op, een indringend beeld, en het beangstigt je. Je denkt meteen aan je vader, die je wilt beschermen tegen de indringer... Dit is waarschijnlijk een omdraaiing: je hebt zelf behoefte aan bescherming, zelfbescherming, want je vindt het eng... je kunt de consequenties niet overzien (die zitten onder de vloer) en bent bang dat het uit de hand kan lopen.

Bij een gezicht kun je ook nog denken aan gezichtsvermogen (het gezicht = het zien), een zienswijze, een visie en in dit geval een 'mannelijke' visie (verstandelijk, logisch enz.) met in het verlengde daarvan (maar voor jou niet zichtbaar, want onder de vloer) een mannelijke, 'weinig subtiele', aanpak.

In feite zou je er gemakkelijk overheen kunnen stappen (om dit duidelijk te maken zit het gezicht in de vloer), maar je bent gealarmeerd en gaat naar buiten om het van een andere kant te bekijken. Daar zie je duidelijk hoe de indringer naar binnen sluipt. Andere mensen zien het ook en wijzen ernaar: wijzen jou daarop. Maar het dringt niet tot je dóór - omdat je op dat moment buiten staat. Het kan alleen maar tot je doordringen als je binnen bent...

Het meisje (een klasgenoot, die erg naar je toe trekt en bepaalde verwachtingen van je heeft) vertegenwoordigt in de droom je eigen vrouwelijke kant - waar je weinig subtiel mee omgaat. Zij wil een reis maken, heeft een bepaald doel... Jij adviseert haar een directe route (direct = mannelijk), maar zij wil liever een omweg nemen (indirect = vrouwelijk). Ook blijkt zij geen geld te hebben (niet de juiste middelen  om haar doel te bereiken), maar zij is bereid zich daarbij neer te leggen en even pas op de plaats te maken. Jij wilt haar het geld geven... dringt het haar zelfs op... en op dat moment realiseer je je dat de indringer het huis weer binnengaat...dat je mannelijke kant zich weer opdringt aan je vrouwelijke kant...  het over probeert te nemen van haar...

Dus toch weer een droom over mannelijk en vrouwelijk... zon en maan... Sun en Serena...

Misschien probeerde je ten tijde van de droom in je waakleven iets te overhaasten of te forceren, terwijl het beter zou zijn om het even te laten rusten of om het op een ándere manier (omweg) te proberen... De droom van de volgende nacht lijkt te maken te hebben met de real-lifesituatie die de aanleiding was voor de eerste droom. Iets met een familielid... Weer die treinreis. Je mannelijke kant heeft niet genoeg tijd, heeft haast, ervaart een oponthoud, een vertraging... Maar wat kun je eraan doen als er een ander betrokken is bij de situatie? Niets! Je schept je eigen werkelijkheid, maar niet die van de ander... Je kunt alleen maar accepteren (=vrouwelijke energie) dat het op dit moment zo is. Juist door het aanvaarden zou je wel eens een opening kunnen maken, waardoor de 'reis' toch weer mogelijk wordt...  

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Weet even niet, hoe ik hierop reageren moet. Laat het even bezinken....

(Het klopt wel wat je schrijft. Ben de laatste tijd erg van mijn mannelijke kant, dit terwijl ik veel gelukkiger leefde vanuit mijn vrouwelijke kant. Erger nog, sinds ik zo overheersend ben, ben ik ongelukkig!)

Er was wel èèn ding waar ik heel erg van schrok. Nu weet ik waarom, ik een bepaald iemand heb aangetrokken. Iets wat voorheen niet kon plaatsen.

Dank je voor de tijd en energie, Ricca  :-*

Veel liefs,
Serena