Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Explosie & Huizenjacht

Gestart door janice, december 20, 2005, 09:36:44 AM

janice

Ik zat tegenover mââ,¬â,,¢n beste vriendin en ik was erg vervelend, ik zat flink te klieren, we zaten op school. Ze had een pistool bij haar, en wou me ermee neerschieten. Ze schoot maar de kogel ketste af naar de tafel en achter haar richting een muur. Er volgde een gigantische explosie, een winkelcentrum en ik denk een deel van de school waren volledig weggeblazen, verwoest, veel doden, ik voelde me erg ERG schuldig. Ook dacht ik aan een bloemist die daar haar winkeltje had staan en dood moest zijn. Ik keek naarhet rampgebied, alles was weggeblazen. Achter die muur waar m'n vriendin zat bleek er een grote oliereservaat/tank te staan.
Er was een leraar in de buurt die me hoe dan ook toch het gevoel gaf dat met minder erg was dan het leek.

Later zocht ik een woning voor mezelf, iets verderop van het rampgebied vandaan, ik was netjes gekleed, liep met een paraplu op, het motregende maar ik kwam terecht in getto-achtige omgeving, verregende donkere met mot begroeide stenen trappen en stegen en veel donkere junkies. Ze dachten dat je alleen een woning kon vinden mits je genoeg drugs bij je had om te overleven en wat te vinden. Ik voelde me daar niet op mââ,¬â,,¢n gemak, junks kwamen achter me aan denkend dat ik drugs bij me had.
Telkens wanneer er een junk achter me aanliep liep ik de trap af, zoekend naar een uitweg of uitgang, wanneer ik ze afgeschud had zocht ik weer opnieuw, de trappen oplopend.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Janice,

De gigantische explosie is een grote emotionele ontlading die de weg vrijmaakt voor iets nieuws. Maar laat ik bij het begin beginnen...

Er is een confrontatie (tegenover elkaar zitten) tussen zeg maar jouw klier-kant en jouw vriendelijke kant (vriendin). Blijkbaar is de spanning al een tijdje opgelopen, want laatstgenoemde kan eerstgenoemde 'wel schieten'. En doet dat ook... De explosie die hiervan het gevolg is, is in jouw ogen een grote ramp en je voelt je erg schuldig. Maar je moet het natuurlijk wel symbolisch zien. Een explosie is een ontlading van spanning, en als zodanig altijd reinigend en heilzaam, en is ook een soort opruiming. Misschien wel een bevrijding. Als ik kijk naar wat er door de explosie weggevaagd is, dan is dat een deel van de school en een winkelcentrum... Je hebt het over 'veel doden', maar heb je die ook echt gezién in de droom? In ieder geval heb je de bloemiste niet dood gezien, je dénkt alleen maar dat zij dood moet zijn. Zij heeft te maken met bloemen = mooie gevoelens...

Door de explosie is ruimte geschapen. Ruimte voor jezelf (vergelijk het met het zoeken van woonruimte = ruimte voor jezelf, in deel 2 van de droom). Misschien letterlijk ruimte om meer buiten studie/werk te ondernemen, maar ook ruimte ín jezelf. Ruimte om je energie op een nieuwe manier te gebruiken. Het klinkt waarschijnlijk vaag, maar ik kan het niet helemaal voor je invullen. Er zijn te veel mogelijkheden. Misschien is er een of andere (angst)blokkade opgeruimd...

Begrijp ik het goed dat die grote olietank de ramp had doorstaan? Misschien dacht je bij het zien daarvan dat het nog veel erger had kunnen zijn (als die óók in de lucht was gevlogen)? Of zit er nog meer in het vat? De leraar (wijze kant van jezelf) helpt je om in te zien dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt.

Kun je het plaatsen Janice? Ben je ergens 'doorheen gegaan' of is er in één klap iets veranderd? Deel 2 ben ik nog niet uit...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Citaat van: Ricca op januari 04, 2006, 21:21:02 PM
Je hebt het over 'veel doden', maar heb je die ook echt gezién in de droom? In ieder geval heb je de bloemiste niet dood gezien, je dénkt alleen maar dat zij dood moet zijn. Zij heeft te maken met bloemen = mooie gevoelens...

Er waren lijken, ook zag ik na die explosie de bloemist ontreddert voor haar weggeblazen winkel lopen, of ik zag het echt in die droom

Citeer
Het klinkt waarschijnlijk vaag, maar ik kan het niet helemaal voor je invullen. Er zijn te veel mogelijkheden. Misschien is er een of andere (angst)blokkade opgeruimd...

Het is allemaal absoluut niet vaag!! :)

Citeer
Begrijp ik het goed dat die grote olietank de ramp had doorstaan?

Die zag ik niet maar ik wist dat daar een olie tank had gestaan

Citeer
Kun je het plaatsen Janice? Ben je ergens 'doorheen gegaan' of is er in één klap iets veranderd? Deel 2 ben ik nog niet uit...

Nou Ricca je moest eens weten.
Wat deel 2 betreft, schien probeer ik mezelf weer te vinden ofzo? weet niet wat die junks daar te zoeken hadden.
Ben benieuwd wat je er zelf uit haalt.

Ricca

In het tweede deel probeer je iets te vinden... Misschien een veilige plek of geborgenheid (woning), of een plek waar de boel niet 'verknald' kan worden... Of inderdaad jezelf hervinden... Je bent netjes gekleed, maar er is een groot contrast tussen je uiterlijk en je innerlijk. De sombere omgeving weerspiegelt je emotionele gesteldheid. Met de paraplu bescherm je jezelf tegen de motregen (druilerigheid, stil verdriet). Het getto-achtige van de omgeving schildert een gevoel van uitzichtloosheid, de trappen en steegjes een soort doolhof. De junks zijn gedachten die je hinderlijk volgen, gedachten dat je het op eigen kracht niet redt en *iets* nodig hebt om hieruit te komen. Maar daar moet je niets van hebben en je zoekt een andere uitweg...

Dat klinkt somber, lieve Janice, maar ik denk toch nog even aan de bloemiste. Ze is dan wel haar winkel kwijt, maar zelf loopt ze nog en dat is echt wel een hoopgevend teken. Ze kan altijd iets nieuws beginnen. Nieuwe bloemen inkopen... En aan de leraar die jou het gevoel gaf dat het minder erg is dan het lijkt. Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. :-* :-* :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

thx ;) gelukkig is die droom ook alweer bijna 3 weken oud ...

alhoewel ik vandaag droomde dat ik met een groep meiden in de trein of metro zat, om in de trein/metro te komen was de deuropening supersmal, ik dacht bij me zelf, dikkere mensen zouden hier nooit doorheen komen. Maar het lukte me erdoor heen te komen.

Ik zat erin en zag de trein die we werkelijk moesten hebben voorbij rijden.
Op een gegeven moment moest iedereen eruit, ik ging een hotel in, een zeer groot flatgebouw. Alleen leek er ineens buiten een overstroming plaats te vinden. Net als in de film de titanic rende ik elke verdiepingomhoog om het vieze bruine water voor te zijn, maar elke verdieping die ik rende  zag ik aan het raam dat het water net zo snel omhoog steeg. In m'n droom probeerde ik mezelf al wakker te maken want ik vond de sfeer (spanning, bang te verzuipen, het rennen) maar nix.
Er waren mensen die net zo ongerust waren als ik en er waren mensen die er niet zo mee zaten dat de ramen elk moment in konden springen met al dat water en de druk buiten.

Op een gegeven moment was ik na een gesprek met een meneer , beetje grijze man die rustig aan z'n buro zat moe van het ge-ren, ik deed de deur open om nog een verdieping hoger te lopen maar het water was het gebouw al in gesijpelt en er kwam water in m'n gezicht, ik werd direct wakker....

dus ja ergens is die periode nog steeds niet helemaal afgerond.  :-\

Ricca

Lieve Janice,

Die laatste droom spreekt voor zich, nietwaar? Er komt veel op je af... de druk van buiten is groot... en bedreigend... en roept emotioneel verzet op. Ik hoop dat het einde van deze periode al in zicht is? Eigenlijk zou je de boel de boel moeten laten, maar als dat niet mogelijk is, zorg goed voor jezelf!! In ieder droom is er wel een leraar of oudere man die de rust zelve is en jou eraan herinnert dat het niet zo erg is als het lijkt. Je eigen verzet tegen de omstandigheden kan het voor jou zwaarder maken. Als je het maar gewoon zou accepteren als iets dat er nu even bijhoort, je gewoon zou laten dobberen op het stijgende water, zou het voor jou veel prettiger zijn en zou het water zelfs zakken. Je hóeft het niet als een ramp te zien.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

hardstikke bedankt voor je interpretaties ! ik kan idd gewoon niet zo goed tegen stress  ;) word dus ontstressen  ::).. maargoed , thx :)