Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de volle laars

Gestart door inkiko, december 12, 2005, 12:54:24 PM

inkiko

Zit in een vliegtuig met man, Harry de hond (in het bagageruim) en een stel bekenden, allemaal met enorme hopen bagage, zelfs onder de matjes van de stoelen. Alle beesten zijn losgebroken uit het ruim, komt niet goed uit want we gaan zo landen. Het is een puinhoop van bagage en loslopende beesten. Maar niemand schijnt zich zorgen te maken, behalve ik. Als ik alles incl. Harry in een klein autootje heb gepropt zoek ik mijn man maar kan hem nergens vinden en hij weet altijd de weg. Op een rotonde breekt het zweet me uit. Er staan geen borden, weet niet welke kant ik op moet en kan geen gas meer geven. Mijn laars moet ik eerst leegmaken van alle rommel en stukjes hout voordat ik weer bij het gas pendaal kan komen. Heb ook weinig ruimte door alle bagage in klein autootje en rood aangelopen maak ik onder het stuur mijn laars leeg en voel me een beetje opgelaten voor de mensen achter mij die niet door kunnen rijden als ik zo sta te hannessen.
Als ik klaar ben en achter me kijk staat er niemand, helemaal leeg. Nooit iemand gestaan volgens mij. Sta ik dan, .. op een lege rotonde op een braakliggend terrein en weet niet welke kant ik op moet.

Ricca

Lieve Ingrid,

Het vliegen is een vlucht... in het denken. Alle dieren (gevoelens) zijn netjes opgeborgen in het ruim. De massa bagage staat voor de grote hoeveelheid geestelijke ballast die je met je meezeult. Oud zeer dat je nog niet hebt kunnen loslaten en dat veel ruimte in beslag neemt in je geest. Als de landing nadert (als na een periode van in betrekkelijke rust nadenken de praktijk van het leven zich weer aandient), breken alle dieren los en wordt het een puinhoop van bagage en loslopende dieren. Je ligt nog heel erg met je gevoelens en met het verleden overhoop.

Er is een hoofdrol voor hond Harry. Hij staat voor jouw aangeboren gevoel van trouw, loyaliteit, oprechte vriendschap, dienstbaarheid... Honden zijn trouw, ook als ze niet goed worden behandeld. Ze hebben een groot mededogen voor alle menselijke tekortkomingen... De vraag is aan wie of wat jij trouw bent... Het verschijnen van een hond in een droom is vaak een aansporing om te kijken of je wel trouw bent aan jezelf, aan je persoonlijke waarheid - of je niet tegen je diepste gevoel ingaat...

Na de landing wordt duidelijk in welke situatie je beland bent. Je autootje (jijzelf) zit propvol met al die bagage. Harry is er ook weer bij, maar je man is spoorloos. Hij wist altijd zo goed de weg, maar nu moet je zelf je weg vinden in het leven. Je hebt niet langer het gevoel dat je op hem kunt steunen. En het zweet breekt je uit. Er staan geen borden, dus moet je nu zélf keuzes maken. Dat zou trouwens handig zijn, wegwijzers langs de levensweg :), maar dan zouden we helaas niets leren. We leren juist door onze keuzes. En we leren evenveel van goede als van verkeerde keuzes, dus eigenlijk hoef je helemaal niet bang te zijn om een 'verkeerde' keuze te maken.

In de droom weet je het niet meer, je bent de richting kwijt. Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg is niet mogelijk, want er is een rotonde die een keuze verlangt. Bijvoorbeeld afslaan naar de emotionele kant... Of naar de meer agressieve kant en voor jezelf opkomen... Of naar de kant van vergeving... Maar je kunt niet tot een keuze komen. Je zit helemaal vast: je kunt geen gas geven omdat je laars vol rommel zit. Dat lijkt op een blokkade (blokjes hout) van het eerste chakra. Een laars en ook de kleur rood (rood aangelopen) zijn symbolen die bij het eerste chakra horen. Je basisvertrouwen in het leven is aangetast, het vermogen om je staande te houden (laars) en vooruit te komen (gaspedaal) is belemmerd. Er zit *iets* vreselijk in de weg...

In de droom maak je, door je laars leeg te maken, een begin met het opruimen van wat je in de weg zit. Dat is heel positief. Je voelt je daarbij wel opgelaten en onzeker, en wilt vooral anderen niet belemmeren, ophouden of in de weg staan. Maar er kijkt niemand toe hoe jij bezig bent. Je staat niemand in de weg... Misschien heb je het gevoel dat het anderen niet interesseert hoe jij aan het worstelen bent? Dat zegt niet iets over die anderen, maar wel over jouw eigen gevoel...

De droom eindigt op de lege rotonde, op een braakliggend terrein (oude dingen zijn afgebroken). Je bent helemaal alleen met jezelf. Het moment om te kiezen is nu aangebroken. De keuze is aan jou. Helemaal aan jou. En eigenlijk is het heel eenvoudig. Je hoeft alleen maar voor jezelf te kiezen...

Ik wens je veel helderheid en kracht.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inkiko

Hallo Ricca,
Ik weet gewoon weer niet wat ik moet zeggen. De uitleg klopt gewoon met mijn beelden en gevoel. Het vreemde is dat ik in het dagelijks leven niet helder kan voelen. Of niet precies weet wat ik voel en nu jij met die heldere uitleg komt herken ik alles. Ik denk dat ik daarom ook droom. Mijn dromen moeten me uitleggen wat ik voel, zelf kan ik het niet. Het is dus een soort noodgreep van mijn hersens om duidelijkheid te krijgen.

Ricca

Niet je hersens, Ingrid. De dromen komen uit je onbewuste. Dat heeft geen hersens nodig. :P

Fijn dat mijn uitleg je aanspreekt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inkiko

Maar hoe dan? Ik dacht echt dat tweestrijd mij aan het dromen bracht. Als ik me in balans voel droom ik niet

groetjes inkiko

Ricca

Ik bedoelde dat de dromen niet hun oorsprong hebben in de hersenen, maar in de innerlijke wijsheid van het onbewuste, de diepere dimensie van jezelf die niet aan een plek in het lichaam gebonden is en die op de tweestrijd in je gedachten kan reageren door op eigen initiatief een droom te vormen die een boodschap voor je bevat. Soms is dromen inderdaad een noodgreep. Niet van de hersenen, maar van de ziel.

We dromen trouwens iedere nacht, maar nemen daaraan niet altijd een herinnering mee terug. Als je in balans bent heb je hele ándere dromen. Dromen met meer harmonie. Die zijn zeker ook de moeite van het herinneren waard. :)

Liefs,
Ricca  
From Ricca with Love