Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Spookschip:

Gestart door Opti-Mystique, december 08, 2005, 09:42:56 AM

Opti-Mystique

Morning,

Vannacht heb ik een droom gehad, met voor mij zulke nieuwe droomsymboliek, dat ik in eerste instantie een beetje verbaasd wakker werd.

Mijn droom begon met een brief in mijn hand, waarin geschreven stond dat ik besloten had geen gebruik te zullen maken van de offerte. De reden die ik noemde, was dat de horizontale masten (de gieken?) van het schip uit 2 delen bestonden en niet uit één over de volle breedte. Ik bevond me op een prachtig schip, een meermaster met 6 of misschien zelfs meer masten. Alle witte zeilen waren gehesen en stonden bol van de wind en het schip zelf was van blank hout. Kennelijk was het een schip dat nu gebruikt werkt voor feestjes of evenementen, want de kapitein, een dame, profileerde zich als gastvrouw.

Het vreemde aan het schip was, dat deze perfect symmetrisch was in de gebeurtenissen die zich erop afspeelden. Ik bond mijn brief met de afwijzing van de offerte met een lint aan het zeil van de voorste mast en hees toen het zeil. Tegelijkertijd ging het zeil van de achterste mast uit het niets in dezelfde bewegingen mee omhoog (iedere actie leidt zonder uitzondering tot een reactie?). Even later was ik bij een soort buffet, waar een heleboel lege glazen tegen elkaar aan stonden in een cirkel (deze helemaal opgevuld). Terwijl ik koffie in het ene glas schonk, vulde een ander glas zich uit het niets met dezelfde koffie. Ik trok mijn eigen glas weg en het andere glas bewoog zich ook naar achteren.

De gastvrouw/kapitein was niet erg blij met mijn afwijzing van haar offerte. Op een gegeven moment kreeg ik in de gaten wat er op het schip aan de hand was: het was een spookschip en de gastvrouw en haar crew waren geesten. Het schip was er zelf voor verantwoordelijk dat alles in pure symmetrie bleef verlopen. Alles ging in tweetallen: twee mensen tegelijkertijd erop, twee mensen tegelijkertijd eraf, net als de identieke gebeurtenissen. De issue bleek te zijn, dat het schip eerder eens een fout had gemaakt en dat  ÃƒÂ©ÃƒÂ©n van haar geestbemanningsleden per ongeluk met 1 mens van het schip had laten gaan. De symmetrie was daardoor verstoord en de kapitein werd hiervoor verantwoordelijk gehouden en zij moest dit recht zetten. Ik riep tegen haar: ââ,¬Å"Oh; je hebt er één laten ontsnappen!!ââ,¬? De kapitein moest een nieuw iemand lokken met haar offerte en zodra een mens deze zou accepteren, zou het schip deze gebruiken om de harmonie op het schip te herstellen, althans in het aantal mensen op het schip (bedacht ik me toen ik wakker was, maar werd niet in de droom belicht). Ook waren mensen in mijn droom gewoon vrij om het schip (in tweetallen) te verlaten, dus ik begrijp (nog) niet waarom haar offerte eigenlijk een list was.

Vervolgens realiseerde ik me in welke machtspositie ik me bevond ten opzichte van de kapitein en ik probeerde haar te chanteren. Ik zei tegen haar dat er dus nóg een geest het schip zou kunnen verlaten en ik provoceerde haar door te zeggen: ââ,¬Å"Nou, wie zal ik eens mee gaan nemen of wijs je er zelf één aan?!ââ,¬?. De kapitein was over de z**k en dat was het moment dat ik wakker werd van Jesse.

Normaal gaan mijn dromen niet verder als ik in een andere houding ga liggen (werkt erg goed tegen weer terugvallen in nachtmerries). Maar toen ik mijn ogen sloot, vloeide om me heen de setting van het schip weer op en leek ik terug te moeten gaan om het antwoord van de kapitein nog aan te horen. Ik kan me echter niet meer herinneren wat ze tegen me gezegd heeftââ,¬Â¦

Please shootââ,¬Â¦ :)

Liefs, Dolf

mamamaris

Morning to you too. Ik heb niet zo veel weet van hoe het precies geestelijk werkt, maar ik heb het idee dat het nog steeds gaat over jouw Gothic/Orbs avontuur. Je geeft zelf al aan dat iedere actie zonder uitzondering tot een reactie leidt. Behalve dan als iets niet in harmonie gebeurt.

De boodschap is nog niet goed tot je bewustzijn doorgedrongen (brief). Het houdt je meer bezig dan je verwacht, dan het je eigenlijk oplevert. Het schip van hout, staat voor jouw omgang met gevoelens, voornamelijk (weer die) warmte, groei en natuurlijkheid. De zeilen staan bol van de wind en wordt gedreven door het geestelijke, de wind. De kapitein, die de juiste emotionele koers weet, ontpopte zich tot gastvrouw, wat een verlangen aangeeft naar sociaal contact. Het zou ook kunnen gaan om wat vriendelijker naar jezelf te zijn, jezelf als gast te onthalen. Jij bent namelijk een prima gastheer, behalve voor jezelf.

Het glas (bevat de geest) waar je koffie inschonk, geeft aan dat je behoefte hebt om geestelijk wakker te blijven (oftewel geestelijke stimulatie, maar ook gezelligheid).

Het schip was een spookschip, de kapitein en haar crew waren geesten (levensgeesten of verkeerd gebruikte geestelijke capaciteit. Een en ander verliep in tweetallen (in deze droom geen tegenstellingen, maar aanvullingen).

Er was één fout gemaakt door het schip, daardoor was de symmetrie verstoord. Iemand (jij dus) was even van het schip, het geestelijk pad af (de Gothicbeurs?). Tot zover mijn "shoot". Liefs, Marisca

Ricca

Mmmm... een droom om van te watertanden. ;D

Je hoort nog van me...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dragonvlaai

Hallo dan!

Crea-Bea droompje zeg ;)

OK mijn idee: er was/is iets in gang gezet ( wind in de zeilen ) dat niet helemaal bij je past. Ik denk dat je wel dacht dat dat zo was ( schoonheid van het schip ), maar dat je er toch al was ingestapt met een onderbewust gevoel van "nee" das niks voor mij ( die afwijzing die je voor het verhaal begon in de voorste mast hing, zo van: dat staat voorop, dat weet je al ). De symmetrie in het geheel kan erop duiden dat inderdaad alles twee kanten
( nodig ) heeft. Misschien zat je er maar voor de helft in? Omdat het een feestschip was denk ik dat het te maken heeft met iets sociaals ofzo, een groep mensen misschien? Ik denk wel dat "het" voor jou al duidelijk is, ook omdat je in je droom bewust was van het feit dat het om een spookschip ging. Je staat in die droom simpelweg ergens niet achter - vanaf het begin af aan heb je je eigen nee zwart op wit, maar je wil er toch "mee in zee"  ;D. Misschien was er iets in je leven "wel spannend" om te proberen maar wist je eigenlijk dat het niet bij je past. Denk dat je hele droom symbool staat voor een afwijzing van jouw kant.

Dat je niet meer weet wat de kapitein zei kan betekenen dat de boodschap - van die groep mensen - niet bij je is aangekomen.

Cheers!
Laura

Ricca

Lieve Dolf,

Het prachtige schip met witte zeilen en van blank hout ben je zelf... wilde ik typen, maar ik typte per ongeluk zielen i.p.v. zeilen... en ga meteen een andere koers.

Ken je het beeld van de ziel als het moederschip? Daarbij hoort ook het beeld van kleine bootjes die de afzonderlijke levens voorstellen en het idee daarbij is, dat je het op de levenszee, in je kleine levensbootje, heel goed doet als je min of meer de koers van het moederschip volgt... Het moederschip is in dit verband altijd een zeilschip, want het wordt door geestelijke kracht (element lucht) voortbewogen. Het schip van de ziel.

In de droom ben je op het moederschip zélf... al heb je geen idee waar je bent en waarom...

Bij een moederschip past natuurlijk een vrouwelijke kapitein... Zij is niet de bestuurder van het schip, het schip opereert geheel zelfstandig (lijkt te leven :)), maar een soort gastvrouw. Waarschijnlijk de verpersoonlijking van je intuïtie, de stem waarmee je ziel tot je spreekt.

Je hebt het gevoel dat je gelokt bent met die offerte... Er is je een voorstel gedaan en je hebt besloten daar niet op in te gaan omdat iets (de horizontale masten) uit twee delen bestaat, terwijl jij het uit één stuk zou willen hebben. Een vreemde reden... Doet dat werkelijk ter zake? Je bindt de brief met je afwijzing met een lint aan het zeil van de voorste mast... Als een iets té overdreven statement... De gastvrouw / moeder / kapitein / hogepriesteres is niet blij met jouw afwijzing.    

Op het schip is alles in harmonie (de tweetallen en de symmetrie van voorwerpen en bewegingen). Het is een schip voor feesten en evenementen... de vreugdevolle ervaringen van de ziel. De bemanning bestaat uit geesten (andere zelven van jou, die al een leven achter de rug hebben).

Ooit is er een verstoring van de harmonie geweest. Er is een disharmonie ontstaan die jij nu zou kunnen opheffen. De offerte betreft dus het inlossen van een bepaald karma... Maar je beseft dit niet en gaat in de aanval. Je probeert voor jezelf te verklaren wat er aan de hand is, wat er van jou verwacht wordt en hoe je 'ze' te slim af kunt zijn. Je geeft de kapitein de schuld van de disharmonie... :'( Je beeldt je in dat je in een machtspositie verkeert en probeert haar te chanteren. :o Dit alles maakt heel duidelijk dat je in de droom in je ego zit. Je 'ziet spoken' en in die zin maak je er zelf een spookschip van... terwijl het dat niet is. Op het moment dat je het echt te bont maakt, word je wakker.

Als je weer inslaapt krijg je een nieuwe kans om naar de woorden van je ziel te luisteren. Dat je je ze niet herinnert wil niet zeggen dat je ze nu niet begrepen hebt...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Lieve allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Door de diverse invalshoeken van jullie, ben ik ze nog even aan het verwerken evenals de ideeën die ik zelf bij deze droom heb. Ook blijf ik met wat vragen over de symboliek zitten, maar daar kom ik nog op terug...

Ik vond het in elk geval een prettige droom en wat me het meest bij is gebleven is dat "wauw"-gevoel, toen ik het schip in volle glorie op zee kon zien, met al die masten vol bolle zeilen... Maar ook de verbazing aan het buffet met die koffieglazen, en dat ik tegen de kapitein riep dat ze er één heeft laten ontsnappen. En toch ook wel een beetje de schaamteloosheid, waarmee ik haar probeerde te chanteren... :-[ ;D Hahaha, Ricca: yep, toen ik het écht te bont maakte... de kap'tein had alle reden om boos op me te zijn...

:P

Ricca

Nog een paar aanvullingen:

Je hangt de brief aan de voorste mast... ik denk steeds meer dat dit uitbeeldt dat het om een principe van je gaat. Ten princi-pale (waarbij pale de mast is... ::)). Principes zijn van het ego...

De 'dwarsligger' bestaat uit twee delen, terwijl jij hem uit één stuk zou willen zien, onwrikbaar... (net als principes).

Liever duidelijkheid dan dualiteit?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love