Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droom over iemand

Gestart door rosie989, december 07, 2005, 08:15:08 AM

rosie989

Hoi allemaal,

Ik had een rare droom. Ik vroeg voordat ik ging slapen aan mijn gids of dat ik zijn naam zou mogen weten en of hij dat duidelijk wou maken in mijn droom.

Ik droomde over vroeger, toen ik nog een stukje jonger was. Ik had een soort relatie met deen man, die eigenlijk mijn vader was, maar ook weer niet. Hij leek verdacht veel op een neef van me (waar ik verkering mee had :o) Op het ene ogenblik liet het beeld me zien dat ik er een relatie mee had en op het ander moment liet het me zien dat het mijn vader was.
Op een gegeven moment zat hij in de auto voor het huis van mijn tante toen ik ging kijken zat hij dood achter het stuur, met zijn hals vanachteren helemaal opengereten, ik vond dit niet eng om te zien, toen ik daarin keek zag ik een lege rode ruimte in zijn nek.
Ik moest erg huilen, want ik was mijn maatje kwijt.
Toen mocht ik hem mee wegbrengen, naar het licht achter glazen deuren, ik mocht niet verder komen maar wel een stukje om te kijken wat het was.  Een hoop wit licht dat was het en het gaf me zo'n gevoel ondanks mijn huilen dat hij wel goed was daar.
Terug aan gekomen bij mijn tante en neefjes gaven ze mij de schuld van zijn dood. En hun toonde geen grijntje verdriet.
Hij had aan mij gevraagd of ik op de begravenis rode bloempjes wou zetten ik wist de naam van de bloempjes toen ik wakker werd maar nu inene niet meer.Het waren kleine bloempjes ik zag ze ook in mijn droom. Ik had hem dat ook belooft te doen. Ik huilde veel het voelde als een afscheid.

Zou het zo zijn dat mijn gids mijn vader is uit een vorig leven? ::) Ik heb geen naam gezien gehoord , misschien dat de naam lijkt op de personen die ik zag.

Liefs Rosie

rosie989

Waarom is het voor jezelf moeilijker om een droom te interpreteren... ::) denk dat ik maar eens een dromen boek bij ga houden ;D

liefs rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Wat een bijzondere droom... Je had om de naam van je gids gevraagd. Die naam is er (nog) niet uitgekomen, maar ik denk dat je - in heel symbolische vorm - wel andere info over je gids hebt gekregen.

De droom speelt op een moment dat je jonger was dan nu. In het verleden dus. En er is een vaderlijke man waar je verwantschap mee hebt (neef). Dat kan een letterlijke verwantschap zijn (familie), maar ook een geestelijke verwantschap. In het licht van het vervolg van de droom denk ik dat dit op een vorig leven (verleden) wijst en de relatie die je in dat leven met je huidige gids had. Gidsen zijn geen vreemden... Heel vaak zijn het geliefde personen uit een vorig leven. 'Vader' wijst volgens mij op de vaderlijke rol van de gids in je huidige leven. Het hoeft niet te betekenen dat hij in een vorig leven je vader was, al kan dat natuurlijk wel...

De man zit in een auto (vervoermiddel op de levensreis), maar hij zit dood achter het stuur. Je kunt dat zo uitleggen dat hij jou nu begeleidt op je levensreis (auto), maar zelf niet aan het leven deelneemt ('dood'). Er lijkt ook iets onthuld te worden over jullie gezamenlijke achtergrond, jullie relatie in dat leven van toen. Je hield heel veel van hem en blijkbaar heb jij hem in dat leven overleefd. Je had veel verdriet toen hij stierf.

Bij het volgende stukje van de droom is het belangrijk dat het voor jou niet eng was. Je kunt rustig naar zijn opengereten nek kijken, het raakt je niet op een pijnlijke manier. Wat die opening in zijn nek precies betekent, ik heb geen idee. Misschien symboliseert het dat iemand hem heeft 'laten barsten', maar ik twijfel. Anderen zeggen dat zijn dood jouw schuld is... Misschien had je zelf op een of andere manier schuldgevoelens toen hij stierf.

Toen hij gestorven was heb jij hem (in de geest) een stukje vergezeld naar het licht. Tot aan de glazen deuren die de barrière zijn tussen de stoffelijke en de onstoffelijke wereld. En je mocht zelfs nog iets verder kijken. Het witte licht gaf je het gevoel dat hij op de goede plek was. :)

Zijn naam... misschien krijg je die nog een keer... Waarschijnlijk weet je zijn naam ergens wel, maar ben je die net als de naam van de rode bloempjes vergeten. Misschien kreeg je de naam van de rode bloempjes wel als een oefening om namen te onthouden, namen te herinneren.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Lieve Ricca,

Zo dacht ik er ook over. Zoals jij die beschrijving hier neerzet het klopt gewoon.
Wel heel frapant dat inderdaad zijn rug/nek open lag.
In die auto gaf het mij het beeld van mijn huidige vader, ik was zo nieuwsgierig en keek erin. Eng was het inderdaad niet. een leeg lichaam zag ik...geen vlees bloed...alleen omhulsel...
Die neef waar ik het over had, zijn moeder gaf mij de schuld en zijn broer ik , ik had het gedaan er werd naar mij gewezen maar nu begrijp ik het beter, nu ik het even had laten rusten.

Mijn gevoel in die droom was ongelooflijk, zo veel hield ik van die man, als vader, als neef, als vriend.. ik heb een stukje gekeken achter die glazen deuren en ik werd door zusters terug geduwt.. met witte uniformen aan..het waren van die ouderwetse verpleegsters met zo'n hoedje op en ze waren vrij jong, ze sloten de deuren ik mocht niet verder.
hij werd daar naar toe geleid.. ik zag dat gebeuren, ik heb hm een belofte gedaan...die rode bloemen, voor mijn gevoel had ik dat ook zeer zeker gedaan, ik heb die bloemen erop gelegd, ik had hem gevraagd wat zijn wens was, hoe raar het klinkt hij zei het met duidelijke woorden tegen me.

Ik denk dat ik zijn naam nog niet weten mag, er schieten zoveel namen door me heen en hij zal er vast wel tussen hebben gezeten :P

Wel heel mooi ricca dat ik dit zo mag ervaren en weet je ik denk ook dat het een beetje te maken heeft met mijn geloofs crisis zoals jij dat noemde. Misschien een bepaalde overtuiging, mijn gevoel is zo scherp..die droom blijft me zo duidelijk bij..en mijn gevoel is onbeschrijfelijk hoeveel ik van die man hou(tranen nu)

Voordat ik vannacht ging slapen heb ik het nogmaals gevraagd zijn naam.
Ik had sex met allerlei mannen uit mijn verleden. Ik heb ooit een misstap begaan toen ik 17 was. Die jonge was een buitenlandse man. en daar werd een beetje in mijn droom de nadruk opgelegd. Want ik mijn droom mocht ik van mijn eigen huidige man wel sex hebben met andere mannen maar niet met die buitenlandse man. Want dan was hij boos of jaloers, hij ging alles onderzoeken en foto's nakijken :o. Er kwamen wel 5 mannen in voor...incl mijn huidige man

Een beetje frapant...daarom denk ik dat de tijd voor zijn naam er nog niet is. Alles op zijn tijd... alhoewel ik nu wel ineens denk...5 mannen 5 gidsen :o

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

De nadruk op de buitenlandse man... buitenlands = buitenaards.
Seks is symbolisch voor contact op zeer intiem niveau.
Je man is in de droom jaloers... Dat hoeft in het echt niet zo te zijn. Ik denk dat het iets over jouw eigen gevoelens zegt. Je hebt je herinnerd hoe groot de liefde voor je gids was. Misschien ben je bezorgd dat je man dit als bedreigend ervaart... Maar hij hoeft natuurlijk helemaal niet jaloers te zijn. Hij heeft zelf óók een gids... :P
Ik vind het altijd zo'n leuk idee om me voor te stellen dat als je bijvoorbeeld met z'n tweeën in de auto zit, er dan toch altijd minstens vier 'personen' in die auto zitten. En misschien wel meer...

En, o ja, een dromendagboek is een heel goed idee.  :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Ja een dromen dagboek zou niet verkeerd zijn,

Mijn dromen komen weer in vloedgolven haha ik was weer eens zwanger vanacht ;D
Ik zag mijn buik heen en weer bewegen dat kindje was me een wilde! ik was er blij mee, maar ik was in een totaal onbekende omgeving.

Dus is er weer iets aan het bloeien en groeien ;D

Liefs Rosie en dank je ricca voor je uitleg :-*

mamamaris

Nog even wat gedachten:

Hals/nek is de plek die het hoofd verbindt met het lichaam (schakel tussen geest en lichaam). De hals zit aan de voorkant, de plaats waar woorden blijven steken. Ook kun je je iets op de hals halen. Een halszaak van maken.

De nek zit aan de achterkant. Er zit een wond dat er op wijst dat de ziel in verwarring is geraakt. Pijnlijke emotionele ervaringen. Iemand de nekslag geven, iemand nekken/genekt worden.

Zou de lege rode ruimte in de nek, in verband kunnen staan met de gevraagde rode bloemetjes van je gids? Heb je niet de neiging om naar het tuincentrum te rennen of een bloemen/plantenboek op na te slaan? Wat een leuke dromen heb jij toch! Groetjes, Marisca

rosie989

hoi lieve mariska,

bedankt om even mee te denken ;)

Ergens klopt het wel wat je zegt over de nek... ik denk dat het een traumatische ervaring voor moet stellen, zo lijkt het wel want het voelt zo bekend, net alsof ik het allemaal al heb mee gemaakt.
Zelf denk ik een bepaald ongeluk.
of die bloemetjes verbinding hebben met die wond weet ik niet, misschien dat ik de leegte met die bloemetjes op kan vullen.... ;), ook omdat ik het hem had belooft

Een auto is een vervoersmiddel die je op de plaats van bestemming brengt hij kan voortgaan maar ook stil staan.
De ambitieuze drijfkracht die de dromer langs zijn weg van bestemming voert.
Mijn gids liet denk ik een stukje zien, wat ik meemaakte in een vorig leven. Hoe ik afscheid van hem heb moeten nemen, zo voelde het ook echt en als ik erover aan het typen ben komen er tranen omhoog en lopen ze over mijn wangen,
Vandaar dat ik denk dat die grote snee/wond een traumatische ervaring is die gepaart gaat met veel emotie. Die ervaring heeft me :genekt: denk ik zoals jij het noemde ;)

Ik droomde over zwangerschap de dag erna,
In mijn kaarten stond dat ik een bericht zou krijgen, ik rijd naar mijn nicht om te gaan shoppen en er komt een kennis kwikje op mij af, (klein vogeltje dat nieuws brengt)
Een poosje later op de dag hoorde ik het nieuws dat mijn zsje zwanger is. ;D Diep in me, mijn intuitie vertelde mij het al en eerder op de dag vertelde ik het aan mijn nicht, ik zei"mijn zus is zwanger" ongelooflijk eigenlijk...

Warme groet Rosie

rosie989

Ricca je had gelijk over mijn gevoel,

Ik vertelde aan mijn man dat ik iets uit eeen vorig leven herinnerde en dat ik veel van die man heb gehouden (en nog maar dat zei ik er even niet bij)
Hij vond het een bijzondere ervaring, maar keek mij zo aan van wat moet ik hiermee. hahaha
het is mijn gevoel, of intuitie, dat ik had over dat jaloersgevoel. Maar het klopte wel ;)
Dank je,

rosie

rosie989

Ricca,

ik heb een stukje gelezen bij gedachten kracht en ik voelde een herkenning.

CiteerWe hebben toen we erin toestemden op aarde geboren te worden, beloofd hier in de illusie te leven en erin te geloven totdat we volbracht hebben waarvoor we kwamen. We hebben beloofd om mee te doen aan dit spel en ons aan de regels van het spel te houden.

Is dat een belofte die ik heb gedaan? de rode bloemetjes die ik ging beloven en die belofte was ik ook nagekomen, ik had iemand naar het licht gebracht, is dat een bepaalde belofte geweest? Zo voeld het wel.

Liefs Rosie