Bizzare kaartlegging

Gestart door Sandance, december 07, 2005, 08:02:33 AM

Sandance

Hoi,

Ik heb een kaartlegging gedaan en de kaarten waren de volgende:

1: de Toren
2: de Dood
3: de Duivel

Ik legde ze met de vraag: "hoe steekt die persoon eigenlijk in  elkaar?"

Het gaat om iemand die haar gangetjes gaat...zonder tegen de lamp te lopen...

Het lijken mij geen al te positieve kaarten samen..
Kan iemand me helpen met het ontleden aub?

Alvast bedankt
;)

Liefs,

Dance

Sandance

Ik vroeg me ook af of die persoon ooit ns door de mand valt..

Ricca

Lieve Dance,

De verleiding kan groot zijn, maar het is niet de bedoeling van de tarot om een vraag te stellen over iemand anders die niets van de legging weet. Dat werkt gewoon niet. Waarschijnlijk krijg je dan gewoon je eigen ideeën over de situatie bevestigd, maar dat zegt nog niets over die andere persoon. De tarot is vooral een instrument om inzicht in jezelf te krijgen of in een situatie waar je zelf in zit en daarom zou je alleen vragen voor of over jezelf moeten stellen. Als er bij een situatie ook andere personen betrokken zijn, zouden de kaarten wel iéts over die anderen kunnen zeggen, maar alleen voor zover dat zinvol is voor jouw eigen ontwikkeling of voor zover het jóu helpt om een eventueel probleem op te lossen.

Eigenlijk is het maar goed dat de kaarten niet naar believen info over anderen geven, want zelf zou je het toch ook niet prettig vinden als anderen door middel van de kaarten van alles en nog wat over jou te weten konden komen? Leg alleen kaarten voor anderen als zij jou zelf daarom vragen...

Alleen vanuit diepe en liefdevolle verbondenheid met een ander en met de oprechte wens om die ander te helpen, zou je ongevraagd een legging kunnen doen, maar in zo'n geval kun je beter de vraag stellen: "Wat kan ik doen om hem/haar te helpen?" Dan stel je toch een vraag over jezelf.

TOREN - DOOD - DUIVEL
Als ik deze kaarten bekijk, denk ik allereerst: heb je wel goed geschud? ;D
En verder zeggen ze over jou dat jij wilt dat er zo snel mogelijk een einde komt aan de situatie zoals jij die ziet. Niet goedschiks, dan eventueel kwaadschiks. Maar waarom raakt het je zo? Misschien word je door de situatie met je schaduwkant geconfronteerd (zie topic de Duivel op het Arcana-forum).

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sandance

Hoi Ricca,

bedankt voor jouw reatie..ik begrijp wat je bedoelt hoor..

Ja de kaarten waren héél goed geschud. ;) Maar k vind het idd eigenaardig dat die 3 kaarten tevoorschijn kwamen...

Ik zal ns de reden zeggen van deze vraag: Mijn man werkt in de gezondheidssector en daar werkt iem die met mensen (patiënten) omgaat zoals het niet door de beugel kan...Mijn man kan daar niet goed tegen..hij is er heel gevoelig aan..Hij vroeg me die kaartlegging te doen..

Hopelijk begrijp je nu mijn vraag beter...

Liefs,

Dance

Ricca

Lieve Dance,

Ja, nu begrijp ik je vraag beter. Je man vroeg jou om een legging te doen, dus dan zeggen de kaarten iets over hém, over wat de situatie voor hém betekent.

TOREN: De ontdekking van wat die persoon aan het doen is, was voor jouw man een heel schokkende ervaring. Misschien is het beeld dat hij van mensen had ernstig geschokt, of het beeld dat hij van zijn beroep had. Blijkbaar is hij niet in een positie om iets aan de situatie te veranderen en het vreet aan hem, verscheurt hem. Ik ken de details van de situatie niet, maar als ik de twee mensen uit de Toren zie storten, zou dat ook kunnen betekenen dat je man bang is zijn eigen baan te verliezen als hij de activiteiten van deze persoon openbaar maakt...

DOOD: De Dood kan inderdaad staan voor het beëindigen van een samenwerkingsverband, maar waar de Dood hier m.i. op wijst is: loslaten. Hoe moeilijk dat ook is. Vanuit menselijk oogpunt kan de situatie op zijn werk volstrekt ontoelaatbaar lijken, en waarschijnlijk snakt je man naar de dag dat deze persoon door de mand valt, maar toch, als je een situatie echt niet kunt veranderen, zit er maar één ding op en dat is loslaten. Dat is geen kwestie van onverschilligheid of van oogkleppen opzetten, maar van het aanvaarden van het feit dat ieder mens (ook die persoon, ook de patiënten, ook hijzelf) de ervaringen krijgt die hij/zij nodig heeft. Het is geen toeval dat je man van de bezigheden van deze persoon op de hoogte is geraakt, er is voor hem persoonlijk ook een les met deze situatie verbonden. De Dood vraagt om compassie in situaties waarin hij vroeger om maatregelen geschreeuwd zou hebben.

DUIVEL: Als je man niet kan geloven dat alles een zin en een bedoeling heeft, liggen naast woede e.d. misschien ook schuldgevoelens op de loer. Of gevoelens van machteloosheid. Toch is deze situatie daarvoor niet in zijn leven geroepen. Dit is juist een tijd waarin hij zijn ware overtuigingen kan leren kennen en kan leren zijn eigen innerlijke licht te volgen. Als hij in staat zou zijn zijn verontwaardiging af te leggen, draagt hij alleen al dáárdoor bij aan een oplossing van de situatie. En dat is echt geen kleine bijdrage...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sandance

Hoi lieve Ricca,

Bedankt voor jouw reaktie, en vooral bedankt voor je persoonlijk bericht..ik was hier idd al een hele tijd niet meer gekomen..vond mijn wachtwoord niet meer...

Wat je schreef ivm de Toren over mijn man zijn werk verliezen als hij de activiteiten van deze persoon openbaar maakt...
Wel, de persoon waar het over gaat is idd heel goeie vriendjes met de baas...en het zou wel ns opletten geblazen geweest zijn...
Mijn man is nu van het principe dat het tij ooit zal keren...

Weet je, ik vind jouw reakties altijd zo super weet je...ik leer er altijd veel uit...
En jij kunt het altijd zo goed formulieren...ik steek er altijd wel iets van op.
Ik ben nog een groentje, maar ik kan héél veel van jouw leren! Bedankt!

Liefs,

Dance
X  :-*