ontwikkelingen

Gestart door cherida, november 19, 2005, 22:36:30 PM

cherida

Hallo,forumleden

Graag zou ik willen weten hoe mijn ontwikkelingen zijn en of er nog veranderingen gaan komen etc. Na een tijdje verdriet en breuk in de relatie en ben ik benieuwd hoe de vorderingen zijn verder. Voel me nu tot rust gekomen en veel nagedacht over de dingen die mij zijn overkomen,maar toch heb ik een onrustig gevoel, misschien ook het gevoel dat ik niet veel verder ben gekomen dan alleen de rust die ik heb genomen in de situatie. Wie o wie, of wie heeft er tijd om een verleden heden en toekomst kaartlegging voor mij te doen.

gr. cherida

Ricca

De indeling van het leven in verleden, heden en toekomst is een product van het verstand en ten diepste een illusie (Eckhart Tolle)

Lieve Cherida,

Met het bovenstaande in gedachten heb ik deze kaarten voor je gelegd:

Verleden: Zwaarden Schildknaap omgekeerd
Heden: Pentakels 6 omgekeerd
Toekomst: Pentakels 4

VERLEDEN: De Zwaarden Schildknaap op het verleden ligt omgekeerd en dit betekent dat je nog met de les van het verleden bezig bent en er nog niet helemaal uit bent. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je het hebt over de dingen die je zijn 'overkomen'. Mischien voelt het zo voor jou, alsof je er zelf geen invloed op had, maar onbewust heb je die ervaringen toch zelf gezocht - om er iets van te leren, om te groeien. Je hebt geprobeerd voor jezelf helderheid te krijgen door na te denken, maar er zijn nog altijd wolken om je hoofd (zie kaart) en de vogels staan voor opstandige gedachten. Nu het verdriet afgenomen is en je afstand hebt genomen, heb je nog steeds een onrustig gevoel. Je kijkt vooruit en je bent bang dat er een soort stilstand is (Pentakels 4)...

HEDEN: Pentakels 6 is een kaart van geven en ontvangen. De omgekeerde Pentakels 6 is een moeilijke kaart...  Hij weerspiegelt op de eerste plaats jouw idee/gevoel dat het niet eerlijk verdeeld is in de wereld - en dat jij eigenlijk wat de liefde betreft zwaar pech gehad hebt. Een gevoel van misdeeldheid. Dit verhindert nog dat je je ervaringen in het verleden kunt zien als een geschenk dat je gekregen hebt - of jezelf gegeven hebt - en waardoor je iets over jezelf leert. Misschien heeft de moed je nog ontbroken om te zien hoe die relatie paste bij het beeld dat je van jezelf had. Als je het geschenk van Pentakels 6 aanneemt, zal je toekomst er anders uitzien, ...

TOEKOMST: ... maar voorlopig schetst Pentakels 4 toch nog een beeld dat past bij het verleden en bij die relatie waaraan je je te lang had vastgeklampt, maar die niet werkte. Dit betekent dat je innerlijk nog niet veranderd bent en dat je opnieuw in een soortgelijke relatie terecht zou kunnen komen. Hier lijkt een patroon zichtbaar te worden. Misschien heb je je ex verwijten gemaakt, maar het patroon ligt in jezelf. Je trok een man aan die niet beschikbaar was en geen volledige betrokkenheid wilde, omdat je nog niet in het reine bent met jouw gevoel van wie je bent. Zolang je er niet zeker van bent waar jij eindigt en de ander begint, zul je voortdurend in de weer zijn om je grenzen te bepalen en ervoor oppassen relaties aan te gaan die je ervaart als het verliezen van je identiteit. Als je duidelijke grenzen had, zou je het gemakkelijker vinden nee te zeggen. En geen relaties meer aantrekken die jouw grenzen testen... Als je eenmaal weet hoeveel je wilt geven en wat een goede balans is tussen jezelf en anderen (Pentakels 6 rechtop), zul je relaties aantrekken die bij dat nieuwe beeld passen. Het draait op dit moment allemaal om Pentakels 6.

MOGELIJKE TOEKOMST: Ik heb een extra kaart getrokken om te zien wat er mogelijk is en dat is Bekers 2. :) Harmonie, vrede, een liefdevolle en evenwichtige relatie met jezelf en met anderen. Dus het gaat je wel lukken, maar eerst is er nog werk aan de winkel. Laat het gevoel los dat je iets verkeerd hebt gedaan of dat je alles anders had moeten doen. Kijk naar het heden. Merk iedere dag de dingen in jezelf op waar je tevreden over bent (nog beter: schrijf ze op). De dingen waardoor je een bijdrage aan je eigen geluk levert. Geen ontwikkelingen zichtbaar of voelbaar? Dat is helemaal ok. Voel je er niet door be-Zwaard. Sta bewuster stil bij de dingen waar je blij van wordt. Alleen dan herken je wie je bent...  

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

cherida

Lieve Ricca,

Nog bedankt voor je legging, je hebt er toch weer even tijd voor gemaakt. Het is soms zo verbluffend dat er in leggingen zoveel herkenbare dingen in staan. Ik herken mij daar zeker in.

Mischien voelt het zo voor jou, alsof je er zelf geen invloed op had, maar onbewust heb je die ervaringen toch zelf gezocht - om er iets van te leren, om te groeien. Je hebt geprobeerd voor jezelf helderheid te krijgen door na te denken, maar er zijn nog altijd wolken om je hoofd (zie kaart) en de vogels staan voor opstandige gedachten. Nu het verdriet afgenomen is en je afstand hebt genomen, heb je nog steeds een onrustig gevoel. Je kijkt vooruit en je bent bang dat er een soort stilstand is (Pentakels 4)...

Ja is inderdaad wel zo, de laatste tijd heb ik onbegrip en opstandige gedachtes, waarom mij dit moet overkomen en bang ben wat mij verder te wachten staat. Ik voel dat ik gefaald heb en boos ben nr diegene toe.

Pentakels 6 is een kaart van geven en ontvangen. De omgekeerde Pentakels 6 is een moeilijke kaart...  Hij weerspiegelt op de eerste plaats jouw idee/gevoel dat het niet eerlijk verdeeld is in de wereld - en dat jij eigenlijk wat de liefde betreft zwaar pech gehad hebt. Een gevoel van misdeeldheid.

Heb veel gemaakt in mijn leven, helaas veel narigheid. Ik ben een persoon die veel geeft, trekt zich veel aan van mensen die het moeijlijk hebben. En helaas altijd wel aan het kortste eind trekt en weinig terugkrijg. Dat geeft bij mij veel teleurstellingen, dat ik ook gauw het beeld krijg dat het niet eerlijk verdeeld is, zeker wel in liefdesgebied. Zou het zo graag anders willen zien.

Dit betekent dat je innerlijk nog niet veranderd bent en dat je opnieuw in een soortgelijke relatie terecht zou kunnen komen. Hier lijkt een patroon zichtbaar te worden. Misschien heb je je ex verwijten gemaakt, maar het patroon ligt in jezelf.

Ja inderdaad, ben na deze ervaringen stil gaan staan wat er eigenlijk met mij gebeurd. Ik ben innerlijk nog niet veranderd, ben er wel mee bezig om weer vrede met mezelf te hebben. Ik denk ook zelf dat het niet alleen met deze relatie het geval is, maar ook diep in het verleden wat ik heb meegemaakt. Het heeft mij bewuster gemaakt dat ik innerlijk niet helemaal gelukkig ben. En als ik daar niet aan werk ik mij weer in een verkeerde relatie stort die niet goed voor mij zou zijn. Het moet goed zijn en van twee kanten komen.

Laat het gevoel los dat je iets verkeerd hebt gedaan of dat je alles anders had moeten doen. Kijk naar het heden. Merk iedere dag de dingen in jezelf op waar je tevreden over bent (nog beter: schrijf ze op). De dingen waardoor je een bijdrage aan je eigen geluk levert.

Ben ik hard mee bezig, soms laat ik de moed wel zakken. Ben er nog niet helemaal aan toe. Maar ik besef wel dat het anders moet. ik ben een mens die veel hebt mee gemaakt heb en zal door deze gebeurtenissen mij er ook door heen moeten slaan. Weer een les waarvan ik kan leren, het leven is een leerproces, en hoop er toch van te leren. Nogmaals bedankt Ricca!  ;)