steeds terugkomende droom

Gestart door kiezeltjuh, november 17, 2005, 16:47:27 PM

kiezeltjuh

hai,

Ik heb een vraagje, ik had eerst altijd een droom die geregeld terugkwam. Ik droomde dan dat ik in een lift stapte en naar de 2e verdieping wilde, maar dan ging de lift heel hoog. Als ik dan boven kwam stapte ik uit de lift en stond ik ineens in het midden van een kamer van glas, ik kon dan helemaal naar beneden kijken en het was erg hoog. Het was een ronde kamer en aan 1 kant kon ik dan een deur zien, maar ik durfde er niet naartoe.

Ik heb erge last van hoogtevrees en sinds deze droom durf ik ook niet zo goed meer in liften te stappen.

Ik ben lesbisch en deze droom kreeg ik altijd toen nog niemand dat wist, mijn zus dacht dat het hier misschien iets mee te maken. Nu heb ik deze droom namelijk nooit meer, de laatste keer dat ik dit droomde durfde ik wel naar de deur toe te lopen en opende ik hem en toen werd ik wakker.
Zou iemand mischien weten wat deze droom zou kunnen beteken???

Ricca

Lief Kiezeltje,

Wat een mooie symbolische dromen. Ze hebben niets met hoogtevrees te maken hoor. Het omhoog gaan met de lift is symbolisch voor het opstijgen naar een hoger niveau van bewustzijn.

Eigenlijk wilde je in al die dromen naar de tweede verdieping gaan, dat is het niveau van keuzes maken, van harmonie en verzoening (met jezelf, met anderen, met het leven). Maar de lift gaat vanzelf veel hoger... Je hoeft er geen moeite voor te doen om die hooggelegen kamer te bereiken. De ronde kamer van glas is een ruimte in de geest, een spirituele ruimte, een toestand van bewustwording. Het ronde van de kamer is een symbool van heelheid. Als je in de diepte kijkt, kun je je leven overzien. Door al het glas kan veel licht binnenvallen, dus dit is ook een ruimte om tot inzicht of helderheid te komen... met de hulp van je hogere zelf.

Er is één deur en daar ben je bang voor. Een deur opent de weg naar iets... Omdat de dromen stopten nadat je je omgeving over je lesbisch zijn had verteld, denk ik dat de deur staat voor openheid naar je omgeving, naar je familie, naar de mensen van wie je houdt. Eerst riep dat idee nog angst in je op en durfde je niet eens naar de deur toe te gaan. Maar uiteindelijk heb je hem toch open gedaan... en dat was het moment waarop je in jezelf de kracht vond om ook in werkelijkheid openheid te scheppen. En daarna waren de dromen natuurlijk niet meer nodig. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

kiezeltjuh

heej,

bedankt voor deze uitleg!!
Als ik dat zo lees is het inderdaad een mooie symbolische droom... Dan had mn zus toch een beetje gelijk. Ik heb het ook aan haar laten lezen en ze vond het ook een mooie betekins hebben.
Ik ben wel blij dat ik dit niet meer hoef te dromen... ;D

xxx