Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

het kruis

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:19:37 AM

Silverlady

36. HET KRUIS(leed,zorgen)

Deze kaart vertegenwoordigt helaas de ongeluksbode. Wanneer de consuitant(e) ver weg ligt van de kaart nr. 36 (Het Kruis) zal de tegenslag gelukkig van korte duur zijn. Men komt gewoonlijk door het meemaken van verdriet en tegenspoed geestelijk sterker te voorschijn.
Soms kan men, indien nog onvolwassen, tot een rijpe persoonlijkheid uitgroeien. Elk mens heeft in zijn leven tijden van eenzaamheid en verdriet.Toch kunnen de omringende kaarten de aard van het verdriet of de tegenslag aangeven. Indien namelijk de kaart nr. 23 (De Muizen) dicht bij het kruis ligt, dan kan dit betekenen: diefstal van zaken die kostbaar zijn of waar een grote emotionele waarde aan vastzit.
De combinatie van het kruis met de kaart nr. 31 (De Zon) zal betekenen dat veel verdriet kan verdwijnen. En ligt de kaart nr 33 (De Sleutel) er ook dichtbij, dan kan de consuitant(e) worden verteld: u vindt weer een stukje geluk.
Het is niet, zoals het zich liet aanzien, het einde van alle verwachtingen.
Het spreekwoord: 'Na regen komt zonneschijn' is hier zeker van toepassing.

COMBINATIE.

*kruis-ruiker=weduwe
*kruis-ruiker-doodskist=sterfgeval oudere vrouw
*kruis-lelie-doodskist=sterfgeval oudere man
*kruis-tuin-doodskist=sterfgeval in de familie
*kruis-ster=kort verdriet

Opti-Mystique

White Sage

Ik zie het ook een kaartje die vertraging met zich meebrengt...
of ook: veel last op de schouders om te dragen...

sloeber

Citaat van: White Sage op augustus 12, 2010, 10:57:33 AM
Ik zie het ook een kaartje die vertraging met zich meebrengt...
of ook: veel last op de schouders om te dragen...

Ik zie het kruis ook als een opheffing, einde van een moeilijke periode,zekerna reeks negatieve kaarten

dameblanche

al is de basisbetekenis negatief van het kruis, toch brengt het kruis geen narigheid in die zin.
we kunnen ons minder prettig voelen gedurene de werking van deze kaart, maar achteraf zijn we blij of opgelucht dat het gebeurt is.
een kruis trekken noem ik het meestal.
ook biedt het kruis ons de gelegenheid over iets na te denken.
kruis kan ons ook wijzen op een speciale band, karmische band zeker als daar de zon en de maan bij liggen.
kruis-vogels wijst ons weer naar boodschappen van boven
kruis -anker voorspelt ons weer een belangrijke ontmoeting op relationeel vlak.
dus al met al is het kruis zo slecht nog niet ::)

simoontje

kruis-anker = een groniche ziekte

het kruis alleen staat voor,veel pijnleiden

een periode komt ten einde.

kruis - berg  =duw en trekwerk/agressie/of heel veel pijn

een bezegening opiets.

kruis- ring = veel leed in gezin/relatie/ of letterlijk,pijn in de handen,misschien een zenuw beklemd.

lauresse

Ik zie het kruis niet altijd als een negatieve kaart. Kan heel goed mogelijk zijn dat je een bepaalde periode achter je laat liggen, een nare periode en dan is deze kaart helemaal niet negatief, want dan neigt deze kaart naar een nieuw begin.
groetjes L

simoontje

kruis- toren = een kerk

Leeuwin

Ik zie het Kruis o.a als een karma kaart.

Leeuwin