Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de beer

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:09:23 AM

Silverlady

15. DE BEER (moeder,kracht,geld)

Deze kaart, die getuigt van een grote kracht, kan echter ook de aanleiding geven tot jaloezie. Helaas gunnen vele mensen een ander geen geluk en soms tracht men zelfs een wig te plaatsen tussen bijvoorbeeld man en vrouw of moeder en kind. Ook zal men in staat zijn grote onrust te zaaien tussen compagnons.
Maak echter de beer niet kwaad, want met zijn sterke berepoten kan hij alles vertrappen wat hem in de weg staat. Indien de omringende kaarten positief zijn, kan de geweldige kracht van de beer een bescherming en steun betekenen. De Klaverentien (recht) geeft aan: men is gevoelig voor creativiteit, zoals muziek, schilder- of beeldhouwkunst.
Door de hulp van een sterke persoonlijkheid kan een jong mens zich op een van deze terreinen ontwikkelen. De samenwerking met jongeren kan een grote vreugde, ja zelfs veel geluk geven.
Let echter goed op de omringende kaarten die, positief of negatief, dit alles kunnen beïnvloeden.

COMBINATIE.

*beer-maan-weg-doodskist=sex in de auto
*beer-maan-doodskist-huis=sex in bed
*beer maan=sex
*beer-maan-zeisen=lange sex
*beer-maan-weg=sex buiten
*beer-maan-schip-vogels=sex op reis
*beer-maan-slang=sexbedrog
*beer-maan-zeisen-berg=sex met een vreemdeling
*beer-maan-weg-slang=sex met een vrouw
*beer-maan-toren-vissen=sex in een hotel
*beer-ruiker=grootmoeder
*beer-roede=nijdig en kwaad
*beer-vogels=aangetekende brief

Opti-Mystique


Ricca

DE BEER

Hoewel de (bruine) beer een symbool is van aardse, warme en beschermende moederlijkheid, zie ik in de Lenormandkaarten de vos (met jongen!!) eerder als kaart die naar de moeder kan verwijzen...

De beer is een symbool van macht en gezag en kán soms iets gevaarlijks en dreigends hebben en eventueel wijzen op een situatie in het leven (vriendschappen, werkgever, huwelijk, opvoeding enz.) waarin de een de ander de wet voorschrijft. In het ergste geval met intimidatie of zelfs geweld. Of, vanuit de andere kant gezien, met slaafse volgzaamheid of de neiging over je laten lopen, je te láten intimideren of onderdrukken, naar iemands pijpen te dansen... Maar denk hier alsjeblieft niet als eerste aan. Vaak wordt de beer als een angstaanjagende vleeseter gezien, maar hij is eigenlijk heel speels. Hij eet minder vlees dan sommige kleinere dieren omdat hij zijn maaltijden aanvult met planten en fruit. De beer kan zowel woest als heel zachtaardig zijn. Ook een goedmoedige brombeer...

Net zoals de beer in de winter een winterslaap houdt, hebben ook wij periodes van rust nodig om onze energie weer op te laden. Neem op het juiste moment de ruimte die je nodig hebt om tot jezelf te komen en bij te komen van alles wat het leven van je vraagt. Er tijden zijn om te spelen en uitbundig te genieten van het leven en tijden om krachtig voor jezelf op te komen en voor wat jij nodig hebt op je weg. De beer staat voor kracht (zo sterk als een beer) en het zelfvertrouwen om je doel te bereiken.  

Als er nu van je wordt gevraagd om op wat voor manier dan ook de rol van leider op je te nemen, kun je dat. En als er van je gevraagd wordt om je te laten leiden door iemand in wie je op een positieve manier een meerdere erkent, kun je dat ook...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Hoi,

De beer voel ik aan als een bepaald vertrouwen en bescherming die hij je kan bieden. Misschien dat deze beer daarom geassocieerd wordt met de (oer) moeder. Moeder wordt ook geassocieerd met vertrouwen en bescherming.

Beschermen kan de beer je wel hij is een goede leider die jou de kracht van vertrouwen kan schenken.

Rosie

Inga

In de Mystieke Lenormandkaarten staat:

De Beer: een gelukskaart!!!
Duidt op kracht, bezit en welstand.
Hij kan ook een machtig positief ingesteld ouder persoon symboliseren.

dameblanche

de beer kan ook negatief geduidt worden
een algemeen negatieve houding naar jezelf toe
zorgen....
afgunst en jalousie....
onvrede en irritatie
in sommige gevallen kan de beer verwijzen naar een donker gekleurd persoon.
of beer-huis...makelaar

jericho

mmm, ik heb de laatste tijd wel iets met die beer. Telkens weer opnieuw verschijnt hij bij mijn dagkaarten. Hij wil me echt iets vertellen. Vandaar mijn zoektocht naar "wat heeft deze kaart mij te vertellen"

Ik geloof niet zo echt in negatieve duidingen. Ik probeer alles van de positieve kant te bekijken. Want wat op het eerste zicht negatief lijkt, zijn voor mij geschenken, lessen om iets uit te leren, kansen om te groeien. Misschien niet altijd prettige lessen, maar wel waardevol.

Vandaar dat ik me wel kan terugvinden in de uitleg van Rosie; een kaart van kracht en vertrouwen. De kracht om deze lessen te doorstaan, het vertrouwen dat alles goed komt. Een beschermkaart zie ik er ook wel in. Ik voel me ook beschermd door alle prachtige natuurwezens om me heen, door mijn gids,...

Ook in de uitleg van Ricca: "Als er nu van je wordt gevraagd om op wat voor manier dan ook de rol van leider op je te nemen, kun je dat. En als er van je gevraagd wordt om je te laten leiden door iemand in wie je op een positieve manier een meerdere erkent, kun je dat ook..." kan ik me wel vinden.
Op dit moment erken ik dit wel in mijn leven. Alleen heb ik met die persoon een wisselwerking. De ene keer voelt zij aan als mijn meerdere die me positief leidt, de andere keer voelt het eerder aan alsof ik diegene ben die de leidersrol op zich neemt. Een beetje de band van "zielenzussen". Elkaar positieve opbouwende energie geven!

En ricca, wat zeg je dat mooi van die winterslaap: "Net zoals de beer in de winter een winterslaap houdt, hebben ook wij periodes van rust nodig om onze energie weer op te laden. Neem op het juiste moment de ruimte die je nodig hebt om tot jezelf te komen en bij te komen van alles wat het leven van je vraagt. Er tijden zijn om te spelen en uitbundig te genieten van het leven en tijden om krachtig voor jezelf op te komen en voor wat jij nodig hebt op je weg. De beer staat voor kracht (zo sterk als een beer) en het zelfvertrouwen om je doel te bereiken." 
Ook hier zit zoveel waarheid in voor mij. Het is precies wat ik voel van mijn huidige situatie: de ruimte krijgen om tot mezelf te komen, en wanneer ik genoeg energie heb, kan ik weer krachtig voor mezelf opkomen.

Wat jij schrijft Marianne: "een algemeen negatieve houding naar jezelf toe
zorgen....
afgunst en jalousie....
onvrede en irritatie"...
Op dit moment zie ik daar voor mezelf minder in, maar wanneer iemand dit herkent voor zichzelf, zie ik dat niet als "negatief", eerder als lessen die de persoon waarvoor de legging is, als ziel gekozen heeft om in dit leven te leren.

Liefs Jericho

dameblanche

ja zo kun je het natuurlijk ook formuleren jericho, ik wil alleen hier aanduiden dat NAAST  positieve kanten ook andere kanten van de beer zitten...
zo kan de beer ook aangeven dat iemand in de zorg werkt, kortom, je moet altijd naar de omringende kaarten kijken........

Lelie

#8
De beer kan ook op moed duiden of de moed niet hebben.
Lieve groetjes Lelie.

kleurig krijtje

Wat betekend de  beer samen met het  anker voor iemands persoonlijkheid?

Lief

Kan iemand zijn die vastzit.

Kan ook iemand zijn die trouw is en erg beschermend.

Look for the answer inside your question...

kleurig krijtje

 :)Dankje wel ,zal ik bij kaartjes noteren
Is er ergens een link te zien ergens online  met de kaartjes en hun karakters xxx

Zonnetjeinhuis

Hoi kleurig krijtje,

Hier http://www.youtube.com/watch?v=GGUil5JjixE zou je bijvoorbeeld wat meer kunnen leren over de betekenis van de Lenormand-kaarten. Er zijn meer links te vinden hier, hoor.

succes en groetjes,

Zonnetjeinhuis