Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de vos

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:08:47 AM

simoontje

#15
en staat voor eten..
het overleven
schouders
gehijg in je nek
of letterlijk een vosje
overleving(s)(drang)
het geestelijke
gemeente
omgeving
veel mensen
klas vol met kinders
[....]

Enkele betekenissen zijn verwijderd door Ricca.
De Vos wijst nooit op bepaalde nationaliteiten!


nou dan kent men niet de gehele lenormand uitleg,het zijn namelijk uiterlijke kenmenmerken,waardoor men een uiterlijk ken beschrijven....
oa geaardheid,kleur haar,of iemand groot of klein is,jong of ouder enz enz..
dit is oa wel mijn beroep,weet waar ik over praat..


dameblanche

de vos is zeer alert, en een snel dier, dat altijd bereid is tot handelen.
zijn sluwheid is zijn kracht, als hij zijn vijanden op een dwaalspoor brengt.
de zorg voor het gezin is ook een aspect van vosse-energie..
we hoeven de vos dus niet altijd te vrezen.....

dameblanche

#17
voor men verder gaat uitpakken, simona, wil ik je wel even wijzen op de forum-regels hier waar we ons allen aan te houden hebben...
een en ander kan hier wijzen op dicriminatie van mensen in onze samenleving...... :-X

beroep of boegeroep, ik blijf het een leuke hobbie vinden ;D

Lelie

Vos/boek kan duiden op valse papieren.

Lieve groetjes,
Lelie.

shana

vos en hond, iemand die zich als vriend voordoet maar met bijbedoelingen?
Dus voorzichtig zijn. :o

grtz

Ricca

DE VOS

Lenormandkaart 14 de Vos heeft voor mij dezelfde betekenis als Medicijnkaart 25 Vos:

Vos - Camouflage   

Vos... waar ben je?
Onder het struikgewas?
Ben je één geworden met het bos om mij te genezen?
Zit je onzichtbaar naar mij te kijken?
Moet ik me camoufleren net als jij?


Slimme Vos heeft veel bondgenoten in het bos. Een daarvan is het gebladerte, dat bescherming en kracht biedt. Het lijkt wel of Vos in rook opgaat tussen het weelderige kreupelhout. Zijn talent om te versmelten met de achtergrond geeft hem de gelegenheid om situaties rustig te observeren. De gave om in de omgeving op te gaan en onopgemerkt te blijven, komt goed van pas wanneer hij anderen wil inschatten of zijn eigen familie wil beschermen.

Vos is een kei in camouflage en een andere natuurlijke gave van Vos is zijn vermogen zich aan de winter aan te passen door van kleur te veranderen, net zoals de kameleon. Wanneer er geen bladeren meer rondslingeren, stelt zijn volle, witte winterjas Vos in staat in de sneeuw op te gaan.

De kracht van Vos heeft te maken met aanpassingsvermogen, oplettendheid, slimheid, vernuft, vindingrijkheid en met snelheid van geest en handelen. Vos kan je leren je slimheid te gebruiken zonder je integriteit te verliezen. Dat laatste is belangrijk. Helaas heeft Vos ooit een imago gekregen van list en bedrog en sluwheid, maar dit is een veel te oppervlakkig beeld. Bovendien kleeft aan die woorden een negatief oordeel en dat is in het geval van Vos echt onterecht. Inderdaad, als jachthonden hem achterna zitten, loopt hij twee keer over zijn eigen spoor en rent hij rondjes, zodat het geurspoor niet meer te volgen is. Dat is geen bedrog, maar gewoon slimheid. Verder is Vos een snelle beslisser en staat hij met vier poten stevig op de grond. Als er gevaar dreigt, handelt Vos zonder dralen.

Vos is altijd bezorgd voor de veiligheid van familieleden. Doordat hij zich onzichtbaar kan maken, kan hij de familie goed beschermen. Op de Lenormandkaart zien we een moedervos met jongen. Zij heeft de taak haar familie veilig bij elkaar te houden en te voeden. Vos is niet kieskeurig wat zijn eten betreft. Als Vos in een kippenhok kan komen, zal hij - als hij de kans krijgt - alle kippen doden en ze begraven voor tijden van voedselschaarste. Hij doet dat niet uit gulzigheid of uit egoïstische motieven, maar in het belang van de hele familie.

Mijn advies: vergeet alle negatieve betekenissen van de vos. Want echt, je schiet daar niets mee op. Geen enkel dier is vals. Alle dieren zijn integer. Leve de Vos, de slimme, zorgzame moeder/hoeder. :)

Een vos keek naar zijn schaduw toen de zon opkwam, en zei: "Ik zal vandaag voor mijn middageten een heel wild zwijn nodig hebben". En de hele morgen zocht hij naar wilde zwijnen. Maar toen de middag aangebroken was, en hij opnieuw naar zijn schaduw keek, zei hij: "Een muis zal ook wel voldoende zijn".

:) Ricca
From Ricca with Love

Freggelkop

Die laatste interpretatie geeft al een heel genuanceerder beeld. Oef, gelukkig maar. :)