Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de zeisen

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:06:13 AM

Silverlady

10. DE ZEISEN (afmaaing)

Dreigend gevaar. Kan tevens een breuk betekenen, bijvoorbeeld tussen geliefden of een onverwacht einde van een leven. Indien er positieve kaarten vlakbij liggen, kan dit ook betekenen dat vele problemen kunnen worden opgelost, zoals het plotseling eindigen van negatieve zaken, ziekte, moeilijkheden met partner of relatie of geldelijke problemen.
Men dient deze kaart echter zeer zorgvuldig te bezien, met de omringende kaarten, daar het ook een waarschuwing kan inhouden voor ongelukken, zowel in het verkeer als het vallen van een trap of misstap bij een reis per trein of bus. Hier komt dus het inzicht en de intuïtie van degenen die kaarten moeten duiden tot uiting. De ruitenboer staat tevens op deze kaart aangegeven. Zie bij de normale speelkaarten de betekenis en laat deze meetellen in het duiden van de kaart nr. 10, De Zeis.
Uiteraard is hier ook weer van grote betekenis: waar liggen en welke kaarten omringen nr. 10.

COMBINATIE.

*zeisen-slang=volledige tijdelijke wegmaaing
*zeisen-vosje-hond=wegmaaing(misbruik van vertrouwen)
*zeisen-slang=einde jaliezie en of bedrog
*zeisen-brief=brief of bericht met vertraging

Opti-Mystique


Ricca

DE ZEIS

Wat het rijmpje ook zegt, deze kaart heeft voor mij niets met gevaar te maken, maar alles met oogsten. Een zeis in handen van de Dood heeft inderdaad de betekenis van een einde, ineenstorting, verbreking e.d., maar de Dood komt op geen enkele manier op deze kaart voor. Er worden geen hoofden afgemaaid, zoals op sommige versies van de tarotkaart De Dood, maar graan... Een losstaande zeis zou nog wel de betekenis van einde kunnen hebben, maar samen met een korenschoof, nee. Of het moest het einde van zorgen zijn. Er zijn trouwens genoeg andere Lenormandkaarten die op een breuk of beëindiging kunnen wijzen...

De korenschoof is een symbool van aarde en vruchtbaarheid. De zeis is als gereedschap ook een aardesymbool.

Oogsten - je geduld wordt beloond - de tijd is rijp voor iets - iets werpt vruchten af - voorspoed - welvaart - rijkdom - brood op de plank - broodwinning - in een basisbehoefte voorzien - overvloed - het einde van materiële zorgen - veelbelovende activiteiten - van succes verzekerd zijn - vruchtbaarheid - levenskracht - gezondheid - voeding voor lichaam en geest - groei zowel op innerlijk als op uiterlijk gebied - rijpheid - oogsten wat je gezaaid hebt.

Waardering - dankbaarheid - tevredenheid. Laat je hart overstromen van vreugde, je hebt zo veel om dankbaar voor te zijn, zo veel om te delen.  

Het graan is in feite nog maar een grondstof, er is nog verdere bewerking nodig, dus het kan ook gaan om eigenschappen, talenten of activiteiten die beslist vruchtbaar zijn, maar die nog moeten worden bijgeschaafd, verfijnd, ingevuld of waaraan nog definitief gestalte moet worden gegeven. Het is in ieder geval goed om op de reeds ingeslagen weg verder te gaan.

Een open huis, een open hart
daar groeit een overdadige oogst...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Angel

Wat zou de betekenis zijn van de doodskist gevolgd door de zeisen?  Ik dacht aan het wegmaaien van een oude situatie zodat er een volledig nieuwe situatie kan ontstaan. 

En wat als die 2 kaarten gevolgd worden door de ruiker? Ruiker staat voor puur geluk.  Een situatie die volledig positief uitdraait? 
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Laure

hmm onkruid wieden zodat de bloemetjes kunnen bloeien?
jaja een mooi nieuw begin, zoals je zegt, Angel

dameblanche

ruiker geeft hier een time out weer , doodskist een over denken van iets, zit je tussen 2 fasen in, ben je moe en onzeker, heb je niets om naartoe te werken?  je tijd en ruimte nodig om goed over iets na te kunnen/willen denken
gr.dameblanche

Angel

@Dameblanche
Ik zit inderdaad in een twijfelperiode.  Maar ik heb een doel voor ogen.  Dus het kan wel zijn dat ik tussen 2 fasen zit en ik naar iets moois aan het toewerken ben. 

Inga

Ik kan het niet meer vinden maar ik heb ergens gelezen dat Zeisen op het einde van een legging betekend dat je gaat oogsten.
Hoe negatief de Zeisen ook beschreven staan in mijn boeken..... ???

Lelie

#8
Als je de zeisen positief bekijkt betekend dat er vaak iets vrij plotseling staat gebeuren
of al is, en ook inderdaad oogsten wat je gezaaid heb.

Lieve groetjes,
Lelie.

dameblanche

de zeis, het hart, de roede en het kind zijn de kinderkaarten
de zeis staat voor een kind dat onder het dierenriem teken de ram, leeuw, of boogschutter is geboren...of wel het vuurteken..
een kind dat enthousiast is en ik-gericht is...en daardoor anderen kan meeslepen, en overhalen...

Lelie

#10
De zeis/boom kan duiden op een plotselinge ingreep, door iets of iemand,
kan te maken hebben met de gezondheid of een situatie.

Lieve groetjes,
Lelie.