Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de doodskist

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:05:07 AM

Silverlady

8. DE DOODSKIST (dood,einde(bijv van een welbepaalde periode)

Deze kaart geeft altijd een zeer ernstige situatie aan, namelijk ziekte, dood, faillissement, fraude etcetera.
De omliggende kaarten geven uiteraard ook hier weer aan in welke situatie men verkeert. In combinatie met de kaarten no. 11 en no. 14 is er grote tweedracht, sluwheid en bedrog. Dit zou ertoe kunnen leiden dat de consuitant(e) de huidige omstandigheden niet meer aankan. Hierdoor kan een hartinfarct, als gevolg van al deze problemen, ontstaan.
Het is een dodelijke, gevaarlijke situatie waarin men zich dan bevindt. Mocht er echter de kaart no. 20 (de tuin), die een positieve vernieuwing aangeeft, dicht bij de kaart no. 8 liggen, dan komt men al deze problemen te boven. Ruitennegen kan aangeven: plotselinge gebeurtenissen die te maken hebben met bedrog en verraad.
Hier zal de lezer(es) zeer goed de intuïtie moeten laten werken om met de omringende kaarten een goede duiding te doen.

COMBINATIE.

*doodskist-zeisen-zon=ongeval in recht
*doodskist-zeisen-wolken=ongeval in onrecht
*doodskist-wolken-lelie=weduwenaar
*doodskist-zeisen=ongeval
*doodskist-zeisen-zon-muizen=brand
*doodskist-zeisen-weg=ongeval op de weg
*doodskist-zeisen-weg-vogels=kettingbotsing
*doodskist-boom=kanker
*doodskist-boom-zon=genezen van kanker
*doodskist-boom-slang=chemotherapie
*doodskist-zeisen-vogels-schip=ongeval op reis
*doodskist-boek-slang=slechte papieren
*doodskist-kruis-boek=papieren van sterfgeval
*doodskist-kruis-boek-lelie-papieren van een begravenisondernemer
*doodskist-weg-boek=autopapieren
*doodskist-kind-zeisen=ongeval van kind
*doodskist-kruis-lelie-tuin=sterfgeval oudere heer in familie
*doodskist-kruis lelie=sterfgeval van vader
*doodskist-slang=zwarte magie
*doodskist-vissen=drugs(kan ook medicijn zijn)
*doodskist-tuin-vissen=homeopathie
*doodskist-vissen-boom=medicijnen
*doodskist-lelie=verhouding

Opti-Mystique


Jane26

Ik acht de doodskist niet als hele slechte kaart. het kan ook staan voor transformatie, verandering, een oude situatie sterft af en daar komt een nieuwe voor in de plaats. De kaart kan ook op een diepere karmatische verbinding staan, iets wat iets zegt over zielsverwanten.

sweetmami

wanneer is er sprake van een definitieve breuk?
de kist met het kruis, de toren, de ring of de zeis?
ik ervaar zeis namelijk als iets tijdelijks?

Carla

Voor mij heeft de Zeis met 'plotseling' te maken, zeis en doodskist samen zou kunnen zijn (denk ik) het niet (willen) accepteren van iets.

Inga

Ik zie de zeis ook meer als plotseling maar ook zeker als tijdelijk.

Leeuwin

Ik denk de Doodskist samen met het kruis.


dameblanche

doodskist in combinatie met het kruis zegt mij vaak dat er iets sterft in je :-\

Inga

Wat zegt de Doodskist in combinatie met de Vogels volgens jullie?
Hevig kortstondig leed?

Carla

@Inga, ja dat zegt het mij.

Fransisca

Mijn kleindochter is erg ziek en ik maakte me zorgen en dacht, ik trek een kaart, krijg ik de doodskist. Nu, die betekent misschien niet de dood maar ik kreeg het plots wel heel benauwd. Ik trok nog twee kaarten erbij. Doodskist, brief en boek. Iemand een idee?

Anja

Het Boek en de Brief geeft naar mijn gevoel aan dat er iets meer achter een bericht steekt dan in eerste instantie lijkt. Mijn idee:

Een grote legging met alle 36 kaarten doen, dan kijken waar de Boom zich ten opzichte van je kleindochter bevindt (persoonskaart Het Kindje bijvoorbeeld) en welke kaarten er bij de Boom liggen. Dat geeft iets meer informatie, vooral voor jezelf.