Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de slang

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:04:42 AM

Silverlady

7. DE SLANG (valsheid,jaloezie)

Kwaad dat soms stiekem bij iemand binnensluipt. Een duidelijke waarschuwing voor valse vrienden, huichelaars en vleiers. Niet alleen in het privéleven, maar vooral ook zakelijk gezien: 'Wees op uw hoede'. Ligt de kaart namelijk dicht bij de persoonskaart, dan zal de consuitant(e) dienen op te passen met lieden die men niet kent.
Pas ook op voor mensen aan de deur, bijvoorbeeld voor het vegen van schoorsteen, verkoop van zogenaamde Perzische tapijten, enzovoort. Sluit deuren en vensters goed af als men het huis verlaat. Ligt de kaart no. 23 (muizen) dicht bij de kaart no. 7, dan bestaat zeker de mogelijkheid van inbraak met/of diefstal. De klaverenvrouw op de afbeelding kan een dure call girl zijn, een bedrijfsspionne of een geraffineerde mannenverleidster. Tevens is hier de waarschuwing op haar plaats 'blijf verre van deze dame, zij kan een alcoholiste zijn die u vele moeilijkheden kan bezorgen'.
Let goed op de omringende kaarten.

COMBINATIE.

*slang-hart=schoonzoon
*slang-weg=schoondochter
*slang-beer=schoonmoeder
*slang-kind-hart=kleinzoon
*slang-zeisen=einde jaloezie en bedrog
*slang-weg=aangekleurde dame maar blond
*slang-brief=leugens ontdekt

Opti-Mystique


sweetmami

welke kaarten geven weer dat er over je word geroddeld?

Leeuwin

Ik dacht dat dit de Slang/De Muizen is.

Basic

Het heeft ook als betekenis volgens een schrijfster:

Fantasieen.
Dromen.

Als ik het gedichtje lees en nadenk over de zinnen: 'Wat is waarheid? Wat is rein?'
Wat voor de een waarheid is, is voor de andere een leugen. En omgekeerd.
Zijn waarheid en leugen geen twee kanten van dezelfde medaille?
Immers als veel mensen iets aannemen wordt het ook beschouwd als waarheid.
Zoals veel mensen vroeger dachten dat de wereld plat was.
Nu denken we er echter anders over. De wereld is rond. Maar wat gaan ze zeggen binnen 500 jaar?
Zouden waarheid en leugen geen fantasiebeelden kunnen zijn? Creaties van de geest?
Laat je de leugen vallen dan kan de waarheid ook niet bestaan. Het een is afhankelijk van het andere.
Iedereen spreekt de waarheid vanuit zijn standpunt gezien. Als ik dan de lijn doortrek heeft iedereen gelijk EN ongelijk. Ik weet het, het gaat ver... mr het is wel interessant om over na te denken.

Je mag mij zeker feedback geven met een leugen of een waarheid.  :P ;D

Groeten,
Basic

sweetmami

klopt, ieder zn eigen beleving,
geloof dat de omringende kaarten laten zien of die beleving waarheid of rein is.
Ofwel, zijn de omliggende kaarten positief of negatief.

jopie

Hallo allemaal wie kan mij helpen.Ik las in het boek van lenormand dat slang ook je pk kan zijn als dat zo is kan je dan de slang of de dame gebruiken als pk.Omdat er stond dat mogelijk een vrouw met de zon in het teken steenbok of stier.Ik ben een steenbok en assedant is stier is dan slang ook mijn pk.
Liefs Petra

Inga

Bij mijn weten is in de lenormand je eigen PK, de Dame, als je vrouw bent en de Heer voor als je een man bent.
De andere kaarten die ook persoonskaarten zijn staan voor andere mensen in je omgeving.
Dus, een broer, zus, vriend, vriendin, arts, kind enz.
Deze kaarten ben jezelf dus niet.

Leeuwin

Maar als je als dame een vraag hebt over een andere dame, dan moet je voordat je een legging gaat doen een persoonskaart voor de dame uitkiezen. Voor de dame waarover de vraag gesteld wordt dus. Zo heb ik het tenminste begrepen maar zie jij dat anders Inga?

Leeuwin

Inga

Als ik voor een andere dame leg, zoals gisterenavond, dan is de legging voor haar en dus de persoonskaart, de dame, stelt zij ook voor.
Al die andere persoonkaarten kunnen weer personen zijn uit het leven van diegene voor wie ik leg.

jopie

Oke ik wist het niet zeker dus bij deze  heel erg bedankt voor jullie uitleg. :)

Lelie

#11
De slang kan ook duiden dat iets magisch, mysterieus of mystiek is.

Lieve groetjes,
Lelie.

iamthezenmaster


of...de ' tweede'  vrouw

hangt heel erg van de context af.

en de vrager

dameblanche

liggen de slang en de klaveren bij de pk dan geeft het extra info voor de kaartlegster..
de vrager vertelt dan niet de gehele waarheid en draait een beetje om de brei heen in afwachting van een positief oordeel...

nunu

Als ik de kaarten voor iemand leg dan krijg ik bijvoorbeeld boek + slang kan ik dat dan duiden naar de persoon zelf dat deze een geheim heeft of een persoon in zijn leven dit geheimen heeft en onbetrouwbaar is?

Groet Nunu