Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de boom

Gestart door Silverlady, november 11, 2005, 11:03:24 AM

Silverlady

5. DE BOOM(gezondheid,groei)

Of het ziekte of genezing zal zijn, of men een goede gezondheid en bezit men genoeg energie om zich als een sterke persoonlijkheid te kunnen manifesteren, geven de omringende kaarten weer aan. De boom is ook de kaart van een dynamische en krachtige persoonlijkheid. Ligt de kaart nr. 5 dicht bij de kaart van de consultant(e) dan dient men goed op haar of zijn gezondheid te letten. Ligt de boom ver weg, dan is men zo gezond als een vis en zo sterk als een boom.
Is echter de kaart nr. 8 (De Dood) hier dichtbij, dan is dit een ernstige waarschuwing inzake de gezondheid van de consuitant(e). Hartenzeven (recht) op de kaart nr. 5 (De Boom) geeft aan: men kan nog zo sterk en dynamisch zijn, toch dient men zichzelf niet te overschatten. Het gezegde: 'Schoenmaker blijf bijjeleest'ishierzekervantoepassing.
Gaat men namelijk boven zijn kunnen werken, dan leidt dit vaak tot overspanning of tot andere nare ziekten. Oppassen is hier dus het parool.

COMBINATIE.

*boom-slang=vergiftiging
*boom-wolken=dokter
*boom-beer=depressief
*boom-doodskist-boek-slang=slechte gezondheid
*boom-berg-ooievaar=problemen met de borsten
*boom-zeisen-kist-slang=uitgezaaide kanker
*boom-hart-slang=trombose
*boom-vissen=groei op geld
*boom-zeisen-doodskist-slang-roede=slechte afloop
*boom-zeisen-doodskist-slang-kruis=slechte afloop
*boom-zeisen-doodskist-slang-zon=je komt erdoor
*boom-roede=lange chronische ziekte
*boom-muizen-slang=energieverlies
*boom-anker-wolken=blijvende ziekte(reuma of artrose)

Opti-Mystique


Ricca

#2
BOOM

Gezondheid - lang leven - rust - stabiliteit - evenwicht - geworteld zijn - honkvastheid - beschutting bieden - de harmonie van rust en beweging - de waarde van het blijvende - stamboom - afstamming - oorsprong - kracht - geduld - wegwijzer - herkenningspunt - wijsheid van de natuur.

Een boom heeft nooit haast en laat zich niet meeslepen.
Een boom valt niet bij de eerste slag. Kan wel tegen een stootje.
Iets heeft zijn wortels in de tijd en je kunt er niet zomaar mee breken.
Oude bomen moet je niet verplaatsen.

Een boom kan eeuwenlang op één plek staan. Dit kan alleen dankzij bedaardheid, gelijkmoedigheid, een lange adem (ze maken zuurstof) en grote innerlijke rijkdom.
De bomen, zij luisteren... en fluisteren... met elkaar... met ons. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Angel

Een boom kan ook een verborgen liefde aanduiden.  Op een boom worden er dikwijls hartjes gekerfd :)

dameblanche

boom kan ook de levensenergie van een mens weergeven, de kracht, het met beide benen op de grond staan, ook de rust en levenskracht.
ja vandaar ook misschien de hartjes, een boom blijft ook levenslang staan en dat geldt dan weer voor de [levenslange] liefde die men dan op dat moment wenst.
gr. dameblanche

Inga

Christiane Renner beschrijft de Boom eigenlijk als een negatieve kaart.
Negatieve betekenissen kom je dan ook bijna overal tegen als je op de Boom zoekt.
Ik heb ook een boek van Renee Merkestijn, zij geeft naast de bekende negatieve betekenissen ook vele positieve betekenissen aan: energie, lichaamskracht, goede conditie, vitaliteit, genezing, groei, levenslust, gelukkige toekomst, wensvervulling, levenswijsheid.

Ik vind het moeilijk om de Boom positief te duiden omdat ik hem ook altijd als negatief heb geleerd. ???

Carla

Ik heb een workshop bij Renée gevolgd, zij kijkt altijd heel goed naar het grotere verband in een legging. In het geval van de boom kan binnen een wat grotere legging ziekte en/of narigheid ook 'ver weg' zijn, en in dat geval dus ahw het tegenovergestelde laten zien van de traditionele betekenis van de kaart  :)

zonnetje

DE Boom.

toen ik het symbool zag dacht ik meteen terug aan een liedje uit mijn jeugd: een liedje van Elly en Rikkert.

Kind van de zon.

Het is een grijze dag vandaag
De regen valt omlaag. En alles gaat zo traag.
alleen de mensen niet.
Ze lopen langs mijn raam.
En niemand kent mijn naam
En daarom kom ik bij jouw
"lieve Boom"
want met je voeten in de aarde
en je armen in de lucht
kun jij een schaduw zijn
als ik vlucht naar de zon.

Een boom waar je toch je zorgen bij kwijt kan, die er nooit van weg zal lopen.
De boom uit de disney film Pochantas. Wijze oude raadgever.
En het verbind voor mij 2 elementen aarde en lucht.
2 elementen die ver uit elkaar liggen.
het lijkt mij een prachtige kaart, maar om eerlijk te zijn ken ik de betekenis niet.

marga

Inga

Citaat van: Carla (aka Catharina) op oktober 23, 2011, 20:35:40 PM
Ik heb een workshop bij Renée gevolgd, zij kijkt altijd heel goed naar het grotere verband in een legging. In het geval van de boom kan binnen een wat grotere legging ziekte en/of narigheid ook 'ver weg' zijn, en in dat geval dus ahw het tegenovergestelde laten zien van de traditionele betekenis van de kaart  :)

Maar wat als je de Boom ( en in mijn geval de Ooievaar erbij) als dagkaarten trekt?

Carla

Ik zag dat je mijn antwoord al gelezen had bij de dagkaarten  :)

Lelie

#10
Boom/ooievaar kan ook betekenen dat het leven/levensomstandigheden
veranderen, de boom kan ook letterlijk staan voor een gezonde/ongezonde
situatie, in relatie/omstandigheden.
Boom/zon kan betekenen een goede gezondheid.
Boom/zeis een plotselinge ingreep.


Lieve groetjes,
Lelie.

Moonskin

Hallo lieve mensen,

Waar staat Boom, ruiker, ruiter dan voor?

Ruiker + Doodskist
Als deze 2 naast elkaar bij de Boom liggen, dan veroorzaakt de ziekte tevens oververmoeidheid.

Ruiter
Er kunnen problemen met de ademhaling zijn

Maar er staat ook dat wanneer er naast de boom een kaart ligt met ook bomen erop dat dit het vervullen van een wens kan inhouden....

Liefdevolle dank,
Thea