Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vraag aan ricca?

Gestart door rosie989, november 08, 2005, 12:51:21 PM

rosie989

haai ricca ik heb een vraagje aan je..

Is het zo dat dromen alleen maar een symbolische betekenis hebben?
Ik vind het zelf niet zo omdat ik zelf dromen heb die zo letterlijk zijn die ook uitkomen, kijk als voorbeeld maar eens naar de "katdroom" en zo zijn er nog veel meer die ik op zou kunnen noemen. Ik ken meerdere mensen die zeker een letterlijke droom hebben die dan ook echt uit komt.

Hoe denk jij daarover?
Liefs rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Er zijn zó veel soorten dromen. Symbolische dromen, creatieve of scheppende dromen, genezende dromen, voorspellende dromen, dromen waarin je contact hebt met levenden of overledenen, dromen waarin je informatie krijgt... Dromen kunnen ook tegelijkertijd symbolisch zijn (op het ene niveau) en voorspellend (op een ander niveau). De meeste dromen zijn symbolisch. Als een droom voorspellend is, zou je dat eigenlijk moeten kunnen zien aan de droom. Aan de sfeer of aan bijzondere symbolen die met het bewustzijnsniveau van de droom te maken hebben. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik slechts één beeld zag, dat toch voorspellend bleek te zijn, maar ik ga ervan uit dat ik toen de rest van de droom vergeten was... Als je twijfelt of een droom voorspellend is, vraag dan de volgende avond voor het slapen gaan om een nieuwe droom die meer duidelijkheid geeft. Als je iets drie keer droomt is het waar...

Wat jouw kattendroom betreft, denk ik nog steeds dat die symbolisch is, dus dat je nog steeds naar de overeenkomst tussen jouzelf en de kat moet kijken. Op een ander niveau kan de op handen zijnde tijdelijke verdwijning van je kat wel meegespeeld hebben, maar schuif de mogelijkheid dat de droom je iets over jezelf wil zeggen nooit te snel opzij.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

dank je ricca voor je uitleg, zeker een leerzame uitleg ;) want dat is wat ik ook wil, dromen interpeteren. Ik ga dan ook vaker oefenen en mezelf daarmee bezig houden want ik vind het echt leuk om te doen.

:-*liefs rosie :-*

luna

Zullen we het 'droomforum' veranderen in 'droomvragen aan tante Ricca'  ;D ;)

Opti-Mystique

Citaat van: medusa op november 08, 2005, 21:25:16 PM
Zullen we het 'droomforum' veranderen in 'droomvragen aan tante Ricca'  ;D ;)

Hahaha... of "Laat je door Dr. Ricca uit de droom helpen"

8) ;D

rosie989

lieve ricca,

ik heb even nagedacht over wat je precies zei. Je zei...

De meeste dromen zijn symbolisch. Als een droom voorspellend is, zou je dat eigenlijk moeten kunnen zien aan de droom. Aan de sfeer of aan bijzondere symbolen die met het bewustzijnsniveau van de droom te maken hebben. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik slechts één beeld zag, dat toch voorspellend bleek te zijn, maar ik ga ervan uit dat ik toen de rest van de droom vergeten was... Als je twijfelt of een droom voorspellend is, vraag dan de volgende avond voor het slapen gaan om een nieuwe droom die meer duidelijkheid geeft. Als je iets drie keer droomt is het waar...

Wat bedoel je precies met als je iets 3 maal droomt is het waar..?

Liefs rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Ik bedoelde dat in verband met voorspellende dromen. Als je vermoedt dat een droom voorspellend zou kunnen zijn... als je dan 3 x dezelfde droom krijgt (in drie nachten), kun je er zeker van zijn dat het voorspellend is.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dragonvlaai

"Als je iets drie keer droomt is het waar... "

Waar komt dat vandaan?

rosie989

ja dat vraag ik me ook af ricca... waar komt dat vandaan en is dat niet beangstigend voor de dromer/ster?

Liefs rosie

luna

Drie maal is scheepsrecht  ;)

Ricca

Ja zoiets... Als je twee keer precies hetzelfde droomt, zou je jezelf nog kunnen vertellen dat het toeval is (wat het natuurlijk niet is...). Bij de derde keer weet je zeker dat het geen toeval is. Dat voel je dan heel sterk.

Dit betekent niet dat een droom die je 1 x krijgt níet voorspellend of waar zou kunnen zijn (het kan ook om het heden gaan). Dat 3 x is voor de twijfelaars. :P

Voorspellende dromen zijn er nooit om je bang te maken. Je krijgt ze alleen maar als het op een of andere manier zinvol voor je is om iets over de toekomst te weten. Als het om een onaangename gebeurtenis gaat, kunnen ze bijvoorbeeld de functie hebben om een schok te verzachten. Maar je krijgt nooit meer te zien dan je aankunt...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

haai ricca,

De reden dat ik je eigenlijk die vraag stelde ging om het volgende..

Ik droom zelf heel erg veel, en wou eens onderscheid kunnen maken in mijn dromen, of ze voorspellend zijn symbolisch...etc...etc... dus heb ik op verschillende forums eens deze vraag gesteld..

Zijn dromen alleen maar symbolisch?
Op dit forum zei jij , de meeste dromen wel maar lang niet allemaal.
Op het andere forum zeiden ze..
Dromen moet je alleen maar opjezelf betrekken en zijn symbolisch.

Zelf was ik het helemaal niet eens dat dromen alleen maar symbolisch waren omdat ik in het verleden volgens mij maar genoeg voorspellende dromen heb gehad. Dus opende ik een topic met onderscheid maken in mijn dromen en vertelde dat dromen niet alleen maar symbolisch volgens mij waren en had daar ook neer gezet dat als je 3 maal hetzelfde droomt dat het dan waarheid zou kunnen zijn.
Ik had meteen reacties :o want daar waren de meeste het niet mee eens, dat zou verontrustend voor de dromer kunnen zijn werd me daar verteld. Ik wist even niet wat ik er allemaal mee aan moest...hahaha want wat moest ik nu geloven... dus dacht ik er over na.

Ik denk dat ieder zijn eigen ervaringen heeft, maar ik ging nadenken als je zou zeggen tegen een dromer/ster dat de droom uit zou gaan komen als je 3 maal hetzelfde droomt zou dat voor die persoon wel eens beangstigend kunnen zijn.

Ik ben absoluut niet bang voor mijn dromen, ze helpen me op mijn weg. Maar misschien zijn er wel mensen die er wat angstiger voor zijn, en als hun lezen dat als je 3 maal hetzelfde droomt dat hij dan voorspellend is dat hun dat dan angstiger maakt.

Weet je ricca ik denk dat het om je eigen ervaring gaat, als ik iets meer dan 1 keer droom dat betekend dat ik ergens acht aan moet geven, voor mij zijn dromen een boodschap, en ook zeer zeker een stukje verwerking, maar soms zijn ze voorspellend wat altijd achteraf blijkt.

Ik denk zelf dat het per persoon verschillend is , ieder heeft zijn eigen ervaringen. En meningen natuurlijk.

Liefs rosie :-*

rosie989

ricca ik moet je de groetjes doen van looro, een droom uitlegger op een ander forum..

;Dliefs rosie ;D

Ricca

O, wat leuk. Ik kende geen Looro, maar heb even gezocht en gevonden. Wil je hem ook de groetjes terugdoen? ;D Echt leuk om iets van een collega-droomuitlegger te horen. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

zeker ricca zal ik doen voor je!

liefs rosie :-*