wie o wie wil er een legging doen voor mij?

Gestart door Silverlady, november 04, 2005, 14:20:16 PM

Silverlady

hoihoi

beetje rare vraag misschien maar kan er iemand een legging doen voor mij??

doe zelf aan lenormankaarten leggen,maar ben gewoon nieuwschierig naar uitkomst van andere mensen.
eigenlijk een welbepaalde vraag had ik niet,mss toch een kleine en dat is hoe de relatie tussen mijn vriend (waar er enorm veel liefde en vertrouwen zit tussen ons beide) verder evolueert?
ooit was er sprake van een huwelijk maar nou word er vaag over gedaan
je kan me desnoods terugmailen op volgend adresje het_belgske_mithi@hotmail.com

alvast uit de grond van mijn hart bedankt

owja weet niet als dit nodig is maar hier zijn de geboortedatums

vriend 14-07-73
ikzelf   16-10-70

Opti-Mystique

Hi SilverLady,

Allereerst van harte welkom!

En ik zou graag gehoor aan je oproep geven en een legging voor je uitwerken. En wel middels de Tarot. Lenormand heb ik ook, maar daar ben ik nog niet zo bedreven in. Wat dat betreft leer ik dan weer graag van jou... :)

Mag je legging op het forum gepubliceerd worden, zodat iedereen er zijn of haar ideeën bij aan kan vullen of wellicht meer over de Tarot kan leren, of wil je de legging liever privé houden?

Ik hoor het graag van je!

Liefs, Dolf

Silverlady

hoi Dolf

allereerst bedankt voor het welkomstwoordje
en ten tweede ook bedankt dat je daarvoor de tijd wilt nemen voor mij
en vind het schitterend dat je het via de tarot doet,ik ben zelf meer bedreven in de lenormand
en ja hoor je mag het hierop plaatsen,heb ik geen probleem mee,zie idd graag reacties dan erop van andere mensen

nogmaals bedankt

groetjes

petra

Ricca

Citaat van: Opti-Mystique op november 04, 2005, 22:11:14 PM
Zo te zien wordt dit een legging om bij te kwijlen (niet, Ricca?! ;D)

;D Ik heb al een bakje gepakt...
From Ricca with Love

Ricca

Hi Dolf,

Ik zie nu pas dat je bij kaart 2 de Zon omgekeerd hebt genoteerd, maar kaart 2 van het KK mag altijd rechtop geïnterpreteerd worden, ook al is hij omgekeerd tevoorschijn gekomen. In feite ligt hij dwars... en daarmee is hij gevrijwaard van omgekeerde betekenissen.
Nou ja, zo doe ik het altijd en dat werkt goed.

Nu hoop ik maar dat je dit op tijd leest...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

is dat zo ???
ik heb altijd rekening gehouden met de omgekeerde kaart 2.
Ik keek ook altijd hoe die kaart dan moest liggen als het recht op zou staan of op z'n kop :) en dan overdwars ... nou ja weet ik dat ook weer :)
Intuitie is verstand dat haast heeft

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca op november 05, 2005, 13:24:01 PM
...Nu hoop ik maar dat je dit op tijd leest...

Gelezen! Na je PM, thanx... ;)
Ik ga morgen eens goed voor de interpretatie zitten.

Citaat van: Ricca op november 05, 2005, 13:24:01 PM...In feite ligt hij dwars... en daarmee is hij gevrijwaard van omgekeerde betekenissen...

Dit is ook nieuw voor mij; dus weer wat geleerd!
Er stond me al iets bij uit het Tarot Arcana, dat er niet echt een betekenis is voor de energie van de omgekeerde Zon. In elk geval weet ik uit mijn cursus dat de Zon altijd van positieve kracht blijft, ook als deze omgekeerd valt en een verlichtende invloed heeft op eventuele donkerdere omliggende kaarten.

We zullen zien wat ik er morgen uit kan halen, maar het houdt me zeker weten al sinds gisteren bezig... 8)

Liefs, Dolf

Opti-Mystique

Citaat van: Silverlady op november 04, 2005, 14:20:16 PM
...beetje rare vraag misschien maar kan er iemand een legging doen voor mij??...

Hèhè... we hebben inmiddels een apart forum ingericht met deze beetje rare vragen, ook... ;D

Opti-Mystique

DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: SilverLady
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 4 november 2005

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:

HET KELTISCH KRUIS
[/i][/u]

Special thanx 2:[/b] learntarot.com

Kaart 1 vs. Kaart 2: kern van de vraag, met evt. versterkende invloed
De Duivel (omgekeerd) vs. De Zon
Kaart 3: De basis, het onbewuste, maar ook het verleden
Koningin van Pentakels (omgekeerd)
Kaart 4: Het recente verleden
Zwaarden VI (omgekeerd)
Kaart 5: Het bewuste, maar ook het heden
Bekers VII
Kaart 6: De nabije toekomst
Schildknaap van Pentakels
Kaart 7: De houding van de consultant t.o.v. de kwestie
Aas van Bekers (omgekeerd)
Kaart 8: Onbeïnvloedbare factoren van buitenaf t.o.v. de kwestie
De Keizer (omgekeerd)
Kaart 9: Relevante hoop of angst, maar geeft tevens de richting of levensles aan
Staven V
Kaart 10: Verwachte uitkomst
De Gehangene

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 69 = 6+9 = 15 (De Duivel), maar ook 1+5 = 6 (de Geliefden)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

1e kaart uit het gesloten deck*: Schildknaap van Zwaarden
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Bekers IV
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Petra,

Bij deze mijn visie op de legging die ik namens jou gedaan heb: met betrekking tot je relatie kun je wel zeggen dat de kern van deze legging, De Duivel omgekeerd vs. De Zon, een krachtige statement is. De energie van De Zon is één van de meest positieve uit het deck en heeft daarom altijd een extra verlichtende werking op de haar omringende kaarten. Ik beschouw De Duivel als één van de meest confronterende kaarten uit het deck, voornamelijk voor onszelf, omdat deze ons kritisch in de spiegel laat kijken naar de beperkingen die we voor onszelf in stand houden of welke we onszelf wellicht zelfs opleggen. Echter de relatie waarvoor jij  gekozen hebt, (want de legging redeneert vanuit en voor jouzelf), brengt jou in vele opzichten verlichting en bevrijding. De Duivel ligt hier omgekeerd wat een teken is van bevrijding van beperkende gedachten, beperkend gedrag of emoties die geblokkeerd worden (Aas van Bekers omgekeerd), en die wordt nog eens versterkt door de openheid, verlichting en warmte van De Zon. Samengevat is de essentie van jullie relatie vrij, energiek en verwarmend.

Op basis van de kaarten De Geliefden, Schildknaap van Pentakels en De Gehangene, krijg ik het gevoel dat deze relatie tussen jullie zo heeft moeten zijn. De Geliefden staat o.a. voor een relatie op dieper (ziels)niveau, De Schilknaap van Pentakels staat o.a. voor levenslessen die je op je pad geworpen krijgt en welke je ook daadwerkelijk oppakt en De Gehangene staat voor een moment van evaluatie en bewustwording, van wat je nu precies uit deze levenslessen hebt geleerd of had kunnen leren. In dit opzicht zou ik jullie relatie Karmisch willen noemen. Beiden hebben iets te leren in de zin van persoonlijke groei of ontwikkeling op zielsniveau in dit leven uit deze relatie.

Ook heb ik sterk het gevoel dat deze relatie op jou een helende werking heeft. Op basis van de omgekeerde Koningin van Pentakels, die hier voor jouw persoon staat, en de omgekeerde Aas van Bekers, krijg ik de indruk dat er bij jou een stuk verdriet uit het verleden zit, wat je momenteel aan het verwerken bent. Deze kaarten zouden erop kunnen wijzen dat je wellicht uit een niet zoââ,¬â,,¢n heel warm nest komt (Koningin van Pentakels omgekeerd), of in ieder geval het gevoel hebt dat je een stuk warmte gemist hebt (ik denk hierbij dan aan de periode jeugd en adolescentie) en dat je door omstandigheden jezelf hebt afgesloten voor bepaalde emoties; in het verleden een muur om je heen opgetrokken hebt ter zelfbescherming. Mijns inziens is er in deze relaties bij jou oud zeer boven komen drijven, waar je met je partner goed over kunt praten en hij helpt jou bij het helingsproces van jezelf. Dat je hier nog middenin zit, zou blijken uit de omgekeerde Aas, die rechtop staat voor afsluiten van deze periode en daarmee automatisch een nieuw begin. Deze Aas staat ook voor het in staat zijn je emoties vrij te laten stromen en hiermee jezelf fris te houden. Omgekeerd betekent dit dat er bij jou nog wat blokkades in je emoties zitten, die je mag gaan afbreken. Maar je bent op de goede weg en je zult een stuk lering trekken uit de ervaring(en) waar deze emoties mee verbonden zijn, getuige de Schildknaap van Pentakels.

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

2e EN LAATSTE DEEL VOOR SILVERLADY[/u][/color]

Misschien een directe vraag: maar kan het zijn dat jouw vader een belangrijke rol speelt op dit moment of in het verleden bij wat je bezighoudt. De Keizer staat o.a. voor je vader en hij lijkt de invloed van buitenaf te zijn, waar jij zelf niet of nauwelijks invloed op uit kan oefenen. Bij deze kaart krijg ik sterk het gevoel dat hij een stevige stempel op jouw emotionele patroon (heeft ge)drukt). Misschien juist door te schitteren in afwezigheid.
Verder geeft deze kaart mij het idee dat jij het gevoel hebt, een stevige basis te missen waar je op terug kunt vallen. Of het vertrouwen mist om je hierop te laten terugvallen. Je wilt enerzijds onafhankelijk zijn, dat is een voorwaarde voor je, en anderzijds zoek je een stevige basis om op te bouwen. De omgekeerde Keizer laat zien dat je hierin nog een stukje balans moet vinden.

Mijn gevoel bij de horizontale lijn van de legging (Zwaarden VI t/m de Keizer) is, dat hoe goed de essentie van jullie relatie voor jou ook voelt, je toch sterk behoefte hebt aan bevestiging. Of een zekerheid in de vorm van trouwen. Ik heb me ook verbaasd over je vraagstelling: je vraagt expliciet naar trouwen, terwijl jouw vriend als enige en waarschijnlijk ook vrij gemakkelijk die vraag zou kunnen beantwoordenââ,¬Â¦ Hetzij door hem te vragen wat zijn gedachten/gevoelens hierbij zijn, dan wel door hem wellicht ten huwelijk te vragen ;) (maar ik weet niet hoe traditioneel of geëmancipeerd je bent, hahaha!).

Uit de hele legging blijkt dat je een goed gevoel hebt bij jullie relatie; je geeft dit zelf ook aan in je eerste post, maar voor jouw gevoel zit er geen duidelijke richting in. Het gaat goed tussen jullie, maar het is je ook niet duidelijk wáár jullie samen naartoe gaan en dat gebrek aan duidelijkheid maakt je nog wel eens onrustig of onzeker. De omgekeerde Aas van Bekers en De Geliefden geven aan dat je nog niet heel zeker bent wat betreft vertrouwen op je eigen gevoel en je daarom je bevestiging extern zoekt. De Geliefden adviseert je om op je eigen gevoel bij deze relatie te vertrouwen. Met het oog op Bekers IV uit de Kwintessens, moet ik hierbij overigens opmerken dat een huwelijk ook geen garanties biedt voor die zekerheden. Trouwen lijkt voor jou erg belangrijk te zijn, maar het zijn juist die signalen die nu af en toe nog langs je heengaan, waaruit blijkt dat het prima zit tussen jullie.  

Ik krijg ook sterk de indruk dat e.e.a. heeft te maken met jouw voorstelling van het huwelijk. Bij nader inzien denk ik toch, dat je erg traditioneel bent wat betreft het huwelijk en hier een sprookjesachtig beeld bij hebt gevormd, en dit wellicht hebt meegenomen uit je dromen als klein meisje. Je bent realistisch genoeg om te weten dat je aan een huwelijk zult moeten blijven werken, maar leeft tevens in de veronderstelling dat door er samen hard aan te werken, status Perfectie kan worden bereikt. Ben je een perfectioniste overigens? In Bekers VII liggen de ideaalbeelden en illusies of de (te) hoge verwachtingen.
Jij en je vriend lijken behoorlijk aan elkaar gewaagd te zijn (Staven V); jullie houden elkaar actief scherp en bij elkaar kom je tot de ontdekking wat een relatie en Liefde in het bijzonder inhoudt en zijn inmiddels op dat gebied toch al de nodige illusies armer (Bekers VII). Jullie weten prima wat je aan elkaar hebt en ook heel duidelijk en realistisch waarom jullie voor elkaar kiezen. En jullie zijn ook nog in staat om elkaar binnen de relatie vrij te laten.

De Gehangene wijst allereerst op groeipotentie van jullie relatie. Jullie zijn dus sowieso voorlopig niet van elkaar ââ,¬Å"afââ,¬?... :) Kaart 12 (De Gehangene) is ook 1+2 = 3 (De Keizerin). De Keizerin is de groeikaart bij uitstek en kenmerkend voor de potentie die jullie relatie op dit moment nog in zich heeft. De Keizerin is ook de moederkaart, dus wellicht dat jullie door de komst van kinderen (jouw moederschap) nog sterker en voor altijd met elkaar verbonden zullen zijn. Dat gevoel had ik al eerder, aangezien er 2 kinderen op tafel liggen (in De Zon en de Schildknaapââ,¬Â¦ eigenlijk 3, maar die op Zwaarden VI is niet zo duidelijk), alleen gaf de omgekeerde Koningin van Pentakels aan, dat de tijd en basis voor moederschap nog niet rijp is. Ik neem dan dus ook aan, dat je nog geen moeder bent.
Verder wijst de Gehangene zoals eerder gezegd op de bewustwording van wat deze relatie met je persoonlijke ontwikkeling doet. De Gehangene symbolieseert een time-out, dus in antwoord op je vraag of jullie zullen trouwen is mijn interpretatie dat dit nog even op zich laat wachten en ik denk (kaart 12), dat er over 12 maanden vanaf nu voor jou meer concrete houvast isââ,¬Â¦ je zult verder zijn in je emotionele proces, mogelijk trouwplannen hebbenââ,¬Â¦ als de kids niet eerst komen. Gewaagde uitspraken, maar ik krijg ze ingegeven en schrijf dus braaf opââ,¬Â¦ ;D

Tot slot denk ik dat het inherent aan jouw emotionele heling is, dat je soms nog wat onzeker bent of je niet volledig aan deze relatie durft over te geven. In dat opzicht heb je af en toe eerder de neiging om je er tegen af te zetten (Schildknaap van Zwaarden), wanneer al het goede te overweldigend voor je wordt. Maar je hebt feitelijk enkel nog dát inzicht nodig welke oorzaak aan deze houding/gedrag ten grondslag ligt. Dan kun je jezelf ook hiervan bevrijden (De Duivel uit de Kwintessens), en ben je als persoon weer een stap verder ontwikkeld.
Het advies van de kaarten is: kies ervoor om er volledig voor te gaan. Het is meant to be en bijzonder de moeite waard! (De Geliefden uit de Kwintessens).

Om Ricca te citeren: ââ,¬Å"Minder kan ik er niet van maken!ââ,¬? Ik kijk met belangstelling uit naar je reactie bij deze interpretatie en als je vragen hebt, dan hoor ik dit graag van je. My pleasure!

Liefs, Dolf

Silverlady

hoi dolf

allereerst hartelijk bedankt voor de legging
en is verbluffend eigenlijk de hoeveelheid dat er klopt

op de vraag van je ivm mijn vader ,tja een belangrijke rol speelt hij niet,had hij kunnen spelen door meer van zich af te bijten naar mijn moeder en broer toe,broer beetje veel een mamaskindje,en men pa tja die zit er meestal bij en laat alles welgevallen
door omstandigheden ook enorme ruzie met mijn kant van familie(ouders en broer)maar eigenlijk is die hoofdstuk voor mij afgeschreven,na de geboorte van ons zoontje hebben we niets gehoord,dus is ons huis gesloten voor hen.
ook hebben wij beide (mijn vriend en ik beide een stukgelopen relatie achter de rug,mijne was een stukgelopen huwelijk,waar er 2 kids van zijn.
dus ja idd je hebt ook daarin gelijk er zijn in totaal 3 kids sedert 2 en half maandje
onze relatie is idd eigenlijk bijna perfect te noemen,maar toch blijft die schrik er inzitten bij mij,wrom weet ik niet,denkelijk zal die pas opgelost zijn als er werkelijk gehuwd word(wat ik echt niet zie gebeuren maar ok de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
zal morgen ofzo ff meer verduidelijking brengen,wou enkel reageren op de grootste punten die voor mij belangrijk waren,is minste ik doen kan voor je hulpt
waarvoor nogmaals dank

lieve groet

petra