Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

een kat

Gestart door rosie989, november 02, 2005, 14:49:46 PM

rosie989

ik droomde vannacht dat ik achter onze kat aanzat en ik gaf niet op...ik rende achter hem aan om het bed en ik vond het nog leuk ook.
iemand een idee waar de kat voor staat als symbool?

Liefs rosie

luna

rosie989

hmm negen levens , ik las dat hij ook voor vruchtbaarheid staat.
Dus omdat ik dan zo aan het vangen was in mijn droom, zal ik het nog niet vinden. vermoed ik.

Liefs rosie

Palomino

Hi Roos,

Een kat kan ook voor onafhankelijkheid staan en voor wispelturigheid...

liefs,
palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rosie989

hmm, daar voel ik me dan wel in thuis ja voornamelijk wispelturigheid, want er is inderdaad veel veranderlijkheid. en dan onafhankelijkheid dat is ook iets waar ik mee bezig ben na het topic bedrog.

Ricca

Lieve Rosie,

Je hebt er plezier in, dus het is in ieder geval een positieve droom.

Je probeert *iets* te pakken te krijgen en steeds ontglipt het je nét, maar je gaat opgewekt door met proberen... Het is iets in jezelf, een eigenschap of een houding die je ook in je kat herkent. Voor de betekenis van de kat moet je dus gewoon naar je eigen kat kijken. Het vangen kan betekenen dat je die houding terug wilt halen, maar vangen kan ook betekenen: vatten, begrijpen.

De vraag is dus: wat spreekt je zo aan in je eigen kat dat je hem/haar als symbool voor jezelf gebruikt hebt? Zie je je kat als eigenzinnig, onafhankelijk, aanhankelijk, gevoelig, lief, zacht, aaibaar, levenslustig, speels, ondeugend, uitdagend, vurig, wild, zeker van zichzelf, tevreden, genietend, zorgeloos, autenthiek... enz. enz? Maak zelf het lijstje af. En ergens in dat lijstje zit iets dat je (weer) te pakken wilt krijgen. Of misschien wel het hele pakket...
En o ja, het draait allemaal om het bed (in de droom heel letterlijk). Dat is een duidelijke hint.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

ja ricca met name onder het bed ik probeerde hem echt te pakken, en ik had het idee dat ik echt bij mezelf zei zo van"nah kom nou eens hier maf beest" beetje grinnikend,glimlachend..

hmm dat zet me weer even aan het denken, zal er eens een legging bij doen.die ik dan bij de kaartleggingen zal zetten.

Liefs rosie

rosie989

nou ik ben erachter hoor wat de betekenis is, hé verdorie ik ben mijn kat (ziggy) echt kwijt. Hij is niet meer thuis gekomen. Dus wacht ik het even af en dan ga ik het asiel maar bellen. Dis was dus een letterlijke droom :-\

Liefs rosie

Ricca

Lieve Rosie, is Ziggy al terug?
From Ricca with Love

rosie989

ja ricca gelukkig wel,
maar op de een of andere manier krijg ik geen contact met dat beestje, hij leeft een beetje in zijn eigen wereldje.. wat ik ook probeer ik probeer hem aandacht te schenken maar hij wendt zich van me af. Ik denk dat ik hem even met rust moet laten, want in de droom kreeg ik hem ook al niet te pakken ;)

dank je voor de belangstelling,
liefs rosie

Sandance

Hoi,

Ik droom heel vaak dat onze katten ervandoor gaan...

Ze komen eigenlijk nooit buiten en toch zit bij mij de schrik er misschien onbewust in dat ze eens zullen ontsnappen..

In mijn dromm zie ik ze dan alle3 zitten buiten, maar ze willen niet komen en ik kan ze ookniet pakken...

Liefs,

Sandance

Ricca

Lieve Dance,

Meestal geven deze dromen een beeld van hoe het op dit moment in je leven (of in een bepaalde situatie) met je gaat. Als je je katten als je 'kinderen' beschouwt, zou zo'n droom kunnen betekenen dat je het kinderlijke in jezelf (puurheid, onbevangenheid, speelsheid enz.) bijna dreigt kwijt te raken. Maar als je nog iets ánders van jezelf in de katten herkent, kan het ook dáárom gaan (zie lijstje bij de droom van Rosie). Hoewel het nog binnen handbereik ligt (je ziet de katten zitten), dreigt het je te ontglippen. Maar het is heel belangrijk voor je om het weer terug te krijgen (weer in huis te hebben). De droom laat je voelen hóe belangrijk het voor je is.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love