Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Leuke droom

Gestart door louisa, oktober 19, 2005, 11:35:18 AM

louisa

Vannacht heb ik een leuke droom gehad, althans de sfeer was prettig. Maar betekent het dan ook echts iets positiefs? Ik zal de droom opschrijven en ik hoop dat iemand er iets over wil zeggen:

Ik sliep bij een man (ik vind hem in het werkelijke leven ook leuk) en we werden wakker in zijn huis. Het viel me op dat het rommelig was, vierkante kussens stonden rechtop verspreid in zijn kamer en een soort uitgebreide po met een uitlekbak stond er ook, die uitlekbak was erg smerig. Ik had al die rommel niet verwacht.
Hij vroeg me: " Wil jij die po even opruimen"  Ben je er zo een, dacht ik. Mij het smerigste karwei laten opknappen, maar goed ik hielp hem en leegde de po, de uitlekbak (die zo vies was) mocht ie zelf doen. Hij was andere dingen aan het opruimen en maakte ontbijt klaar.

We ontbeten samen, daarna leidde hij een gespreksgroep in de tuin. Ik zat er bij en keek om me heen, er waren alleen jonge vrouwen. Geen van allen vond ik ze bedreigend (ik ben het leukst ::) dacht ik).

Het was opeens avond en we zaten in een kermisattractie in een bakje..hoog boven de grond met nog wat andere mensen, beneden allemaal lichtjes (ws. straatverlichting e.d.) De sfeer was wel goed. Later zaten we op een boot, het was nog steeds avond. Dat tochtje was leuk.

Toen was het opeens weer dag; we stonden samen in een ruime gang (een beetje mediterrane sfeer, met tegeltjes langs de muur, beige bruinachtig). De deur stond open en buiten stonden groene bomen (fijne sfeer). Hij gaf me een klein gekleurd vierkant pakje, ik pakte het uit en er zat een ring in; een hele fijne, dunne gouden ring met een saffier( dacht ik) de steen was wit en ovaal. IK vond de ring prachtig en hij paste goed om mijn ringvinger.
Hij gaf me deze ring omdat hij met me wilde trouwen. Hij omhelsde me en ik dacht tijdens die omhelzing: " goh trouwen..dat is wel erg snel...maar waarom ook niet.

Wat een verhaal he...anyway..het is leuk wakker worden op deze manier.

Louisa

mamamaris

Leuke droom, ik ga een poging wagen. Heb wel een beginnetje nodig:

Kan ieman mij helpen met de man in de droom van Louisa? Hoe moet ik 'm vertalen? Gaat het echt om de man himself, of staat de man voor een persoonlijk (mannelijk) aspect van Louisa, dus qua persoonlijkheid?

Ricca

Hi Marisca,

Ik zat ook te twijfelen. Omdat het een bekende man is die Louisa in het werkelijke leven ook leuk vindt, is het aannemelijk dat de droom over deze man himself gaat. Althans over Louisa's gevoelens voor deze man.
Dat trouwen op het eind komt echter wel erg snel... op dat moment denk ik weer aan een verbintenis/verzoening met een bepaalde kant van haarzelf. De twee duidingen kunnen samengaan. Ik herinner even aan wat Koshke een tijdje geleden schreef: klik hier...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

louisa

:) ..Wat leuk dat jullie reageren!
Ik ben heel benieuwd.. sta overal open voor.

Louisa

mamamaris

Moeilijke, maar wel mooie symboliek. Ik kom er niet helemaal uit, daarom wat fragmenten.

Het gaat over twee aspecten van je persoonlijkheid waarvan je je bewust wordt/bent. Delen van jezelf die ontwaken (samen wakker worden).
De beminnende kant van je persoonlijkheid (de man is een kant van jezelf, die je wel leuk vindt) en de huiselijke kant (kussens) van je persoonlijkheid. Als het iets netter/minder rommelig was, zou het beeld/plaatje perfect (het vierkante van de kussens: totaliteit/volledigheid) zijn. (tevens voor jou de oproep om je leven op dat gebied wat te ordenen?). Maar ookal was ââ,¬Ëœt rommelig, 't was zeker niet minder gezellig in de sfeer van ontspanning en huiselijkheid (kussens).
========

Het "vierkant" (totaliteit/volledigheid) van de kussens, komt terug in het vierkante pakje van de ring.
========

Het stuk van de vieze po met uitlekbak, kom ik niet uit. Wel opvallend weer dat (uitlek)bak terugkomt op de kermis: bakje van de attractie. Ook had je totaal niet verwacht dat er zoveel rommel (lees: "shit" ha, ha, ha) lag om opgeruimd te worden.
========

Het feit dat je van bovenaf (vanuit je bewustzijn) naar beneden naar de straatverlichting (lichtjes van je bewustzijn) keek, geeft aan dat je zorgvuldig naar de problemen kijkt. Het zijn namelijk lichtjes uit de duisternis die je aandacht trekken. De kermis benadrukt inderdaad de fijne sfeer/gevoel in je droom. Het boottochtje was ook leuk (de manier waarop je op dat moment met je gevoelens omging).
========

Door het pakje uit te pakken verwerf je zelfkennis. De ring geeft aan dat toe bent aan een verbintenis, of zoals Ricca zei: verzoenen. Leuke vingerwijzing naar kussen(s) in de huiskamer.
De ring is ook een totaliteitssymbool (net als het vierkante), maar kan ook naar ijdelheid verwijzen. (Is wel mogelijk omdat je ook vond dat je van al die jonge vrouwen jezelf het leukste vond).
Je dacht dat de steen van de ring een saffier was. Een saffier is blauw, symbool van psyche en geest. maar de steen van de ring was wit en ovaal. (Wit: verblind worden door de geest, onschuld). Dus iets zie je nog niet helemaal helder.  

Louisa, je kunt er nog niet veel mee. Maar ik hoop dat anderen het kunnen aanvullen/aanpassen zodat je droom duidelijk word. Liefs, Marisca

Ricca

Lieve Louisa en Marisca,

Uit de prettige en warme (mediterrane) sfeer van de droom en vooral ook het aangenaam wakker worden, is al meteen op te maken dat de droom echt een positieve betekenis heeft. Maar ook het droomverhaal zie ik heel positief. Wat een verhaal, trouwens! Leuk om te lezen. Ik kan me goed vinden in de uitleg van Marisca. Hierbij nog een paar toevoegingen van mij.

De po staat net als een toilet voor een mogelijkheid om gevoelens die niet langer nodig zijn los te laten, weg te laten stromen. Om 'hoge nood' te verlichten. Innerlijke reiniging. De viesheid van de po laat zien dat er al heel wat negatieve gevoelens losgelaten zijn. Daarbij gaat het bij een po eigenlijk om een voorlopig loslaten (de po moet alsnog geleegd worden) en de mogelijkheid om het losgelatene nog even goed te bekijken...

De saffier is ook een veelzeggend symbool en vat eigenlijk de hele droom samen. Saffier is een steen die een verbinding kan maken tussen het verstand en de hogere geest, waardoor er een innerlijke harmonie ontstaat die weldadig rustgevend aanvoelt (de sfeer van de droom). Tegelijkertijd kan een saffier de band met een geliefde persoon versterken (de verbintenis die ook door de ring wordt gesymboliseerd). Saffier werkt kalmerend op het voorhoofdchakra, bevordert zelfkennis en gemoedsrust en beschermt tegen negatieve invloeden. Het goede in jezelf wordt erdoor naar boven gehaald. Deze positieve groei werkt reinigend (de po...) in je hele denken en doen en kan tot een nieuwe levenshouding leiden. Een saffier bevordert het ontwikkelen van diepere vriendschappen, doordat je geest zich meer openstelt en je diepere gevoelens naar anderen toe hebt. Een saffier, en zeker een witte saffier, kan ook op een verdieping van de spiritualiteit wijzen.

Een ovaal (amandelvorm) is een vrouwelijk symbool en ook een symbool van verzoening. Een ovaal heeft net als de cirkel geen begin en geen einde en staat daarom voor eenheid en teruggevonden heelheid. De aanwezigheid van twee brandpunten in een ellips symboliseert overwonnen polariteit en de verzoening van  tegenstellingen. Maar ook het samengaan van twee personen...

De droom heeft volgens mij zowel betrekking hebben op mooie gevoelens voor deze man als op een innerlijke verzoening. En deze twee mogelijkheden beïnvloeden elkaar over en weer.  :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

louisa

Goh...lieve ladies applausje :D

Het is zo dat ik zin heb/toe ben aan een verbintenis en deze man over wie ik droom heel leuk vind, ook op een spirituele manier.
Het is ook zo dat er nog wel wat valt op te ruimen aan oude pijn e.d. bij mij en ook bij hem.

Het is helemaal waar dat ik op huiselijk gebied het e.e.a. heb te ordenen; daar ben ik in feite nu druk mee bezig! Dus dat is helemaal in de roos.

Tja ijdelheid...zou kunnen maar de motivatie erachter is onzekerheid (zie ik er nog wel een beetje leuk uit) Ik kan dus  wel degelijk veel met je droomduiding Marisca. Veel dank en knap gedaan.

Van jouw stukje over de saffier Ricca, word ik helemaal warm. Het contact met hem gaat ook zo, diep en ook op een spirituele manier en dat vermoeden heb ik ook..dat het tijd is voor mij om daadwerkelijk meer een spirituele kant op te gaan en dat roept hij ook wel op bij mij.

Over die ring: die vind ik zo mooi, ik weet nog precies hoe hij eruit ziet. Als ik ooit nog eens trouw..wil ik zo'n ring...

Nogmaals dank!
Liefs Louisa

Ricca

Veel geluk, Louisa. :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love