Droom over achtervolging, ruimte en wasmachine.. :S

Gestart door Dropje, oktober 08, 2005, 10:15:24 AM

Ricca

Citaat van: Dropje op december 28, 2005, 11:05:30 AM...van de week had ik ook een vage, meer een fragment.
Ik was bij een begravenis, de kist ging open, en daar lag een dierbaar persoon in van mij, iemand die ik echt niet kwijt wil. die begravenis was dus van die persoon en ik zag hem in de kist liggen. Ik stond naast de kist, en kwam een engel naast mij staan en ik huilde , ik huilde en zei tegen de engel ( meer wanhopig schreeuwen) waarom, waarom.

Lieve Dropje,

In zijn geheel laat dit droompje zien dat je zoekt naar de betekenis van gebeurtenissen. Je vraagt je af waarom er verdriet bestaat en gemis (hier uitgebeeld door de geliefde persoon die in een kist ligt). Wat je ook vraagt is: Waarom is er niet alleen maar liefde? Dáárom is er een engel bij je...

Zie je dat je 'waarom?' riep en toen wakker werd? Je hebt het antwoord niet afgewacht. Het lijkt alsof je met je vraag vooral je wanhoop wilde uiten over het bestaan van leed en daarmee is je vraag ook een soort bevestiging van dat leed en een antwoord dat je jezelf al geeft. En dus móést je op dat moment wel wakker worden... Omdat je nog niet openstaat voor het werkelijke antwoord...

Een betere vraag was misschien geweest: 'Wat ben ik vergeten?' of: 'Wat is het dat ik me niet herinner?' Beter in de zin van meer kans op een antwoord.

Liefs,
Ricca

From Ricca with Love