Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nare droom

Gestart door Cassandra, oktober 06, 2005, 12:06:04 PM

Cassandra

Ik had gister echt een nare droom en het gevoel dat ik daarbij kreeg voelde ik nog de heledag.

Ik droomde dus dat ik thuis was en in de krant las dat ik was overleden aan een auto ongeluk.
Ineens stond ik tussen de mensen uit mijn klas die mij niet zagen (ik was dus een geest) alleen 1 iemand zei ineens hoi tegen me en dat vond ik raar omdat ik dood was. Ineens was ik weer thuis en zat ik op de bank met een soort engel, die tegen me zei dat ik dood was en niet meer terugkon gaan. Ik vroeg aan haar of ik mijn moeder nog een knuffel kon geven en ze zei dat dat kon, maar ik bedoelde dus een echte knuffel als mens, en dat kon niet volgens haar. Opzich vond ik het niet erg om dood te zijn, dat was het rare maar ik vond het vreselijk dat ik gewoon niet meer bij mij fam. en vrienden kon zijn, toen werd ik wakker en was ik aan het huilen. In de droom voelde ik me ook vreselijk leeg en doelloos.  De droom leek zo echt en hij was zo hevig dat ik er de heledag van slag van was. Zou iemand me kunnen vertellen wat het betekent?

Cassandra

Dit is niet de hele droom, maar dit zijn de duidelijkste stukjes, er zijn wat stukken weggevallen uit me hoofd :P

Cassandra

Kan iemand me helpen?

Ricca

Lieve Cassandra,

Ik kan me goed voorstellen dat je door deze droom van slag was. Toch hoef je niet ongerust te zijn hoor. De droom is helemaal symbolisch en je gaat echt niet dood. De dood staat voor een verandering in je leven, een vernieuwing, en daar hoort ook het afscheid van het oude bij. Daar gaat de droom over...

Je bent het ook niet zélf, die in de droom overleden is, het is slechts een bepaald aspect van jou. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar het kan bijvoorbeeld gaan om het afscheid van je jeugd... Je leest erover in de krant: de krant bevestigt wat je zelf eigenlijk al wist, namelijk dat 'je tijd gekomen is', dat het bijvoorbeeld tijd is om op eigen benen te gaan staan. In de droom ben je gestorven door een auto-ongeluk. Misschien voelt het voor jou alsof je in één klap volwassen bent geworden? Het lijkt alsof sommige mensen uit jouw klas jou 'niet meer zien staan', maar er is ook iemand die jou wél ziet. Verder lijkt het alsof je je moeder erg mist...

De engel op de bank vertelt je dat je niet meer terug kunt gaan. En dat klopt ook wel, je kunt niet terug naar je jeugd, je moet gewoon verder met je leven. Op zich vind je dat ook niet zo erg, maar op een of andere manier zijn je contacten met familie en vrienden verminderd en dat vind je wel heel erg. Dat geeft je een leeg en doelloos gevoel. In de droom denk je dat dat komt doordat je dood bent, maar het wil alleen maar zeggen dat je je op dit moment in je leven een beetje ongelukkig voelt. Toch is de dood een heel positief symbool. Op dit moment treur je nog om wat je achterlaat, maar er zal vast en zeker iets moois voor in de plaats komen. Het contact met je moeder hoeft ook helemaal niet verloren te zijn. Het verandert alleen maar, doordat jij volwassen wordt. Je blijft haar kind, alleen niet meer haar kleine kind. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love