Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

schriftelijk toets

Gestart door inzagirl, september 26, 2005, 12:14:29 PM

inzagirl

Hallo,

Ik had vanochtend een rare droom. Ik droomde dat ik in de klas zat en dat ik een toets af moest leggen. Het waren hele moeilijke vragen. 20 open vragen waren het. Ik had een beker koffie en zat aan me tafeltje, maar moest plotseling ergens anders gaan zitten en vergat me koffie mee te nemen. Tijdens het schrijven zat ik voor over moet me hoofd. Ineens werd ik heel duizelig alles begon te draaien en kon ook niet meer normaal gaan zitten wat ik ook probeerde me hoofd en lichaam bleven voorover gebogen staan. Ging ik me koffie halen. Lust eigenlijk niet zo graag koffie, maar goed. En weer naar me plek was me toets weg gehaald. Dus ik helemaal in paniek, dat ik hem terug wilde. Kreeg hem terug, maar de letters bleven dansen en ik kon echt niet na denken. Toen werd ik wakker.

Liefs Inzagirl

Ricca

Lieve Inza / Leetje,

Je bent bezig een toets te maken. Hoewel het lijkt alsof je moet laten zien wat je kunt en dan beoordeeld wordt, is een toets in dromen gewoonlijk een vorm van zelfbeoordeling. Dus eigenlijk heb je die moeilijke vragen zelf bedacht... en ben je zelf de enige die ze beoordeelt... Het is ook geen toeval dat er juist twintig vragen zijn, want kaart 20 in de tarot heet Oordeel.

Het beantwoorden van de vragen lukt niet en je krijgt het gevoel dat je de toets helemaal verknalt. Dit betekent dat je ook in het waakleven, in een bepaalde situatie (zelf invullen), het gevoel hebt dat je het helemaal niet goed doet. De koffie wijst op de behoefte aan steun van buitenaf. Of de behoefte aan een stimulans om met iets dóór te gaan... En misschien ook wel de behoefte aan troost (bakkie troost), terwijl er van alles lijkt mis te lopen.

Op een gegeven moment zit je helemaal vast in een voorovergebogen houding. Een lichamelijke houding is meestal symbolisch voor een geestelijke gesteldheid. De voorovergebogen houding laat zien dat je onder iets gebukt gaat, alsof er een last op je schouders drukt, alsof je iets heel zwaar en moeilijk vindt.

Maar weet je wat het mooie is? Deze toetsen kun je eigenlijk helemaal niet fout doen. De droom vertelt je niet dat je iets verkeerd doet, alleen dat je zelf dénkt dat je het niet goed doet... Maar waarschijnlijk doe je het wél goed. Ik zie de droom als een aansporing om meer vertrouwen te hebben in jezelf of in waar je mee bezig bent.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inzagirl

Hey Ricca,

Zo had ik hem helemaal nog niet bekeken. Vond het  juist een angstige droom, maar achteraf gezien is het best een mooie en leerzame droom geweest.

Ik heb trouwens nog een vraagje ik heb ook 2x gedroomt dat ik ergens op moest klimmen daar met pijn en moeite kwam en vervolgens weer heel hard naar beneden glij. Wat betekend dat??

Liefs Leetje

Ricca

Lieve Leetje,

Het hangt er een beetje van af waar je opklimt, bijvoorbeeld een trap of een hoge berg... Ook de redenen waarom je naar boven klimt zijn wel belangrijk. In het algemeen betekent klimmen dat je een doel probeert te bereiken. Bij het heel hard weer naar beneden glijden kun je denken aan een soort terugval. Waardoor je weer opnieuw moet beginnen... Maar het kan natuurlijk ook de spanning zijn die van je afglijdt na het bereiken van het doel.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love