Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

overspel droom

Gestart door inkiko, september 08, 2005, 13:49:16 PM

inkiko

Goedemorgen,
Heb deze site pas ontdekt. Heb altijd veel gedroomd maar kan er nooit achterkomen wat het nu precies betekent. Het gevoel erna overheerst de hele dag. Deze droom kreeg ik toen ik er bij toeval achter kwam dat mijn man vreemd ging. Sorry voor de inhoud. Is absoluut niet iets waar ik mee bezig ben.

Mijn man en ik zitten op vrij grote afstand in een kleine kamer
tegen over elkaar. We zijn een beetje gegeneerd. Tussen ons in zijn ze op de grond bezig met
erotische filmopnames. De man en de vrouw komen steeds
dichter bij mij en ik kijk mijn man beetje ongemakkelijk aan. Ze
liggen nu bijna tegen me aan en de man begint de vrouw uit te
kleden maar 'vergist' zich en begint aan mijn broek begint te
friemelen. Ik ben helemaal verbaasd en kijk mijn man weer aan.
Hij moet ook een beetje ongemakkelijk lachen en kijkt me
uitdagend aan. Terwijl ik hem aan blijf kijken laat ik de man zijn
gang gaan en hij kleed me verder uit. Mijn man blijft even als
verstijfd zitten en pakt de vrouw terwijl hij me aan blijft kijken
en trekt haar laatste kleding stukken uit. Als het dan moet is dit
de beste manier denken we beiden. We kennen elkaar zo goed
en dit is de veiligste manier. Je weet wat je aan elkaar hebt en
dat geeft een enorme rust en moed. Als de vrouw schrijlings
op de schoot van mijn man zit op de grond zie ik dat hij naar
haar kruis kijkt. Ho roep ik, wacht even. Ik wil zien wat hij ziet en
met mijn broek half op mijn knieen hup ik naar hun toe en kijk
in haar kruis. Ze heeft een vreemd geslacht. Het is klein en rond en staat volledig open. Zoals bij zo'n plastic
sexpop. Om de schaamrand zit een krans piekhaartjes. Mijn man
en ik kijken elkaar aan en voelen dat het goed is. We weten nu
allebei wat we doen en we kijken elkaar even liefdevol aan
voordat we gaan vrijen met de ander. Terwijl ik verder ga met
de man besef ik dat mijn man en de vrouw zijn opgestaan en de
deur uit lopen. Wacht, roep ik nog, we zouden het SAMEN doen
en nog steeds met mijn broek op m'n knieeen probeer ik me van
de man te bevrijden. "We stoppen" zeg ik sissend tegen hem. Ik heb
totaal geen zin meer. Ophouden NU. M'n broek opheisend wil ik
mijn man tegen houden maar hij is verdwenen met de vrouw.
Kan ze nergens vinden. Zoek in alle kleine kamertjes,
me afvragen in wat voor ruimte zo iemand als mijn man zijn kick
haalt.
Ben ze de rest van de dag kwijt en blijf zoeken. Was voor hem
toch belangrijker, ook al heeft ze een vreemd geslacht en voelt ie
niets behalve de nieuwigheid. Het engste en onvergeeflijkste vind ik dat hij het stiekum
wilde doen terwijl de mogelijkheid er was om het samen te
doen. Wij zullen hierna niet meer samen zijn. En gelaten geef ik
de zoektocht op.
Ben er kapot van en mijn hart is gebroken. Aan het einde van de
dag zie ik hem bij toeval op de bovenste rij van een tribune.
Hij was niet op zoek naar mij en vermaakt zich uitstekend. Hij is omringt door een aantal
mensen en zit nootjes te eten die hij achteloos omhoog gooit en
opvangt met zijn mond. Als hij me ziet zegt ie nonchalant.
"Betekende niets lieffie" al kauwend op de nootjes. "Alsof ik even
gekrabt heb en toen was het over" en verwacht dat ik gewoon
ook achteloos naast hem ga zitten niet beseffend dat het heel
erg is wat ie heeft gedaan. Ik bekijk hem nu pas goed. Het is een
wonder dat ik wist dat dit mijn man was. Hij is
onherkenbaar. Hij draagt een grijs pak en heeft een baard en
geen enkele trek in zijn gezicht komt me bekend voor. Gek dat
ik nooit geweten heb hoe hij eruit ziet.

Op zich is het wel een 'duidelijke' droom. Het geeft wel weer wat ik voel, maar is het ook een waarschuwling voor mijn nonchalante nootjes gooiende man?

Later in de week de volgende droom ( p.s. we waren op het moment van overspel 10 jaar bij elkaar):
We hebben het altijd wel geweten, vandaag is het zover. Het is de beurt van onze kinderen om te sterven, dat moeten alle kinderen van 10 jaar en we hebben geluk gehad dat onze oudste nog een jaartje heeft mogen leven.We zijn er ook vrij rustig onder maar we zijn toch een beetje zenuwachtig omdat ze niet mogen lijden. Het eerste schot van mijn man bij de oudste is raak maar bij de jongste zie ik nog beweging onder haar dekbed en ze komt er ongeschonden onderuit kruipen. Ze heeft het uiterlijk van een 10 jarige maar zit in een lijfje van een 4 jarige, nog lekker rond en onbeholpen. Mijn man pakt haar hand en loopt met haar naar een rustigere omgeving om het af te maken. Terwijl ik ze zo zie lopen wil ik het stoppen en roep uit alle macht, maar hij loopt gewoon door. Ik blijf gillen en raak in paniek. Ik zal haar nooit meer zien en het idee is onverdraaglijk. Hij hoort me niet of doet net alsof. Mijn hart breekt op dat moment en zak door mijn knieen en weet dat ik nooit meer op zal staan.

Droom vannacht:
Uit mijn rechter tepel groeit een pink dikke slang met venijnige tanden. Hij wil me bijten en is razendsnel in zijn bewegingen. Ik worstel met het beest en gruwel bij het idee dat er zo'n monster in mijn borst huist. Ik kan z'n kop eraf knippen maar de rest van het lijf floept terug in mijn borst.

Snap hier ook echt niets van.
Liefs Inkiko

janice

wat een (ellenlange) dromen :D welkom :D
Intuitie is verstand dat haast heeft

inkiko

Zijn ze echt zo lang? Sorry...
Waren 1 van de kortste. Soms A4 vol, ook aan de achterkant vooral als het om een drieluik gaat.

janice

nu je het zegt, het leek lang, maar je gebruikt maar de heflt vna de pagina :)
Hopelijk krijg je snel antwoord maar ik betwijvel het, iedereen heeft het druk.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Inkiko,

De dromen gaan helemaal over jouw eigen gevoelens. Je hebt het wel af en toe over jullie beider gevoelens en gedachten, maar het is jóuw droom en de gevoelens/gedachten van jouw man zoals die in de droom naar voren komen, zeggen niets over hém, maar laten slechts zien hoe jij je vóórstelt dat hij zich voelt... hoe jij méént dat hij denkt...
Ik citeer je dromen met toevoegingen:

DROOM 1
Mijn man en ik zitten op vrij grote afstand in een kleine kamer tegenover elkaar. Er is een afstand tussen jullie gekomen en ook een tegenstelling We zijn een beetje gegeneerd. Het is een pijnlijke situatie voor jou. Misschien ook pijnlijk voor jullie allebei, maar zoals ik al zei, dat is slechts jouw visie. Tussen ons in zijn ze op de grond bezig met erotische filmopnames. Je probeert je een beeld te vormen van wat er bij het vreemdgaan van je man gebeurd is.... De man en de vrouw komen steeds dichter bij mij en ik kijk mijn man beetje ongemakkelijk aan. ... en je voelt je daar ongemakkelijk bij. Ze liggen nu bijna tegen me aan en de man begint de vrouw uit te kleden maar 'vergist' zich en begint aan mijn broek begint te friemelen. Je sluit zelfs de mogelijkheid niet uit dat het overspel gewoon een 'vergissing' van je man was... [/color] Ik ben helemaal verbaasd en kijk mijn man weer aan. Hij moet ook een beetje ongemakkelijk lachen en kijkt me uitdagend aan. Hoewel het pijnlijk is, kun je het niet laten om je helemaal in het gebeurde te verplaatsen... [/color]

Terwijl ik hem aan blijf kijken laat ik de man zijn gang gaan en hij kleed me verder uit. Mijn man blijft even als verstijfd zitten en pakt de vrouw terwijl hij me aan blijft kijken en trekt haar laatste kleding stukken uit. Als het dan moet is dit de beste manier denken we beiden. We kennen elkaar zo goed en dit is de veiligste manier. Je weet wat je aan elkaar hebt en dat geeft een enorme rust en moed. Vervang 'we' door 'ik'. Je dacht je man goed te kennen en te weten wat je aan hem had. Daar putte je kracht uit. Als de vrouw schrijlings op de schoot van mijn man zit op de grond zie ik dat hij naar haar kruis kijkt. Ho roep ik, wacht even. Ik wil zien wat hij ziet en met mijn broek half op mijn knieen hup ik naar hun toe en kijk in haar kruis. Ze heeft een vreemd geslacht. Het is klein en rond en staat volledig open. Zoals bij zo'n plastic sexpop. Om de schaamrand zit een krans piekhaartjes. Je wilt tot in details weten wat er gebeurd is en vooral hoe het voor je man was. Ook stel je je voor dat het uitsluitend om seks ging (plastic sekspop). Mijn man en ik kijken elkaar aan en voelen dat het goed is. We weten nu allebei wat we doen en we kijken elkaar even liefdevol aan voordat we gaan vrijen met de ander. Je stelt je voor dat je zelf ook tot iets dergelijks in staat zou zijn. Maar dan wel in alle openheid...

In het hele eerste deel van deze droom probeer je vooral te bevatten wat er gebeurd is. En je hebt veel begrip voor je man. Je hebt nog het gevoel dat de liefde wederkerig is (liefdevolle blikken), dat jullie nog vooral op elkaar gericht zijn. De saamhorigheid is er nog. Tot zover kun je met de situatie leven. Maar dan...

Terwijl ik verder ga met de man besef ik dat mijn man en de vrouw zijn opgestaan en de deur uit lopen. Wacht, roep ik nog, we zouden het SAMEN doen en nog steeds met mijn broek op m'n knieeen probeer ik me van de man te bevrijden. "We stoppen" zeg ik sissend tegen hem. Ik heb totaal geen zin meer. Ophouden NU. M'n broek opheisend wil ik mijn man tegen houden maar hij is verdwenen met de vrouw. Kan ze nergens vinden. Je beseft hoe kwaad je bent omdat hij het stiekem gedaan heeft. Zoek in alle kleine kamertjes, me afvragen in wat voor ruimte zo iemand als mijn man zijn kick haalt. Ineens begrijp je hem niet meer... Ben ze de rest van de dag kwijt en blijf zoeken. Je voelt je in de steek gelaten. Was voor hem toch belangrijker, ook al heeft ze een vreemd geslacht en voelt ie niets behalve de nieuwigheid. Zelfs jouw idee - hoop - dat het overspel voor hem onbelangrijk was (slechts de nieuwigheid), verdwijnt...

Het engste en onvergeeflijkste vind ik dat hij het stiekum wilde doen terwijl de mogelijkheid er was om het samen te doen. Wij zullen hierna niet meer samen zijn. En gelaten geef ik de zoektocht op. Ben er kapot van en mijn hart is gebroken.
Jouw gevoelens...

Aan het einde van de dag zie ik hem bij toeval op de bovenste rij van een tribune. Hij was niet op zoek naar mij en vermaakt zich uitstekend. Hij is omringt door een aantal mensen en zit nootjes te eten die hij achteloos omhoog gooit en opvangt met zijn mond. Als hij me ziet zegt ie nonchalant. "Betekende niets lieffie" al kauwend op de nootjes. "Alsof ik even gekrabt heb en toen was het over" en verwacht dat ik gewoon ook achteloos naast hem ga zitten niet beseffend dat het heel erg is wat ie heeft gedaan.
Hij bagatelliseert het overspel, doet er nonchalant over en verwacht dat ook van jou. Hij toont geen enkel begrip voor jouw pijn. De nootjes kunnen jouw nood (?) zijn, waar hij achteloos mee omspringt.

Ik bekijk hem nu pas goed. Het is een wonder dat ik wist dat dit mijn man was. Hij is onherkenbaar. Hij draagt een grijs pak en heeft een baard en geen enkele trek in zijn gezicht komt me bekend voor. Gek dat ik nooit geweten heb hoe hij eruit ziet.
Jouw beeld van hem is totaal veranderd. Hij is een vreemde voor je geworden...

DROOM 2
Later in de week de volgende droom ( p.s. we waren op het moment van overspel 10 jaar bij elkaar):
We hebben het altijd wel geweten, vandaag is het zover. Het is de beurt van onze kinderen om te sterven, dat moeten alle kinderen van 10 jaar en we hebben geluk gehad dat onze oudste nog een jaartje heeft mogen leven. We zijn er ook vrij rustig onder maar we zijn toch een beetje zenuwachtig omdat ze niet mogen lijden. Het eerste schot van mijn man bij de oudste is raak maar bij de jongste zie ik nog beweging onder haar dekbed en ze komt er ongeschonden onderuit kruipen. Ze heeft het uiterlijk van een 10 jarige maar zit in een lijfje van een 4 jarige, nog lekker rond en onbeholpen.

Wederom: als je in de hele droom 'we' vervangt door 'ik', krijg je een beter beeld. Op een of andere manier heb je altijd geweten (of ben je er bang voor geweest) dat dit kon gebeuren. Misschien een onbewuste overtuiging. En als het dan zo ver is, ben je er vrij rustig onder. Nu wil je het huwelijk pijnloos beëindigen...  
In de droom is het je man die de 10-jarige kinderen (symbolen voor het 10-jarige huwelijk) vermoordt. Met jouw instemming, lijkt het. Ik denk dat dit een gevoel van medeverantwoordelijkheid bij jou is. Of een schuldgevoel. Maar ook besef je nu pas goed hoe destructief het gedrag van je man is. Hij brengt de kinderen willens en wetens om zeep. Hij verknalt het huwelijk...
Het einde komt niet in één keer. Er zijn twéé kinderen. Na het eerste schot (het overspel / deel 1 van de eerste droom) is het tweede kind nog ongeschonden. Met het vreemdgaan had je nog kunnen leven, maar wat er daarná gebeurd is (deel 2 van de eerste droom), heeft het huwelijk de genadeklap geeft. Het tweede kind heeft het uiterlijk van een 10-jarige, maar het lijfje van een 4-jarige... Je ziet ineens hoeveel groei er nog mogelijk was geweest...

Mijn man pakt haar hand en loopt met haar naar een rustigere omgeving om het af te maken. Terwijl ik ze zo zie lopen wil ik het stoppen en roep uit alle macht, maar hij loopt gewoon door. Ik blijf gillen en raak in paniek. Ik zal haar nooit meer zien en het idee is onverdraaglijk. Hij hoort me niet of doet net alsof. Mijn hart breekt op dat moment en zak door mijn knieen en weet dat ik nooit meer op zal staan.
Jouw gevoelens...  

DROOM 3
Droom vannacht:
Uit mijn rechter tepel groeit een pinkdikke slang met venijnige tanden. Hij wil me bijten en is razendsnel in zijn bewegingen. Ik worstel met het beest en gruwel bij het idee dat er zo'n monster in mijn borst huist. Ik kan z'n kop eraf knippen maar de rest van het lijf floept terug in mijn borst.
Het gevoel dat je een adder aan je borst hebt gekoesterd?

Lieve Inkiko, het zijn inderdaad duidelijke dromen... Je vroeg ook of de eerste droom een waarschuwing was voor je nonchalante nootjes gooiende man. Dat geloof ik niet. Dromen zijn zelden een waarschuwing voor iemand. De droom zegt niets over de toekomst. Alleen maar over hoe jij je op het moment van de droom voelde. Ik hoop dat het inmiddels al wat beter met je gaat. Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inkiko

Lieve Ricca,
Wat jammer dat ik al een hele tijd niet op mijn email adres heb gekeken of op het droom forum! Had ik al veel eerder de uitleg kunnen lezen.
Was erg onder de indruk van je analyse. Ben ook verbaasd dat een brein alle angsten en ziele roerselen zo mooi en treffend verbeeld. Tenslotte heb je alleen de droom gelezen en wist weinig van mijn problemen, maar door de analyse gaf het een exact beeld van mijn gevoel.
Ben ook erg nieuwsgierig naar jouw eventuele opleiding hierin. Kan me bijna niet voorstellen dat je dit autodidact hebt geleerd. De juiste interpretatie bij bepaalde 'beelden' die een brein stuurt.
Heel heel erg bedankt voor de uitleg.
Ingrid

inkiko

Heb helaas sindsdien meer meer 'bewust gedroomd.en hoewel we nu al weer een jaar verder zijn na de  onthulling van het monster zitten we in een vacuum
de kop heb ik eraf gebeten maar het lijf zit nog in mijn hart
liefs ingrid

Ricca

Lieve Ingrid,

Bedankt voor je reactie!
Nee hoor, ik heb geen opleiding gevolgd hierin. :) Wel een lange ervaring met eigen dromen en sinds enkele jaren ook met andermans dromen. En natuurlijk het een en ander gelezen, maar soms heb ik het gevoel dat ik het meer ondanks dan dankzij die boeken heb geleerd. :P Dromen blijven me altijd verrassen.  

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love