Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

dromen met honden!

Gestart door donna, augustus 31, 2005, 11:48:04 AM

donna

hallo iedereen  :)

Ik heb een vraag; Een vriendin van mij heeft een kort geleden een droom gehad, ze weet zelf niet zo goed wat ze ervan moet denken, we hebben het wel zelf doorgesproken maar ben ik (zij ook) eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de droom denken en wat jullie eruit halen. Aangezien zij hier niet is geregistreeerd vond ze het goed en leuk dat ik haar droom hier op het forum zet;

en dit is een haar beschrijving van de droom;

" ik sta op een houten overloop/plank en die plank loopt over een ...kanaal... ik sta op die plank en de honden zwemmen in het water ( 4 stuks )
1 van de honden knalt bijna tegen een boot die voorbij vaart (wat niet zou moeten kunnen die boot die langsvaart want het is een vaste plank die naar een soort eiland gaat). Dan klimt 1 van de honden een retriever-achtige op die plank en ziet er uit als een soort zeehond, tenminste de bouw. Hij klimt op de plank en laat zich aan de andere kant weer eraf glijden....ik speel trouwens met een balletje die gooi ik in het water.
Op het moment dat die hond aan de rechterkant van mij in het water glijdt zie ik aan de linkerkant (dan moet je de grachten van Delft voor je halen ) langs de stenen muur heel veel bubbels
Ik ga kijken en zie 1 van de honden (een duiste herder ) vast zitten onderwater aan een lijn en vecht ervoor om boven water te komen
ik spring (duik niet) in het water en maak de hond los, ik en de hond worden aan de overkant van de gracht op de kant getrokken om het moment dat de hond op de kant staat kijkt hij me aan en zakt in elkaar maar de hond is niet dood en dan word ik wakker
De hoogtepunten die ik meekreeg uit de droom waren die retriever-achtige die een zeehondbouw had, de hond die tegen de boot aanknalde, de boot die langskwam terwijl dat niet kon, de herder
(specifiek duits) die bijna verdrinkt en de andere 2 honden komen niet meer voor verder"

Letterlijk genomen komt wel iets overheen. Ze heeft honden. Qua gevoel na haar droom was wel redelijk. Ze voelde zich niet triest ofzo, maar goed maar wel verbaasd over de droom. Verder heeft ze me gezegd dat ze daarna altijd nog onrustig slaapt, voelen dat ze droom maar de dromen kan ze zich niet herrineren

Ik ben benieuwd wat jullie ervan maken  

gezellige groetjes
Donna  :)

Ricca

Lieve Donna,

De honden in de droom van je vriendin zijn allemaal 'stukjes' van haarzelf. Bepaalde gevoelskanten of instinctieve kanten van haarzelf...

Water staat voor gevoelens. Het kanaal in de droom is geen natuurlijke waterweg (een kanaal is door mensen gegraven). Dit betekent dat je vriendin haar gevoelens graag onder controle houdt en langs voorgebaande wegen laat stromen. M.a.w. er is niet zo veel ruimte voor spontaniteit...
Het eiland is een veilige plek waar zij zich terug kan trekken. In afzondering, of in zichzelf. De plank is de verbinding met de buitenwereld. De plank ligt veilig bóven het water van de gevoelens...

De boot laat op weer een andere manier zien hoe zij met haar gevoelens omgaat. Een boot is bestuurbaar. Hij vaart beheerst door het water. De opvarenden hebben geen direct contact met het water. Dat de boot a.h.w. dóór de plank heen vaart is helemaal niet vreemd hoor (in dromen kan álles :)).

En dan zijn er de honden. De kanten van haarzelf die zich niet onder controle laten houden, die helemaal spontaan reageren en heel dicht bij haar ware zelf staan.
De eerste hond knalt in zijn enthousiasme en onbesuisdheid bijna tegen de boot. Dit laat zien dat je vriendin het idee heeft dat ze flink haar hoofd zou kunnen stoten als ze zich helemaal zou laten gaan.

De retrieverachtige hond is helemaal in zijn element in het water (en ziet er dan ook uit als een zee-hond :D). Hij gaat vrijwillig in en uit het water en speelt met een balletje. Dit is haar ongedwongen en speelse kant. Hij maakt duidelijk dat zij het leven niet zo serieus moet nemen.

De Duitse herder laat zien wat er gebeurt als je vriendin haar spontaniteit probeert te beteugelen (hij zit aan een lijn). Dan redt ze het bijna niet meer en verandert leiden in lijden... Dan heeft ze hulp nodig om het hoofd boven water te houden. Maar als de nood het hoogst is... is daar de redding. Na de redding kijkt de herder haar aan en zakt in elkaar (en natuurlijk is hij niet dood). Door in elkaar te zakken geeft hij haar de boodschap dat ze niet meer als een waakhond (herder) over haar gevoelens zou moeten waken, de teugels wat zou moeten laten vieren en vooral meer vertrouwen zou mogen hebben in haar eigen spontane zelf.

Eigenlijk zegt de hele droom dat zij meer van het leven zou moeten genieten...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

donna

lieve ricca,

sorry voor late reactie!  :-\

Ik heb net je uitleg gelezen en heb het m'n vriendin net ook laten lezen. Ik vind het een mooie en zeer aannemelijke uitleg, dank je wel. Mijn vriendin kan zich er goed in vinden en zei mij ook net dat ze zich meteen wat huilerig voelde. Geeft voor mijn gevoel aan dat het haar raakt en dat het dus klopt wat je zegt. Ze kan er dus wat mee! Zelf zei ze net dat ze dit eigenlijk van binnenin al wist ....  waarschijnlijk had ze die gevoelens weggestopt. Maarja zo'n uitleg kan natuurlijk heel confronterend zijn omdat het waarschijnlijk precies de punten zijn waar zij zo mee zit. Het is niet altijd makkelijk om met je neus op de "feiten " gedrukt te worden en zeker niet van "verre afstand" .....

Ik denk dat jouw uitleg haar goed geholpen heeft dus dank je wel!!!  :)

liefs,
Donna